Full version: Täckbark i lösvikt
embees
Jag håller på och färdigställer en arbetsplats i trädgården där jag ska ha täckbark som marktäckare..
Ytan är ca 15 kvm och det innebär minst en kubikmeter med en hyfsad tjocklek på täckningen.
Någon som har tips på var man kan köpa lösvikt i Skåne (helst runt Sjöbo) eller vilket byggföretag som har bra erbjudande just nu på säckar?
Nettan8
Jag vet att återvinningsstationen brukar ha täckbark som man kan köpa i lösvikt. Kolla där
kakaoflis
Prova Kakaoflis i stället det är mycket bättre för växterna,samt effektivare mot ogräs.
Finns på hornbach i malmö,samt grus.nu läs mer på Kakaoflis.se
Preussen
av en ren slump fan jag denna annons på blocket. http://www.blocket.se/landskrona/Flis_fran...a=23_11&w=1
embees
CITAT (embees @ 13-07-2010, 11:59) *
Jag håller på och färdigställer en arbetsplats i trädgården där jag ska ha täckbark som marktäckare..
Ytan är ca 15 kvm och det innebär minst en kubikmeter med en hyfsad tjocklek på täckningen.
Någon som har tips på var man kan köpa lösvikt i Skåne (helst runt Sjöbo) eller vilket byggföretag som har bra erbjudande just nu på säckar?

Nån lösvikt blev det inte.
K-Rauta sålde 5 säckar/99kr och jag behövde ca 1000l täckbark . Det blev 20 säckar och gick dessutom in i bilen så jag behövde inte hyra släp. tummenupp.gif
em_san
Var k-rautas täckbark bra?
embees
CITAT (em_san @ 06-09-2010, 15:46) *
Var k-rautas täckbark bra?

Lång väntan på svar det här.
Men barken duger att ha under fötterna när man arbetar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon