Full version: MORDEN I MIDSOMER
herkules
i kväll på SVT1.
Mollis
Tack för att du påminde!
Noak
Tack från mig också.
Bettis
Den ska jag också se tummenupp.gif

Såg nu att Agatha Christie: 13 vid bordet... kommer kl 21 på kanal 9, nu blir det svårt g.gif
fuchsian

Den serien har jag väntat på, så det blir att titta på den i kväll. Dom engelska deckarna har sin speciella charm, det går inte komma ifrån. de är mer genuina på sitt sätt. .... Fuchian ...
Flinga
Ooooh!
Tack för det tipset, hade jag ingen aning om! tummenupp.gif
Monica zon 1
Underbart!

Engelska deckare på TV = sommar

Sen spelar det ingen roll om det är inspelningar av Agatha Christies böcker som är äldre än mig eller om det är nya avsnitt av Midsommer, sommar är deckare, deckare är sommar.

aanderss
men de har varit midsommar i år ju crazy.gif
malcolm
Tittar på det just nu. tummenupp.gif
Motti
har set alla tio gånger typ !men alltid lika intressant ,fast i kväll struntade vi i det ,vi har alla på dvd.
malcolm
Jag har 23 avsnitt av Midsomer på DVD, köpte som bilaga till Expressen för några år sedan och jag har alla James Bond-filmerna på DVD också utom den senaste fast den har jag på VHS. Förutom detta så finns även de 16 första Beckfilmerna här hemma + bortåt 200 videoband med inspelade filmer och serier (Saltkråkan, Madicken mfl.) från TV och en del köpefilmer (mest Disney). Jösses vad man har samlat på sig genom åren men sanningen å säga så tittar jag aldrig på desa filmer men de "kan" ju vara bra att ha om man får tråkigt nå´n gång. giggle.gif
herkules
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 22:48) *
har set alla tio gånger typ !men alltid lika intressant ,fast i kväll struntade vi i det ,vi har alla på dvd.

vad? har man kunnat köpa dessa nya avsnitt (5 nu och 5 till jul) redan innan de sänds i SVT?
zaaritha
Tydligen "ska" man inte gilla varken "Morden i Midsomer" eller "Mrs Marple"--om man
gör det är man "gammal" enligt nå´n skitundersökning"!
Struntar jag i!
Jag ÄR gammal!
Har fyllt 60.
ninnisky
CITAT (zaaritha @ 16-07-2010, 20:56) *
Tydligen "ska" man inte gilla varken "Morden i Midsomer" eller "Mrs Marple"--om man
gör det är man "gammal" enligt nå´n skitundersökning"!
Struntar jag i!
Jag ÄR gammal!
Har fyllt 60.

FEL, fel, fel, barnbarnet just fyllda 14, tycker Morden i midsomer är jättebra!
fast det tycker även hennes farmor.. Miss Marple tittar hon också alltid på..
Motti
Bara gammla repriser ju !har set dom 50,11 gånger nu och har dom på CD,bara repriser på var enda kanal.Inget nytt under stjärnorna trots en millionbudget på TV thumbdown.gif Fast jag gillar Morden i Midsommer :)men det kan bli för bra .
herkules
CITAT (Motti @ 17-07-2010, 00:01) *
Bara gammla repriser ju !har set dom 50,11 gånger nu och har dom på CD,bara repriser på var enda kanal.Inget nytt under stjärnorna trots en millionbudget på TV thumbdown.gif Fast jag gillar Morden i Midsommer :)men det kan bli för bra .

om du menar de avsnitten av morden i midsomer som började i tisdags så är det inga gamla repriser.
zaaritha
ninnisky: Bra att nå´n mer ung person uppskattar dessa väl gjorda
intriger! Utan en massa blod! "Bara" sunt förnuft!
Berith
Missar aldrig Midsommer, och ser också alla Miss Marple - det är väl ett avsnitt kvar av dom nya? - och Poirot. Gillar att man som tittare får använda hjärnan för att ta fast skurken! yes.gif
Berith
Tisdagens avsnitt var nog det tråkigaste dom visat. Och ganska olikt dom man är van vid, eller hur? Hustrun Joyce var bara med i två scener tex, och i båda var hon tvärsur. Väldigt olikt henne. Och Jones var också arg och sur, inte som man är van vid honom.

För att inte tala om själva brottet/brotten dom skulle utreda. Vad hade dom egentligen med varandra att göra?

g.gif
ninnisky
Håller med, det var ett av de tråkigaste avsnitten någonsin. Har redan glömt vad det handlade om thumbdown.gif
Blir säkert bättre nästa vecka!
herkules
jag tyckte det var ett jättebra avsnitt, kanske för att "nya" barnaby visades, jag är rätt less på nettles wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon