wakeman
Hej
Jag letar efter passande plastkrukor till mina små palmer som nyss kommit ur jorden och undrar var man kan få tag på sådana? Har letat på nätet men hittar inte sådana jag vill jag. De ska ju vara lite djupare än vanliga plastkrukor och gärna fyrkantiga men det är inget måste. Skulle vilja ha runt 10-12 cm breda och 15-17cm djupa krukor, är det nån som vet var man kan hitta sådana eller liknande?

Tack!
RibesRubusVitis
Om de inte måste vara så rasande eleganta: 2-liters juiceförpackningar passar perfekt till större växter med djupa rötter innan det blir dags att placera ut dem. Vanliga 1-liters mjölkkartonger duger också utmärkt tills rötterna börjar tränga ut genom de uppklippta hålen nere i hörnen. En finess är att man kan stuva dem tätt på en fyrkantig bricka. 2-litersvarianten passar till lite större plasttråg för charkuterier, två per bricka...
wakeman
CITAT (RibesRubusVitis @ 13-07-2010, 15:49) *
Om de inte måste vara så rasande eleganta: 2-liters juiceförpackningar passar perfekt till större växter med djupa rötter innan det blir dags att placera ut dem. Vanliga 1-liters mjölkkartonger duger också utmärkt tills rötterna börjar tränga ut genom de uppklippta hålen nere i hörnen. En finess är att man kan stuva dem tätt på en fyrkantig bricka. 2-litersvarianten passar till lite större plasttråg för charkuterier, två per bricka...

Tack för tipset!
Blir dock massa mjölk/juice för min del om jag ska använda mig utav de kartongerna eftersom jag har många småttingar på gång smile.gif

Tycker det borde finnas att köpa, men de hade inga krukor som var lite längre på den lokala plantskolan heller.
wakeman
Hittade krukor med de rätta måtten här http://www.greenshorticulture.co.uk/Pots-T...re-Pots-783.asp
Blev lite dyrare än väntat, men det får det väl vara värt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon