Gossen Ruda
Ja, hur ser det ut ute i landet. Främst mina röda håller på att knäckas under alla bär, de svarta är inte lika fulla men nästan.
Aqvakul
Ser bra ut här också!
Lottas bonzai
Lite varierat beroende av vilken fas buskarna befinner sig i. Rensade ur rätt rejält för ett par år sen. Av 4 svartavinbär så är en på hugget rejält. Röda har haft bättre skördar. Men buskarna är gamla. Däremot blir det hur mycket hallon som helst och det är kanon!
Cilla
Lite glest i svarta vinbärsklasarna i mina områden, de röda har en bättre sommar. Hallon verkar det bli många av här också!
johanna_zon3
Här är det ok med tanke på att buskarna inte är etablerade.
skogstroll
samma här, köpte min första svartvinbärsbuske för inte så länge sen. Några bär har det blitt men inte så det räcker till gelé
malcolm
Mina röda vinbär är mogna sedan en tid men det är inga mängder fast buskarna är gamla och har knappast fått den omvårdnad de borde ha fått de senaste åren.
ninnisky
Mina rödavinbärsbuskar är fulla av bär som just är på väg att mogna. Klart fler än förra året.
Använder en del av bären till gelé men de flesta får fåglarna /koltrasten och skatorna/ äta upp.
Brukar klippa ur buskarna varje vår och har alltid riktligt med bär.
Malvia

Det blir lagom mycket av både svarta och vita och är snart dags att skörda. Dom finns på baksidan av ladan och blir bortglömda, men kommer glatt varje år med bär.
andersen
Min röda gav stor mängd, därimot dom svartavinbärsbuskarna som jag har är det dåligt med bär på, men dom gav bra förra året, och så är det med mina vinbärsbuskar, var annat eller var tredje år är det sämre på busken.

Min röda gav stor mängd, därimot dom svartavinbärsbuskarna som jag har är det dåligt med bär på, men dom gav bra förra året, och så är det med mina vinbärsbuskar, var annat eller var tredje år är det sämre på busken.

Fattar inte varför det kommer dubbelt, när medelandet om 5sekunder i mellan inläget kommer.
malcolm
CITAT (andersen @ 19-07-2010, 16:32) *
Fattar inte varför det kommer dubbelt, när medelandet om 5sekunder i mellan inläget kommer.

Redigera! :-)
andersen
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 17:14) *
Redigera! :-)

Ja det förstår jag åxå,lämnade det oredigerat för att något är fel, men det är ju klart man kan ju åxå vänta lite dricka en kopp kaffe innan men skickar nästa inlägg smile.gif

Sedan så har ju jag redan redigerat texten 45929 gånger det står så längst ner i min signatur biggrin.gif
mamamaggan
Som hos flera andra så får vi mycket röda medan det är sämre med de svarta. Har nästan inte sett så mycket röda som i år , busken är sådär 50 år gammal men vi har bara " ägt " den i rygt 20 .

Verkar bli mycket hallon hos oss också , vi har bara vildhallon som vi tycker smakar bäst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon