Full version: Honungsrosen
svennis
Nu blommar min Sköna Helenae i Äppelträdet och runt mötesplatsen vid bigården.

honungsrosen x.JPG

honungsrosen.JPG

flouee
Fantastisk! Jag funderar på en Lykkefund eller Starkodder - någon som säger bu eller bä?
svennis
CITAT (flouee @ 13-07-2010, 20:07) *
Fantastisk! Jag funderar på en Lykkefund eller Starkodder - någon som säger bu eller bä?

Två toppenrosor! Måstre du välja? Svårt.. blush.gif
Lykkefund är taggfri (och det är Aglaia också)
Starkodder har väldigt små blommor. o..trevlig den också
svennis
[quote name='flouee' date='13-07-2010, 20:07' post='1254170']

Fick ut o tan bild på starkodder...

starkodder x.JPG

starkodder xx.JPG

renate
Underbart dina honungsrosor,de blommar här med och den stora doftar underbart.Den mitt i rosrundeln klippte jag ner förra sommaren och den blommar på några långa grenar.Tillväxten är enorm och jag kommer att gräver upp den efter blomningen.Min frösådda/självsådd honungsros blommar med snå enkla blommor.Jag är osäker om jag vill behåller den.

[attachment=52312:2010_07_...__Large_.JPG] [attachment=52313:2010_07_...__Large_.JPG]
AK i Sura
SÅ vackert! Jag måste nog försöka hitta en bra plats åt en honungsros för en sådan skönhet vill man inte vara utan!
renate
I morse tog jag några bilder på hybridan jag klippte ner förra sommaren.Jag lämnade 2 långa grenar kvar,det är de som blommar nu.Lite lägre grenar jag lämnade blommar också.
[attachment=52343:2010_07_...__Large_.JPG] [attachment=52344:2010_07_...__Large_.JPG]
MarieC
Renate:
Hej! Om du inte vill ha din Honungsros så köper jag gärna den av den om det är ok? Och om det går? Jag kan ingenting om trädgård men jag försöker lära yes.gif ....Eller vi kanske kan byta nåt?
renate
Rosen är gigantiskt,jag är inte säker om jag klara att gräver upp den,men ska försöker.Den tar mycket plats det är därför den ska bort.Jag vet inte om roten går att använda.Jag är nog tvungen att tar både yxan och grensax till hjälp.Klara jag roten får du den,men det går inte att skicka den.
renate
CITAT (renate @ 17-07-2010, 22:40) *
Rosen är gigantiskt,jag är inte säker om jag klara att gräver upp den,men ska försöker.Den tar mycket plats det är därför den ska bort.Jag vet inte om roten går att använda.Jag är nog tvungen att tar både yxan och grensax till hjälp.Klara jag roten får du den,men det går inte att skicka den.

Här är rosrundeln med en alledes för stor honungsros i mitten.
[attachment=52415:2010_07_...__Large_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon