lindacse
13-07-2010, 18:11
...nämligen en Salvia uliginosa. Råkade ha fyra såna blå fyrkantiga plantagenkrukor på balkongen och såg att man kunde få en perenn i pant för dom. Så gick till plantagen med en Slvia verticillata i åtanke. Men bredvid dem stod denna skönhet, i enbart ett enda exemplar. Den söta blå färgen gjorde att jag tog den. Kommer hem och slår på nätet och inser att härdigheten lär vara åt skogen för dålig. Oavsett var i landet jag skulle bo dessutom. Tror inte jag orkar gå och byta, nu i denna hettan... Och den är riktigt söt.
mimmi 1
13-07-2010, 20:45
Tråkigt med Plantagen, att sälja växter som inte är härdiga där man bor! man måste verkligen se upp!! men du får trösta dej med att du fått den gratis, och att den kan glädja dej tills frosten tar den!
Eva 33c
14-07-2010, 10:08
Kanske kan du ta frö från den sen? Eller kanske man kan övervintra den i kruka inne nånstans, som pelargoner eller så. För den är ju tydligen perenn i sig själv i allafall. Fin ser den ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.