ehlana
Har ftt ett problem. Planterade om mina svrmorstungor ihop till en stor vxt i en mastodont-kruka.
Kan omjligen ha denna kruka i fnstret och undrar nu hur jag ska kunna ge vxten ljus.

Jag skulle bli frkrossad om den dog nu efter jag slitit med att kra hem vrldens kruka och sttt och planterat om allting...

Har hrt att sna dr vxt-lampor r bara skit eftersom det r fr dliga reflektorer i dem

Vad ska jag gra?
kentbra
vxten "svrmors tunga" behver inte st i ett fnster. jag har mina (ven dessa ganska stora) p golvet, en meter in och vid ett fnster.
De klarar sig gott p detta.
abbbe
Jag skulle ocks stllt den p golvet, men dock s nra fnstret som mjligt.
ehlana
Jo men den kommer st ca 3 meter in i ett rum. Det r enda stllet den kommer f plats.....
Peztis
Men en vxtlampa r vl i alla fall bttre n inget...
Min mamma har sina ca 1 m in ngot till vnster i ett vsterfnster och dr trivs den bra, den fr allts ljus frst framt kvllen egentligen.
ehlana
Hon har den allts p golvet?
Mina har alltid sttt i sderfnster s det blir vl en chock fr dem.
Den kommer antagligen inte blomma mer om jag stller den s lngt frn fnstret men det gr inget,
tycker det luktar alldeles fr starkt av blommorna
aldo
Har du s att den kan vara ute nu ver sommaren ?
Jag har en p golvet utan speciell lampa o det gr bra .
Peztis
CITAT (ehlana @ 15-07-2010, 12:53) *
Hon har den allts p golvet?
Mina har alltid sttt i sderfnster s det blir vl en chock fr dem.
Den kommer antagligen inte blomma mer om jag stller den s lngt frn fnstret men det gr inget,
tycker det luktar alldeles fr starkt av blommorna

N, de str i en stllning i ett kopparfat, ca 1 m ver golvet. Och de blommar vl ngongng d och d...
ehlana
Nej tyvrr har jag ingen balkong eller uteplats. Just nu str den p en pall alldeles framfr fnstret och d gr det vl bra men hur snyggt o praktiskt r det? Den r ivgen nu....
Dessutom tcker den ju allt dagsljus nstan....
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon