Irene_L
Idag har vi hållit på och röjt i lilla stugan och då hittade jag äntligen mina gamla näbbstövlar. Jag har tänkt länge att jag ska plantera blommor i dom och ställa dom på altanen. Men jag har inte fått tag i dom förrän nu ( jaaa vi har en massa grejor i den lilla stugan...hihi).

Jag vill inte ha jord direkt i stövlarna så jag tog stora tomma cocacolaflaskor...skar av den övre delen...tog bort etiketten och fyllde dom med lecakulor:

Jag fyllde upp stövlarna med papper så det skulle bli lagom med cocacolaflaskorna. Men jag ska nog också lägga lite sten i botten så dom står lite stadigare:

Sen var det dags för jord och växter i flaskorna. Det blev orange nemesia och blå hänglobelia. Sen ställde jag stövlarna på den gamla kälken och voila....de gamla näbbstövlarna har blivit blomsterstövlar!!

Chamomille
Coolt! Snygg kälke också... smile.gif
Monica zon 1
Underbart läckert!
tummenupp.gif
silos
Härligt! tummenupp.gif
catlady
Helroligt smile.gif
Red Top
Du har underbara idéer. Visst är det härligt att man kan odla i, i stort sett, vad som helst. smile.gif bravo.gif
malcolm
Kul idé, jag gillar kreativa människor med lite "annorlunda" idéer! tummenupp.gif

Synd att jag kastade ett par gamla vinterkängor jag hade men måste det vara just Coca Cola-flaskor? giggle.gif
Fny
vad fint! biggrin.gif
zissi
Ljuva 70-tal kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon