stennie
Här är några som blommar för första gången hos mig , dom slog ut idag!

Silent Sentry

Fooled Me

Edge of Darkness
mimmi 1
ÅÅ vika fina!! speciellt den sista, "edge of darkness" såå vacker i färgen! jag älskar dessa starkt rosa blommor!
var har du fått tag på den??
KarinSKARA

Stennie, skulle jag göra det så drunknar forumet whistling.gif
Men jag kan visa en ny fröplanta som slog ut igår, rätt söt men hade önskat lite "mer färg" jag gillar inte "blekfisar"

[attachment=52277:1Hemeroc...SDC15577.JPG]

Underbar tid nu när jag kan gå ut varje morgon och njuta av de som slagit ut. MYCKET senare i år men verkar dessbättre bli MYCKET mer blommor i ruggarna.
JAG NJUTER!!!!
Nettan8
Mina 2 enstaka:

CITAT (Nettan8 @ 15-07-2010, 11:08) *
Mina 2 enstaka:

Hmm, blev en för mkt...
stennie
Karin, den var jättesöt, jag tycker om blekfisarna också man måste ha ljusa färger med !
Tycker det ser ut som den har en ljus rosa kant !!!?

Nettan8, dina ser ut som hemerocallis lilioasphodelus och hemerocallis fulva...lilio är en favorit hos mej, den första som blommar!!! tummenupp.gif
Nettan8
CITAT (stennie @ 15-07-2010, 11:21) *
Karin, den var jättesöt, jag tycker om blekfisarna också man måste ha ljusa färger med !
Tycker det ser ut som den har en ljus rosa kant !!!?

Nettan8, dina ser ut som hemerocallis lilioasphodelus och hemerocallis fulva...lilio är en favorit hos mej, den första som blommar!!! tummenupp.gif

Ja, de blir fina i bukett tillsammans med mina blåa irisar. Perfekt Sverige bukett lagom till midsommar!
KarinSKARA
Sånna här ät lite mer i min smak flirting.gif

Hemerocallis 'Nefertiti'

[attachment=52315:1Hemeroc...SDC15600.JPG]

stennie
CITAT (mimmi 1 @ 14-07-2010, 22:17) *
ÅÅ vika fina!! speciellt den sista, "edge of darkness" såå vacker i färgen! jag älskar dessa starkt rosa blommor!
var har du fått tag på den??

Måste ha köpt den på antingen Odla.nu eller Hortogreen.com !
kikki
Aldri, ALDRI har jeg sett så flotte blomster som dette, de er jo like vakre alle sammen!!
Monica zon 1
Underbara bilder!

Jag älskar liljor, har några gula dagliljor (överblommade nu).
Skulle vilja ha lite blå och flera vita, (gärna vita åt krämfärgade hållet - har flera bilder i huvudet men inga bra namn...)
Några liljor någon skulle vilja rekomendera framför andra (visa gärna fler fantastiska bilder om ni har).
Jag är inte någon erfaren trädgårdsperson så finns det enklare sorter att ta hand om passar de mig nog bäst.
Zon 0-1 (Helsingborg) så här växer det mesta.... även i min trädgård/koloni.

/monica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon