Pius
Jag har nån slags kornell, tror jag köpte den som körsbärskornell men är lite osäker på om det verkligen är den. Den blommar tidigt, när det fortfarande är snö med gula små blommor direkt på stammarna.

Men så idag upptäckte jag små gröna frukter på den, vad blir det av dem? Såg nästan ut som småsmå avlånga valnötter, det har den aldrig haft förut vad jag minns.

Pius
Åsa, mälardalen zon 2
Låter som körsbärskornell den blommar ju tidigt med små gula blommor och om de blir pollinerade får man frukter som brukar bli röda och lite körsbärslika smakar ungefär som riktigt sura körsbär.
Pius
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 15-07-2010, 11:05) *
Låter som körsbärskornell den blommar ju tidigt med små gula blommor och om de blir pollinerade får man frukter som brukar bli röda och lite körsbärslika smakar ungefär som riktigt sura körsbär.

Tack för ditt svar. Då har de förmodligen inte blommorna blivit pollinerade förut eftersom jag inte sett några frukter förr.

Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon