Full version: "nybörjare"
mini-blomman
för några dagar sen så fick jag intresset av att ha blommor i mitt rum, har nu 12 st, varav 9 är mini-växter, varav 2 är lite experiment, tog in två skott av nå träd, en är lönn iaf, den andra vet jag inte tongue.gif .

men hur som helst så undrar jag om det är nått speciellt jag ska tänka på när jag tar hand om alla mina blommor, stora som små.

jag är väldigt förtjust i mini-växter och ska försöka göra två mini-träd av skotten jag tog in, men jag vet att dom kommer behöva beskäras, och jag vet inte hur man gör det på bästa sätt, så tips på det kanske? help.gif
varghem
miniträd, sk bonsai googlar du efter bäst kanske.... finns en del bonsaiforum som är väldigt hjälpsamma
Åsa, mälardalen zon 2
Man bör härma klimatet där växterna växer naturligt. De växter vi normalt sett har som krukväxter typ saintpaulia, benjaminfikus och dyl. kommer från områden där det är snarlika vår inomhusmiljö så de funkar at odla inne året runt. Om du ska få svenska träd att överleva inomhus måste du försöka efterlikna den svenska utomhusmiljön = de måste få chans att avmogna på hösten och tappa sina blad och få en kall vintervila och liknande ifall de ska överleva på sikt.
mini-blomman
smile.gif lönnen står i solen och jag har fönstret öppet så den får ju iaf frisk luft och sol tongue.gif hehe

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon