KarinSKARA
Idag slog Hemerocallis 'Black Eyed Stella' alla tidigare rekord med antal blommor samma dag, hos mig.

27 stycken öppnade sig och det var otroligt maffigt kan jag lova. Kortet gör inte blommorna rättvisa tyvärr.

H. 'B.E.S' är ca 8 cm i diameter och 40-50 cm hög, Extra-Early + rebloom. Dessutom en av de Dagliljor som trivs alldeles utmärkt i kruka.

Hösten 1995 planterade vi ner 2 skott av denna fina Daglilja, som därefter har blommat varje år med många blommor men inte som idag. Skulle nästan vilja säga att skall man bara ha 1 Daglilja så är det denna.

Enda felet med den är att den är gul, turligt nog en markant ring i ceris.

[attachment=52346:1Hemeroc...SDC15620.JPG]

Karin i Marum //

vanjalarsa
En fråga Varför är det fel att den är gul?
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
stennie
Ska jag lägga på minnet !!! Tycker inte att det gör något att den är gul, härlig färg!
KarinSKARA

Hej vanjalarsa//
Jag blev trött på gula Dagliljor förra året, när jag bara hade gula de första 14 dagar, innan övriga färger kom igång. I år är det nu både röda, gula och rosa så det är inte lika tråkigt tummenupp.gif
Kanske jag tycker om gult igen om detta upprepas med lite blandade färger samtidigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon