Full version: Frka fuchsia?
Krokodilen
Tnkte "stjla" ett fuchsia-skott. Hur ska jag gra med skottet fr att det ska verleva och bli en fin krukvxt?
Orkidtjuven
Vi hade en ganska bra trd om det i frkning och sticklingar, prova och sk dr.
Jag fick vldigt bra hjlp dr och de sticklingarna r vldigt fina nu. snart nrmare 40 cm hga.
Gick bst fr mig att utveckla rtter om de sattes i fuktig jord. Ls mer dr..
mamamaggan
Du gr i princip likadant som med t ex pelargonskott. Du klipper av en bit , se till att det finns tminstone tv stllen med blad lngs " stammen " p skottet. De nedersta bladen tar du bort , dr ska rtterna bildas , och sticker ner sticklingen i en kruka med fuktig sjord. Stt sticklingarna nra kanten av krukan , d stimuleras tillvxten av rtter.

Se till att hlla jorden fuktig och nr stickingen brjar vxa vet du att den ftt rtter, d r det dags att stta om den i vanlig blomjord.
fuchsian
Precis samma rd fick jag i vras och nu har jag flera fina fuchsior och pelargoner i baby-hyllan.
ven 2 st nglatrumperter till min vninna som gillar dom men lyckas inte med dom. fler fr hon nsta sommar, fr jag har flera p gng, men de r smttingar nnu. Det var verkligen en bra tips och jag har knslan av att jag fick det ngon av er 2 som svarade p hennes frga. Bugar och Tackar ... bravo.gif .. fuchian ...
Dilara
Detta fungerar utmrkt p fuchsiasticklingar om du vill f ett snabbt resultat: Tips om rotning
Krokodilen
Tackar dmjukast, ska passa p att utva min stld nr vi vattnar grannens blommor.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon