Full version: Lerig backe
malcolm
Jag har en radhustomt som består av gammal sjöbotten och är tämligen lerig, på nordgaveln finns en slänt som blir rent livsfarlig på höstarna när det är blött. Inget gräs växer där då vi går upp och ner där hela tiden så istället har det blivit som en stig vilken blir snorhal om/när det regnar. Jag har en säck, en sk. Big Bag fylld med grus i storleken 8 - 28 som blev över förra sommaren då jag byggde plank och min fråga är: Är det någon idé att sprida ut detta grus på den leriga stigen eller kommer det bara att lägga sig som en hög längst ner i slänten?
Pia L
Jag tror inte att det samlas nerför slänten, men det kanske kommer att sjunka ner i leran istället och då är det väl lite ogjort arbetet.
Om jag skulle haft samma bekymmer så skulle jag nog lagt ett rejält lager med grovsingel först som kunde stoppa upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon