rajja
Hej!
Jag tänkte plantera kaprifol utanför sovrumsfönstret, är det någon som har något annat förslag på blommor som luktar gott på källen? Gärna med en annan blomningsperiod än kaprifol...
DykUnderYtan
Grekisk lövkoja... helt underbart doftande ettåring. Har frösått dessa tidigare år men det är för sent nu antar jag, om de inte finns att köpa som plantor.
rajja
det får bli nästa vår då, tack så mycket för tipset!
Rihane
Heliotrop ska enligt uppgift dofta speciellt mycket på kvällen. Jag tycker den doftar annars också. Det är en ettåring som finns som vit eller lila. Den vita doftar vanilj. Det gör den lila också men inte lika mycket.
Sollan A
Doftiljor, änglatrumpeter (visserligen en krukväxt men underbar doft...), olika kaprifoler som blommar senare på sommaren, t ex "Serotina". Narcisstobak (ettåring). Höstflox, gulazalea (kanske inte så mycket på kvällen).
malcolm
Finlands vita ros.
Peztis
Underblomma Mirabilis jalapa
KarinSKARA

Många Dianthus/Nejlikor doftar underbart sött på kvällen och natten
Därimot skulle jag tänka efter mer än 1 gång, innan JAG planterade doftande saker utanför just sovrumsfönstret. Är det för tung doft kan du vara säker på att du efter en tid, vaknar med huvudvärk var morgon

Karin i Marum //
Ezereht
Den lila tobak (ettårig, men lätt att så) Purple perfume doftar gott smile.gif Inte så påträngande att du får huvudvärk dock tror jag, man måste gå ganska nära.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon