Full version: Kottarna
zaaritha
Vi har ju 4 st här+ en ynka liten som jag fick se i kväll!
En av dem verkar inte se...........?
Den lystrar till min röst.
Vad är det för gulaktiga mycket små insekter--som rör sej
mycket hastigt i kottarnas ansikten?
Löss?
Men denna lilla, lilla--kan den få leva vidare?
Den försökte äta kattmat. men det gick inte så bra--tyvärr!
Jag lyfte upp den o satte ner den bredvid en stor kotte!
Men----det var tydligen inte mamma!
Den drog i väg från minikotten--tyvärr!
Så nu bekymrar jag mej så mycket--för denna lilla minikotte!
fuchsian
hej Zaaritsa,

Vad roligt att kotten har kommit. det var ett tag sedan när vi skrev just om igelkottar och min lilla "lopplisa" som bodde under krypenen år efter år.

Det hände ett under igåt! Igelkotten är tillbaka! Men jag vet inte om den är ättling till vår "Lopplisa", men när vi satt senare på kvällen i vårt växthus så helt plötsligt ser vi en kotte knallandes utanför. Vi kollade vad den tog vägen och nu är vi nog ganska säkra var den håller hus.

Vad glad jag blev! Nu blir det kottespaning och tar kameran till växthuset att få en bild av den. Jag har en bra zoom, så jag behöver inte gå och skrämma stackarn.
det är vår nya tujahäck som växt så på bredden att de kan få lugnt där och det är en mur efter häcken så de kan känna sig skyddade.

Jag tänkte att den som ber och ber -----så till slut händer det.

Din kotte har nog på sig dessa små löss som de brukar ha utan större besvär, men håll koll på den och se vad som händer.

JAG ÄR JÄTTELYCKLIG! ...... thanks.gif FUCHIAN
silos
Det är underbartt att få dessa taggiga djur till sin närhet!
För flera år sedan hade jag lyckan att iakta två Igelkottar som parade sig.De "dansade" runt varandra och hade märkliga ljud för sig. Synd att jag ej hade kamera på den tiden.
fuchsian

Om igelkottar,

Kom på en rolig grej som hände hemma hos min väninna (hon som gick bort 2 år sedan)
Hon var ensam ute på altanen och deras hus ligger mot ett skogsparti, så hon skulle hämta sin tvätt från källarplan och det fanns några fönster som var på glänt.
när hon kom ut fr. tvättstugan fick hon höra ett gruffande och stökande och ylande som skrämde henne så att hon ringde till polisen.
Jo, det blev ett gott skratt för alla utom kottarna som blev avbrutna på sin kärleksstund. .. rotfl.gif Fuchian ...
*Stintan*
Inte tycker jag att dom låter så mycket precis det är ju mest ett gulligt gnisseltjatter. Hade många kottar på tomten och ibland gick dom in i huset trots både katter och hundar. Man får se till att man har en stökig hörna så dom kan boa in sig. Mysigt är det med kottar.
fuchsian

Jag har inga besvär för kottarnas sexliv, men min väninna hade inte hört detta innan och sen var ju hon en lättskrämd brud, så mer behövdes inte för hennes del att få dåndimpem, men om ni visste hur mycket vi har skrattat åt det hela tillsammans och efteråt har hon vetat vad som gäller.

Jag kommer att kolla lite närmare var min kotte håller hus och "buskar till" kring där för vintern, javisst, en vattenskål ska hon ha tillgängligt. det ger sig om hur många de är, vi vet inte än, men maken stänger på gräsklipparn på morgonen och har upptäckt småpluttar just där hon kröp in.
Härligt med djur ..... med eller utan polisen ..... whist.gif .... fuchian ...
zaaritha
Den blinda kotten går helt på min röst!
Att den klarat sej så länge?
Den hör min röst o kommer fram o nosar på mina fötter!
Följer se´n lukten av mat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon