|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Jag tänkte att det passar bra att ha ett eget tråd just om "övernaturliga"händelse upplevelse etc.. Så jag önskar att alla som ha varit med om sådant kommer hit och berättar!
Sen undrar jag vad är det som är "övernaturligt" och vad är det som är "naturligt"?
I ett annat tråd undrare Fuchian att vi sskulle ha en sådan här trå.
Tror du på:
tomtar fen att naturen kan "tala" till oss
telepati
förbannelse
spöken
att ALLTING är energier
att det inte finns död
att vi är en ande med en själ
att vi alla hör ihop
helandet
bönenrnas kraft
tankarnas kraft
Det finns mycket mycket mera och det vore väldigt intressant att läsa om era upplevelse och tankar om allt sådant!
Jag vet att det har skrivits mycket om dessa tankar i olika tråd och det tycks reta många här så jag tänkte att vi kan hålla oss här,när man vill diskutera om dessa tankar och detta utan påhopp på varandra!
Red Top
18-07-2010, 08:25
Ett mycket bra initiativ Silos!
*Stintan*
18-07-2010, 08:27
Jag läste när Columbus(?)kom till Amerika kunde inte indianerna se hans fartyg,eftersom indianerna aldrig hade sett sådant,vad tror ni om detta,kan det vara möjlig?
Då skulle man kunna förstå varför vi människor inte kan se sådant som sägs att finnas runtikring oss,andvärlden til.ex.....
*Stintan*
18-07-2010, 08:46
Nej det tror jag inte på för då skulle vi inte kunna se någonting. Det finns ju alltid en första gång man ser saker. Eller skulle indianerna plötsligt se nästa fartyg som kom?
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2010, 09:46)  Nej det tror jag inte på för då skulle vi inte kunna se någonting. Det finns ju alltid en första gång man ser saker. Eller skulle indianerna plötsligt se nästa fartyg som kom? Ja,det verkar jo konstigt,men kanske var det för att ingen i den nationen hade sett sådana ting...hmh...nu måste jag söka vidare om den saken....
fuchsian
18-07-2010, 10:28
Va bra gjort av dig Silos, Kanske kan vi nu dela av våra upplevelser att det kommer in andra och förstör detta.
Det man bör tänka av den som trots allt läser är, att låta oss med våra upplevelser vara ifred. Tror du inte nåt så behöver vi inte veta det på detta tråd. Jag hoppas att även andra vågar sig hit, hur konstigt som det kanske låter för andra, men ingen kan ta våra upplevelser från oss.
Precis som du, har jag levt med dessa från barndommen och fått spe och spott för det utan att ana hur det egentligen var. de såg inte det jag såg. min bortgångna och kära mormor gav min mor en avrivning (el hur man säger?) ang. att även hon såg vad jag såg, kände eller upptäckte.
Jag bara undrar hur många barn är det som blivit illa behandlade pga av sin förmåga eller hur många har de spärrat på psyket pga detta? Jag känner mig verkligen lyckligt lottad att inte bli kallad idiot, dummskalle och liknande. Jag var den som hade alltid högsta betygen i skolan, jag hade inte tid att läsa läxor hemma för hade småsyskon och allt i hushållet att göra, så jag brukade "memorera" under lextionerna och blev rätt duktig i det med tiden.
Som du Silos, har jag haft mina upp and downs under mitt liv, för man blir mer intuitiv och känslig och det har inte alltig varit så bra, men vill inte vara utan detta. När jag började med taktil healing 20 år sedan, var det inga kurser utan jag bara visste hur .. Senare lärde jag den som kallas kosmisk healing som är toppenbra och inte alls så tröttsam. Ok, mer om detta, måste se till de mina i hushållet, men jag återkommer ..... Fuchian .....
Myosotis
18-07-2010, 11:43
 Jättebra med en egen tråd för er som tror. Jag lovar att inte komma in och förstöra för er.
fuchsian
18-07-2010, 12:13
Hej Silos, tänkte berätta vad jag tror, det som står på din lista av olika saker, jag ger de svaren som mina egna, Först vill jag berätta när en själ lämnar sin jordiska kropp. Den eteriska kroppen (anden,Själen) är en exakt kopia av den fysiska, men är lättare, subtilare och mer livfull. Det första man möter är den dimensionen som fibrerar mycket nära jordens nivå. därifrån tar sig själen vägen till högre nivå. Oftast de som inte vill/tro/kan ta sig vidare, blir kvar som sk, jordbundna andar och de är sig lika som när de levde på jorden. Därför upplevs dessa av normala människor som störande när de ger sig att reta någon levande. Dessa kan kallas i folkmun --- Spöken ... de är som allmängods och det går inte komma ifrån att folk facineras av spöken, därifrån dessa olika filmer och allmän skrämsell av folk och rädsla. dessa andar/spöken som man kan uppfatta även utan att vara synsk. Allting är energier i olika plan. som våra TV och mobiler är energier när de sänder energivågor till och från. man ser inte dessa vågor av energi, men man har lättare att tro på dem. Vår själ och ande är densamma genon årtusenden, sen kvittar var den befinner sig. Helandet, bönernas kraft och tankarnas kraft är mycket lika varandra. En liten skillnad är att med tankens kraft kan man skada andra medmänniskor, men inte med bönen och helande, de är ljuset till vårt högsta på andra sidan. Det sägs att vi kommer tillbaka ofta med samma personer omkring oss för att vi inte lärde oss den läxan när vi var här på jorden. Den grymme kan födas till offer och tvärs emot, med olika variationer i konstelationer. Telepati har konstaterats mellan enäggstvillingar som en faktum, men telepati funkar mellan närstående på flera sätt. Förbannelse ---- om du tror på det, kan de negativa i det och i dig orsaka den effekten som det var menad. detta är också en tankekraft, glöm inte det. Som barn såg jag tomtar, de snälla och goda och även nu om jag sätter mig i skogen och öppnar mig upp kan jag se dem i ögonfrån, men det är inget som jag tänker på så mycket och vet lite om, så får det vara vad det är. Små feen har jag sett till och från under livets gång. varje upplevelse är unik. (obs; --- inga fel på mina jordiska ögon) en död kan man kallas att det är en övergående till en annan dimension och att dö gör inte ont ... det gör ont i den jordiska kroppen innan vi lämnar den och vi lämnar den utan smärta. (nar suttit vid hudratals dödsbäddar och sett hur det går till) Sedan har jag fått hjälp att hantera dessa saker på vettigt och inte skrämmande sätt under den långa utbildningen som jag gick. Har nämnt om det tidigare. Min kontakt till det högre kan ge mig mycket info, men inte mer än jag kan hantera det. Livslång utbildning, precis som alla människor har på olika sätt. OK, Silos ---- detta meddelande har jag fått trycka in att den inte blir för lång, så jag skummade över dina funderingar och svarar och vill höra från er andra om upplevelser och annat "konstigt". men vi tassar på helig mark, men det börbjuder oss inte att få skratta gott för det finns så mycket humor i det hela, så varför göra den sorgsen .... nä ... nä .... fuchian ... CITAT (Myosotis @ 18-07-2010, 12:43)   Jättebra med en egen tråd för er som tror. Jag lovar att inte komma in och förstöra för er.  Tackar dig Myosotis för dina ord. Du är välkommen att läsa det som intresserar dig ....  en kram tebaks! ..... Fuchian .....
sommarhumla
18-07-2010, 18:02
Det här kan ju bli en spännande tråd. Har saknat den här typen av diskussioner sedan en av mina arbetskamrater (som har mediala förmågor) slutade. Vi hade otroligt spännande diskussioner om livet efter detta och allt som händer i vår omgivning. Nu har jag bara mamma som också är inne på samma tänk som jag vilket är kul och kan ge många intressanta diskussioner och samtal.
Jag har fått uppleva några intressanta saker men kallar mig inte för medial utan har ett öppet sinne och är inte rädd för att få besök av mina nära och kära som finns i andra världar. Tror också att det gäller att ha ett öppet sinne för vad som händer runt omkring oss.
Jag tror att livet inte är slut i och med att vi dör, det känns lite för enkelt för mig. En kompis sa att hon, eftersom hon tror att när vi dör så är det slut, är lite avundsjuk på mig. Men alla har sin egen tro och det som är tryggt för mig känns kanske konstigt och udda för någon annan och vice versa.
Hoppas verkligen att den här tråden fortsätter ett tag!!!!!
/Sommarhumla
fuchsian
18-07-2010, 18:44
Sommarhumlan, Du är så välkommen att läsa och ge dina upplevelser, därför startade Silos (och fuchian) denna tråd, för vi fick inte plats i någon annanstans. låt mig säga att det här med att lämna kroppen när man dör är lika naturligt som att födas. Det äs som att flytta till en ny plats och det kan ta lite tid att vänja sig vid, men du kommer att vara samma person när du kommer dit. Du inser att livet aldrig tar slut utan fortsätter i olika dimentioner. Som barn blev man ju uppskrämd att spöket tar dig el likn. Jag var inte rädd för det utan jag var rädd de levande som kunde göra en illa och gjorde det också. Inga andar jagade mig. Det som jag har fått gå igenom har jag kommit mycket mer nära av mina andliga ledare och jag menar inte änglar, utan dem som finns hos var och en om man kan lära sig att lyssna. intuition är det första steget dit. Hos mina andliga ledare får jag det jag behöver veta/tröst och jag vet att jag aldrig är ensam. Genom min meditation som vi fick lära oss, förflytar vi vårt medvetande till den dimentionen som mina ledare befinner sig och dit mina och andras andar kan komma. Jag får lov att fungera som en kanal med min klient och den anden. Det finns lagar där som inte ska överskridas, precis som på jorden. Jag har fått följa med med min guide i sådana dimentioner som det går inte att beskriva, men jag får inte glömma den huvuduppgiften jag fått --- att fungera son en länk mellan andar och människor. Det är en evig skola men man kan må och få så mycket tillbaka. i morgon får jag en heldag med en kollega och då snackas det .....  fuchian ....
sommarhumla
18-07-2010, 19:01
Jag har alltid trott på ett liv efter detta. Man återföds när man är redo. Men frågan är om man återföds "för tidigt" efter att man lämnat sitt aktuella liv...kan man då ha minnen kvar från sitt tidigare liv när man föds på nytt? Det finns ju människor som kommer till städer och de hittar och känner igen sig trots att det är första gången de är där.
De få saker jag har upplevt, knackningar och dofter vårdar jag ömt. Jag vet precis vem som är och hälsar på mig. Har även skickat ljus till en person och fick då uppleva något som för mig kändes speciellt. Man blir rätt ödmjuk inför livet...
Jag hoppas det är ok att inte behöva bli för personlig här för en del upplevelser är för mig privata, tex vem jag fått kontakt med och jag vill inte gärna gå in så mycket på detaljer...
fuchsian
18-07-2010, 19:41
Rätt sommarhumlan, Det finns något som heter tystnadsplikt även hos oss utbildade medier, så även jag som kunde ge många olika exempel, kan inte göra det pga. min plikt till mina klienter. Sedan finns det rent allmänna, egna upplevelser, men vissa vill man ha för sig själv, så jag förstår din tvekan och det är alldeles ok att veta var gränserna ska gå även i denna diskussion. du sätter själv dina gränser och det ska respekteras av andra, även att de skulle vilja veta mer, så är det inte så detta ska fungera. Man kan svara på det man känner för och fråga fritt, men inte bli ledsen om man inte kan/får ge ut det. Jag ska se efter en annan dag, för du frågade något och det har jag svaret, men jag sitter lite tajt till just nu. hoppas du förstår och jag lovar att återkomma. Jag hoppas att din åsikt uppmärksammans och respekteras!  Fuchian ....
sommarhumla
20-07-2010, 17:49
En av upplevelserna som jag kan dela med mig av är när jag skickade ljus till en person som verkligen behövde. Min fd arbetskamrat (som är medial) hade förklarat hur det går till att skicka ljus och det gjorde jag så gott som varje kväll. Eftersom jag inte visste om jag gjorde på "rätt" sätt så frågade jag en kväll (rakt ut i luften) när jag hade skickat ljus om jag hade gjort rätt och precis i det ögonblicket så anar jag ett par små ljusblixtar i vardera ögonvrån. Eftersom jag blundade så vet jag inte vad det var som hände men jag kände att de ljusblixtarna var en bekräftelse på att mitt ljus hade nått personen som behövde. Men vad representerar dessa blixtar, jag har inga gatulampor eller andra typer av ljuskällor utanför det fönstret.
Jag var rätt trött efter att ha skickat ljus, för jag gjorde det så gott som varje kväll och då vet jag att min arbetskamrat sa att jag skulle hålla händerna mot ett träd eller annan växt för att få kraften tillbaka.
Sommarhumla
CITAT (sommarhumla @ 20-07-2010, 18:49)  En av upplevelserna som jag kan dela med mig av är när jag skickade ljus till en person som verkligen behövde. Min fd arbetskamrat (som är medial) hade förklarat hur det går till att skicka ljus och det gjorde jag så gott som varje kväll. Eftersom jag inte visste om jag gjorde på "rätt" sätt så frågade jag en kväll (rakt ut i luften) när jag hade skickat ljus om jag hade gjort rätt och precis i det ögonblicket så anar jag ett par små ljusblixtar i vardera ögonvrån. Eftersom jag blundade så vet jag inte vad det var som hände men jag kände att de ljusblixtarna var en bekräftelse på att mitt ljus hade nått personen som behövde. Men vad representerar dessa blixtar, jag har inga gatulampor eller andra typer av ljuskällor utanför det fönstret.
Jag var rätt trött efter att ha skickat ljus, för jag gjorde det så gott som varje kväll och då vet jag att min arbetskamrat sa att jag skulle hålla händerna mot ett träd eller annan växt för att få kraften tillbaka.
Sommarhumla Så spännande! En gång fick jag distanshealing ända från U.K. Jag hade läst en bok om healing av en känd helare och hon skrev att man kunde be telepatisk healing från henne vid 22:00 varje kväll. Nå,självklart är att jag ville pröva detta och till min stora häpnad så efter ett tag kände jag en underbar varm kännsla över min bröst,så jag vill tro att det fungerade.
Vilket intressant ämne! Jag har genom min uppväxt känt ett starkt obehag av allting "andligt" sedan jag blev infödd i kristendom och gjorde allt för att bryta mig ur det. Det kändes fel, smutsigt och hämmande! Jag har genom hela mitt liv haft väldig kontakt med min mor. Vi "känner" varandra oavsett avstånd och om jag råkar ut för något brukar hon alltid ha en föraning. Någonting jag blivit bättre att lyssna på genom åren och som besparat mig en hel del smärta. Smärta, obehag och lycka känner vi också och ibland flyttar det över från en person som har det för tungt. Telepati i en oslipad form kallar jag det. Jag har kommit till insikt att allting är ett, och ett är energier. Energier i olika former rör sig överallt och blir till var och ens "verklighet". När jag känner positiva energier försöker jag rensa skallen på tankar. Har väldigt svårt för detta men ett mantra hjälper väldigt mycket. När jag lyckas öppna upp känner jag hur hela jag ryser av välbehag olikt någon annan känsla. Detta händer ibland med vissa speciella personer, men allra mest på särskilda platser. I skogen hittar jag allt som oftast dessa platser, och på en del platser är det helt galet hur hela jag börjar vibrera. De allra renaste energierna jag känner kommer ifrån växter och jag försöker därför omge mig med så mycket grönska som möjligt  Utöver detta har jag sett verkligheten genom andra dimensioner bl.a. vid lucida drömmar och astral projektion, och andra metoder Vet inte riktigt hur jag ska söka vidare, men det brukar komma automagiskt så länge jag ser till att hamna i rätt spår, och bryta slingan för att hamna i ett annat spår när det känns dags. Peace, love, unity & respect!
Hej kulnog! Välkommen hit till vårat tråd om det "okända"eller hur jag skall nu kallar det! Jag har förstått att vi blir fler och fler som blir inttresserad av detta med det som är osynligt och okänt av många.
Sådan telepatisk kontakt som du beskriver har jag med mina barn,speciellt de två yngsta.Denna min oslipad förmåga har börjat "växa" av någon anledning.
Jag med tror att precis allting är energier och vibrerar på olika "nivåer" och även jag kan känna sådant;speciellt när jag är ute i naturen med mina vovsingar.
När det är mycket människor på stan blir jag alldeles yr i skallen av alla energier som då snurrar där,av människor som oftast stressar,bilar som tutar,mobiler som ringer...det är inte en tyst stund...
Men när jag går ut tidigt om morgnarna är stadens gator helt tomma och jag känner att inga störande energier snurrar runt mig,endast en djup frid,där jag går med vovvarna,lyssnar på fåglarna,tittar på små inskter etc... Så nog finns det även frid i städerna då människorna sover och endast vovvarna,fåglarna och jag är vakna!
Jag växte upp ett hem där min pappa var ateist (men inte före sin död) och mamma trodde på Gud. Min pappa förbjöd mig att gå till söndags skolan,då han fick reda på att mamma hade tillåtit mig att gå dit. dessutom fick jag inte delta i religion undervisningar,men var på dessa ändå emot min pappas vilja. Min mamma var även synsk.
Jag tror att min barndom gjorde att jag blev en sökare och har tyvärr upplevt en massa tråkigheter tillsammans med de troende så numera går jag inte till kyrkan,utan jag har min tro inom mig!
Även jag har haft lucida drömmar,otroligt fantastiska!Inga astral projektioner så vitt jag vet,men jag har varit på väg ut ur kroppen flera gånger,men blivit alltid mycket rädd.
Energiernas värld är mycket mycket spännande!
*Stintan*
21-07-2010, 07:15
Lucida drömmar är inget märkligt fenomen utan det är något som de flesta har någon gång ibland. Det är dock inte lika vanligt som vanliga drömmar man har varje natt men man kan tydligen träna upp förmågan så att man kan drömma "klardrömmar" oftare.
fuchsian
21-07-2010, 10:48
Helt rätt, Stintan, och ni andra. Man utvecklas hela tiden under olika livsformer. Att man kan minnas/känna igen helt udda platser är inte en fantasi, det är ett tidigare liv just där. Småbarn, när de föds har ofta under den första tiden minnen kvar dårifrån de har kommit till detta liv och det kan vara rätt förvirrande för den lilla själen att glömma det som varit och växa upp som människa och fungera i samhället. Ibland händer det att den "luckan" i minnet inte helt stängs av och hur lätt är det då att leva här och nu? Men om man får veta att det "minnesbilderna" hör till ett tidigare liv så då är det lätt att förstå att man inte bara dör och försvinner, utan att återvänder hem. Det finns så mycket vånda och smärta hos dessa personer om de inte har fått klart för sig att så är det. Vår själ behöver inte sova utan den kan man se oftast bara nån meter ovanför den jordiska kroppen. den ser ut precis som man är, men jag ser den svagt ljusgrönaktigt och genomskinlig kopia av den sovande kroppen. dessa två är förbundna med varandra med tunn silvertråd och när man gör nattliga turer så håller tråden fast dessa 2 delar av oss. Vid ett dödsfall brister denna tråd, kanske direkt eller innom något dygn. Att ge distanshealing fungerar utmärkt. Använder av det själv av mina vänner och ger det när de behöver stärka sig eller om det är sjuksom el. annat. Enklaste är det att komma överens med personen om tid och sen bara själv koppla ur vardagen och be om att nu behöver den och den healing. Koppla av sedan och vila i tron, för de där uppe gör detta så gärna och de vet också vilken dos och vilket behovet är. En viktig sak, glöm inte att tacka dem där uppe att de använde dig. Mycket viktigt! ......  fuchian ...
Nu måste jag berätta en märklig sak som hände då jag satt i trädgården för en stund sedan. Jag räddade en pytte liten insekt från en säker druknings död,den lilla hade trillat i fågelbadet. Jag trodde att den var död där den var på mitt finger,men jag kände energier från det lilla krypet Jag blåste på den så att den skulle torka och efter en stund började den att krypa på min arm. Så glad jag blev då
fuchsian
21-07-2010, 13:15
Det är just med det lilla, kan man göra mer än man anar. Kanske denna lilla du räddade hade sina nära och väntade på den? vilken lycka! Det behövs bara lite eftertanke och iakttagelser, så ser man fler saker där man kan göra nytta. Igår hade en fjäril flygit in hos mig och hittade inte ut, men efter lite stökande fick jag den vid fönstret och så flög den iväg. Det finns ju inte så gott om dem längre, så man försöker vara rädda om dem, liksom den igelkotten som vi såg några dagar sedan. Trodde inte mina ögon, men där gick hon/han och in i våran tjocka tuijahäck, där vi har upptäckt små visitkort efter den. Hoppas den stannar? ..... Jag blev inringt ett tag sedan för att titta på en gammal gård, där de hade upptäckt olika saker och sett skepnader. Innan jag blev hämtad, kopplade jag upp som jag brukar göra och medsamma kom det bilder av huset, om folket osv. Jag ritade och beskrev det som kom, samtidigt som jag undrade att vart har jag nu hoppat i. När vi kom fram, visade jag frun den bilden jag hade ritat ---- det var en kopia av deras hem som var byggd på mitten av 1800-talet. Innan jag skulle gå in, ville dottern i huset att jag skulle titta på nån sak ute. Vi gick från trädgården, som var rätt stor mot skogsbrynet där det kunde anas en kulle. De hade dragit daggtråd i kanten. Flickan stannade en bit innan mig och de andra kom sakta efter. Jag kännde hur raggen reste sig på mig och jag hann säga att det var nog inte nån trevligt ställe det här, då fick jag ett hård slag i magen, som en vedklubba och det gjorde så ont att jag föll och samtidigt kom ett illamående som kräkningar från buken och ändan i vädret släppte jag för fullt och högt, herregud! Sedan backade jag lite och tonade mig in för att se vem som gav sig på mig. Jag såg en litet väldigt ful ansikte och hans kropp var böjd över nacken och han hade på sig en sliten prästliknande klädsel med kåpa. Såg tydligt det vita prästkragen. där stod han med vedklabben i högsta hugget på mig. Dottern sa att så ser han ut och ingen vågar sig dit utom mannen i huset som hade hittat ett underjordiskt källarliknande med 2 rum, och vad det innehöll får bli deras sak. Jag fick snabbt på mig mer av ljusskyddet och hadde en diskussion med ande-prästen som var född i början av 1200-talet, men han ville inte till ljuset och jag hadde inte tillräckligt tid för hela stället var fullt av andar från olika tidsepoker. Vi hjälptes åt inne i huset de nära anhöriga som inte hadde gått till ljuset. det fanns hur mycket som helst att göra, men det klarade jag inte ensam utan att ha ett par medier till. det var en läxa det, men huuuganahej vad vi har skrattat åt det hela. .... vilken syn jag måtte varit där på ängen!!!  så kan det gå, men det kom fram att difteri hade gått just där. Den prästens gamla gravsten fanns vid den gamla kyrkogården, så det var så verkligt det kunde vara. bara att prästen såg mig och såg ljuset så visste han att jag ser honom, annars hade han inte gett sig på någon. ......Fuchian....
sommarhumla
21-07-2010, 17:05
Men när en person som inte tror på återfödelse dör...kan han eller hon då få svårare att komma tillbaka och besöka sina anhöriga eller är det svårare att få kontakt med den personen då, även om man har utbildat sig till medium? Vad är det som gör att vissa flyttar på saker och visar sig och andra bara meddelar att de är där med en doft? Och de personer som omkommer i olyckor eller tar sitt liv, hinner själen med att förstå att kroppen som den bor i är död? Kanske fåniga funderingar men nu när det äntligen finns en tråd så vill jag ju inte låta tillfället gå mig ur händerna.
Jag tro på Gud,men har blivit fruktansvärt rädd när jag läst Bibeln och detta för att de som inte ta emot Jesus kommer att brinna i helvetet i evigheter! Och att det ser ut att de flesta av oss kommer att hamna där,även för pyttesmå "synder" Att alla som söker medium från andra sidan är endast demoner  i mitt hjärta känner jag annorlunda,men fortfarande finns räddslan kvar....
Bengalow
21-07-2010, 17:58
Håller inte Maranatarörelsen på med healing eller något likande?
fuchsian
21-07-2010, 18:05
TILL SOMMARHUMLAN, Om du bara visste hur förvånade de kommer att bli! först tror de inte att de är döda och irrar kring oss i så kallade gråzon. Dit hamnar även dom som dött hastigt i olyckor, men de har ofta en andeväsen som tar dom till ljuset, det är frivilligt att följa med. Många känner sig trygga i denna ingenmanland och de har lättaste att ställa till massa elände hos de nära för att SER in inte Mig, attityden tar över. Att flytta föremål sker genom att de avmaterialiserar föremålets fibration så att de kan flytta på den och sedan låta föremålet bli synligt för oss igen. Detta visste inte jag heller förran vi snackade om det hos Terry, min lärare. Det kan uppstå en riktig förvirring att se sin egen kropp och ändå existera på något vis. Vid olyckor där personen dör hastigt, lämnar själen kroppen väldigt fort, de hinner inte känna något. dessa olyckor är det mesta förutbestämda. Vid självmord kan anden ha svårt att gå vidare när den ser vilken rorg och kaos de har lämnat bakom sig. Skuldkänslor gör att de följer efter sina kära och vill på något vis visa att JAG är här........ Jag har haft flera fall där just skuldkänslan har hållit den som tagit livet av sig kvar, men när de får höra att det är bra så, gå vidare, så är det lättare att få dem till ljuset. Sedan finns dom som nått ljuset och ingår i det stora hela är ofta hos de sina, men som du nämner ex en doft du känner igen, då är den anden hos dig och du känner värme som strålar från dem. Dom som inte har gått i ljuset, deras närvaro märks med iskyla, kall blåst och otrevlig doft .. att ge ex på skillnader mellan de som är i ljuset och de som irrar omkring. Det finns också en skillnad som är viktig ---- ljusets själar kommer med kärlek och tröst, men inte de andra. De är lika jäkliga som i livet eller värre och är de beroende av alkohol, droger,cigaretter söker dom sig in i auran på en levande person där de får sin dos. Den levande blir ändå mer sugen på de ämnen. andens påverkan. Det visar sig lite mer av det som jag råkade ut för härom veckan, den prästj...n som gav sig på mig. er som inte ser dom finns inte det hotet som jag mötte som såg och störde hans hemligheter. ucsh! Allt ska man då vara med om, tänker man, men livet är sånt. sommarhumlan, ingen fråga är dum, men det kanske inte finns svar till allt. .....  Fuchian ...
fuchsian
21-07-2010, 18:10
SILOS,
Att tro på gud är inte fel, det gör jag med hela av mitt hjärta, men har inte hittat honnom i kyrkan utan i mitt eget hjärta. Sen kalla det kristet eller vad som helst, ändrar inte det den saken. Den tron är personlig men tillgänglig för alla för så vill han ha det ..... Fuchian ...
sommarhumla
21-07-2010, 18:13
Tack för uttömmande svar Fuchian!!! Och som du säger, svar kanske inte finns på alla frågor och det är kanske tur. Det ska ju vara lite spännande att se vad som händer den dagen man lämnar det här livet.
Skönt att man kan få ställa lite knasiga frågor, det är bara sånt som ibland poppar upp i skallen.
/Sommarhumla
fuchsian
21-07-2010, 18:26
Vassågod, det går så bra, men jag sitter inte på alla svaren och tur det. det räcker som det är men min utveckling har gått lite för fort under sista tiden, så man får väl ta ett snack med dom där uppe, snällt. Jag har ett helt team som jobbar för min utveckling, men har endast träffat min huvudguide. En gång på kurssen skulle vi länka upp efter luchen och jag gick till mitt rum att vila samt att jag bad om hjälp för den kommande uppgiften. När vi väl satt i salen, kom Terry, passerade mig, vände sig om och skakade på huvudet ..... är du rädd, frågade han, --lite grann, sa jag ..... men vad i allsindar har du tagit med dig hela ditt team, minst 25 st?. Där fick man så att man teg, men jag har jort om det felet hos honom en gång till, då var de nästan 50st. Skoja inte med mig, sa jag ----- men jag ser ju dom, vännen, svarade han. Jag ser bara min egen men han har berättat att Terry har inte skojat .......  Fuchian ......
*Stintan*
21-07-2010, 18:48
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 18:58)  Håller inte Maranatarörelsen på med healing eller något likande? Tänkte förut på Molle Lindberg och Maranata när jag läste i trådarna. Börjar undra om tungomålstalande ingår också?
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 18:58)  Håller inte Maranatarörelsen på med healing eller något likande? Det vet jag ingenting om och vill inte veta heller!
En knäpp tråd! Man blir förundrad vad man kan tro. Förr såg alla troll och älvor i skogen. Men med tiden såg alla alla flygande tefat inga troll och noteras. Hur kan det det vara att inga på 1600 talet såg flygande tefat?
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2010, 19:48)  Tänkte förut på Molle Lindberg och Maranata när jag läste i trådarna. Börjar undra om tungomålstalande ingår också?  Du kan gå på maranatas hemsida och kolla vad de har för sig....
*Stintan*
21-07-2010, 19:28
CITAT (silos @ 21-07-2010, 20:07)  Du kan gå på maranatas hemsida och kolla vad de har för sig.... Det har jag inget behov av och jag frågade inte efter vad dom sysslar med. Tyckte bara att det var lustigt att fler än jag tänkte på maranata när man läser vissa inlägg.
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2010, 20:28)  Det har jag inget behov av och jag frågade inte efter vad dom sysslar med. Tyckte bara att det var lustigt att fler än jag tänkte på maranata när man läser vissa inlägg. Okej
Bengalow
21-07-2010, 19:49
Ja, det är ju tur att ni lever i 20:e århundradet. Förr hade man inte så stor tolerans till människor med "synska" egenskaper. "Trollpackor" var ett ord som stod i NE. Men det väl egenskaper man kan slå mynt, av kan tänka...likaväl som homeopati och andra irrläror.
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 20:49)  Ja, det är ju tur att ni lever i 20:e århundradet. Förr hade man inte så stor tolerans till människor med "synska" egenskaper. "Trollpackor" var ett ord som stod i NE. Men det väl egenskaper man kan slå mynt, av kan tänka...likaväl som homeopati och andra irrläror. Vad betyder att slå mynt av?
Bengalow
21-07-2010, 20:20
Att skaffa sig monetär fördel...att utnyttja andras svagheter...att lura folk på pengar...Det finns många förklaringar på det uttrycket. Annars finns det en bra uppslagsbok som heter National Encyklopedien....
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 21:20)  Att skaffa sig monetär fördel...att utnyttja andras svagheter...att lura folk på pengar...Det finns många förklaringar på det uttrycket. Nu fattar jag,men du här är det INTE mening att ha sådana här kommentarer!
Bengalow
21-07-2010, 20:25
Jag får väl ha vilken mening som helst om övertro! Kom inte och var en ¨"messerschmidt".
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 21:25)  Jag får väl ha vilken mening som helst om övertro! Kom inte och var en ¨"messerschmidt". Det handla inte om att vara nån "messerschmidt"utan det var önskemål att vi inte skulle jämt tjata om dessa speciella saker som till.ex synskhet,healing etc.. i andra tråd här på Småprat,så det är därför som jag startade denna tråd,så att andra tråd inte bli "förstörda" av att skriva om sådant som vi skriver här. Självklart får du har vilken mening som helst om övertro,men var vänlig och gör det nån annanstans,denna vår tråd ÄR för de som är intresserade av dessa saker och även för andra som ej tro på sådant här,men har ett öppet sinne och stor förståelse för annorlunda saker!
Bön av Franciscus av Assisi
Herre, gör mig till ett redskap för Din Frid Hjälp mig att bringa kärlek
där hatet gror Tro där tvivlet råder Hopp där förtvivlan härskar
Hjälp mig Att skänka förlåtelse, där oförätt begås Att skapa endräkt, där oenighet söndrar Att sprida ljus, där mörkret råder och bringa glädje, där sorgen bor.
Mästare, hjälp mig söka Inte så mycket att bli tröstad som att trösta Inte så mycket att bli förstådd som att förstå Inte så mycket att bli älskad som att älska
Ty det är genom att ge som vi kan ta emot Genom att förlåta som vi kan få förlåtelse Genom att mista våra liv som vi kan vinna det Det är genom döden vi uppstår till Det Eviga Livet
Bengalow
21-07-2010, 20:58
Herre! Giv mig styrka! (Jesus)
Här finns en intressant sida! http://blogg.aftonbladet.se/himmel/2010/03/andar-finns-domCITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 21:58)  Herre! Giv mig styrka! (Jesus) Fint!
Bengalow
21-07-2010, 21:09
..."-att mostå Mörkrets Makter!"
CITAT (Bengalow @ 21-07-2010, 22:09)  ..."-att mostå Mörkrets Makter!"
Tack för att ni är så generösa och delar med er! Jag tycker detta är oerhört intressant och jag ägnar så mycket av min fritid jag kan åt att söka och att växa i min jordiska kropp. Era upplevelser är väldigt häftigt att höra om och hjälper mig på vägen. Jag vet att jag kan och ska utföra fantastiska ting. Vägen till upplysning är lång men de smakprov jag fått på kontakt med alltet och olika väsen gör mig bara mer och mer törstande efter att nå längre! På tal om flashbacks ställer jag mig frågande till att alla kommer från tidigare liv? Jag får en del deja vu och det är väl inget anmärkningsbart MEN, jag har hamnat i loopar på allt mellan minuter och timmar med människor där jag inte bara kännt igen mig utan kunnat bevisa för mig själv genom att skriva ned vad som kommer att hända, vem som kommer att säga vad osv, och mycket riktigt kommer bekräftelsen direkt. Beror detta på att det finns ett "öde" utstakat, är hela mitt liv bestämt innan jag föddes i denna kroppen? Eftersom alltet är "gud" och jag är del av alltet måste jag alltså ha valt min kropp och plats på denna jord för att jag är avsedd för något? Jag har fått så otroligt många tecken att jag ibland funderat på om jag är galen, men istället för att tvivla ser jag nu varje tecken som ett bevis för att jag är på rätt väg. Det är först den allra senaste tiden jag faktiskt öppnat mig för annat än vetenskap, det mesta annat har jag försökt bortförklara. För att avsluta vill jag dela denna fantastiska animation som är väldigt nära en syn jag får framför stängda ögon vid speciella tillfällen och undrar om någon annan sett något väldigt likt detta framför sig helt utan att vara medveten om att dessa geometriska formers kraft och/eller att att de ens fanns sen tidigare? http://hop41.deviantart.com/art/Cube-Octah...ation-116357441PLUR!
Nu förstår jag at Gud finns inom mig,utanför mig...ÖVERALLT! Detta upplevde jag sedan ett par dagar tillbaka;jag så att säger kände en storhet som var runt mig och inuti mig kände jag djup djup kärlek Det går inte egnetligen beskriva detta,jag upplever också nu,här jag sitter vid datorn! Det är bara sååå FANTASTISKT!!!
Det finns en "dimma" i bilden,undrar om det kan vara ett "spöke? [attachment=52643:003.JPG]
fuchsian
22-07-2010, 17:54
hEJ PÅ DIG och välkommen hit, KULNOG,
Din undran om dessa flachback kan även bero på som du säger att man "fastnar" i en annan tidsgrej, Svårt att förklara på så rakt, men din undran stämmer, allt är inte minnen fr. tidigare liv. Det finns ju många pararella världar samtidigt och det händer att man kan hamna i en loop, men vi människor får hjälp ur dessa, för det mesta, skulle jag tro. Nu är jag lite osäker, det är ett tag sedan jag läste om dessa fenomen. Även trollar och feen kan ses om en loop råkar öppna sig. Oftast sker dessa saker på jordens kraftpunkter och om dem finns det hur mycket som helst att läsa om. Man kan även i sitt hem utvidga en kraftpunkt där man dagl. mediterar, men den är mer "normal" företeelse och används av healare och av dem som kan dessa olika jordenergier och kraftlinjer vilka våra förfäder var vana vid och den kunskapen försvann med dem, men den existerar även idag. Det var något annat som du frågade om, så jag får skicka detta och läsa igenom dina frågor igen.
Jo, det var om vår tid här på jorden du undrade om. Den är bestämd i förväg av dig och de dina där uppe för att lära av de misstag, fel ni gjort i ert förra liv, därför kommer vi ner tillsammans i olika åldrar och olika läxor och visdom. Sedan när vi återvänder tillbaka till ursprunget, värderas detta med kärlek och om så är, stannar en del kvar som andliga ledare till en anhörig eller annan, eller man föds igen. det tar aldrig slut, man byter bara plats, som man kan enkelt säga om det. Kom ihåg att det som sker i kärlek leder oss framåt både här och där. Du ska vårda dina upplevelser, de har sina påänger och om du inte vet nu, så kommer du att veta det när det är dags. Inget snack om att vara dum, det är inte det, utan det är andras sätt att dra ner dig i skiten där de sitter själva, men trots det behöver man inte utsättas för dem, be och ge dom kärlek med din tankens kraft. Jag är glad för att du vet och vågar ..... kram ..... Fuchian ..... Det är bara synd att detta tråd ska förstöras av andra när de finns så många andra trådar, så ville silas och jag hålla denna för just att kunna svara på olika frågor så långt vi kan, men ....... fuchian .....
CITAT (kulnog @ 22-07-2010, 03:42)  Tack för att ni är så generösa och delar med er! Jag tycker detta är oerhört intressant och jag ägnar så mycket av min fritid jag kan åt att söka och att växa i min jordiska kropp. Era upplevelser är väldigt häftigt att höra om och hjälper mig på vägen. Jag vet att jag kan och ska utföra fantastiska ting. Vägen till upplysning är lång men de smakprov jag fått på kontakt med alltet och olika väsen gör mig bara mer och mer törstande efter att nå längre! På tal om flashbacks ställer jag mig frågande till att alla kommer från tidigare liv? Jag får en del deja vu och det är väl inget anmärkningsbart MEN, jag har hamnat i loopar på allt mellan minuter och timmar med människor där jag inte bara kännt igen mig utan kunnat bevisa för mig själv genom att skriva ned vad som kommer att hända, vem som kommer att säga vad osv, och mycket riktigt kommer bekräftelsen direkt. Beror detta på att det finns ett "öde" utstakat, är hela mitt liv bestämt innan jag föddes i denna kroppen? Eftersom alltet är "gud" och jag är del av alltet måste jag alltså ha valt min kropp och plats på denna jord för att jag är avsedd för något? Jag har fått så otroligt många tecken att jag ibland funderat på om jag är galen, men istället för att tvivla ser jag nu varje tecken som ett bevis för att jag är på rätt väg. Det är först den allra senaste tiden jag faktiskt öppnat mig för annat än vetenskap, det mesta annat har jag försökt bortförklara. För att avsluta vill jag dela denna fantastiska animation som är väldigt nära en syn jag får framför stängda ögon vid speciella tillfällen och undrar om någon annan sett något väldigt likt detta framför sig helt utan att vara medveten om att dessa geometriska formers kraft och/eller att att de ens fanns sen tidigare? http://hop41.deviantart.com/art/Cube-Octah...ation-116357441PLUR!  Hej, Varför vill du bli upplyst? Spånar lite som du angående flashbacks.Tror nämligen att flashbacksen är upplevda för att lära sig något men är inte hundra på att det är tidigare liv. Verkar fungera bra om man vill göra av med "bagage" som är svårt annars. Är osäker på vad som lever vidare efter döden. Angående animationen. Sök på "heliga geometrier" så kommer du vidare. Flower of Life och Merkaba exempelvis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|