CITAT (Lilla hjärtat @ 24-07-2010, 22:01)

Oj! Mina är 3 dm. Lite skillnad. Kan du inte berätta hur du gjorde? När du sådde, vad du låter dem växa i - både storlek på kärl och typ av jord. Har du dem i växthuset? Hur gödslar du? Nyfiken!
//Linda
Köpte frö från Impecta när de hade erbjudande på grönsaks- och sommarblomsfrö i början av juni, blev alltså sådda ganska sent, en bit in i juni.
Sådde i 7x7 cm krukor, några frön i varje, i P-jord från Hasselfors (tror jag), i växthuset.
Planterade sedan ut dom direkt i jordsäckar i växthuset när de började växa på höjden. De hamnade i Haga plantjord med lite extra gödning (Chrysan) eftersom jag gjort slut på Balkong- och växthusjorden som jag har till tomater och gurka. Har nog 5-6 plantor/säck.
Har ett stort växthus (9x30 m) och de växer slingrande på snören mot söderväggen.
Har droppbevattning och köpte en enkel gödseldoserare till anläggningen för några veckor sedan så nu har de fått lite flytande näring några ggr.
De har blommat ett tag nu, fina ljuslila blommor, och det finns små tunna spretiga bönor på gång.
Ska bli kul att se hur långa de blir.