CITAT (bergvallmo @ 20-07-2010, 08:19)

Härligt, sådana figurer sprider färg och glädje. Har ni ingen kulturdag i staden så de kan få vara uppe för en dag och människor får se?
I maj hade vi en kulturdag där jag jobbar och våra ungdomar satte upp sådant de virkat kring allt möjligt, dörrhandtag, ledstänger, lampor mm. Det var mycket uppskattat av besökare..
Visa gärna upp dem igen om de får armar och ben

När jag var på stan under 2006 med mina dockor (kolla inlägget På stan med Vanha-Ukko)
blev en pensionärstant mycket intresserad för mina talande dockor.Hon ville att jag kom till Pensionärernas lokal och visa dockorna.
Kvinnan tyckte att de skulle behöva få ta del av min glädje! Men det blev tyvärr ingenting av det hela eftersom jag total krachsade och hamnade på psyket under en månad.
Jag har dock blivit "varm i kläderna"igen och kommer på något vis komma ut i samhället med mina dockor,men på vilket sätt så vet jag ännu inte...
Jag har inte längre "råd" att hålla min "lampa" gömd som den ingenting vore värd!!!
Ja,vi har Kulturdagar..
Så roligt att era ungdomar kunde visa sina alster!
Jag skall tala med våran kommun om sådant så får vi se....
Dessa dockor som jag hade på stan,hade ingen fyllning ännu,men det kommer och även ben och armar.