Full version: hurra en igelkott !
Motti
Vi bor i en by utanför Nässjö ,har alltid tyckt att det vore toppen för Igelkottar här i tanke på alla Komposter här ute,nu fick jag veta av en granne smiley_small_hug.gif hon har set en Igelkott här ute!och det förklarar alla små bajskrumelurer vi set här i vår Trädgård rolleyes.gif nu hoppas vi här i byn att det finns två "kottar"en av varje kön så vi får många kottar här ute smiley_small_hug.gif för visst är det mysigt med Igelkottar rolleyes.gif
Piccante
igelkottar är jättemysiga och så äter de sniglar biggrin.gif
Motti
Ja dom skulle må jättegott här ute för här finns massor av sniglar både med och utan hus rolleyes.gif inga mördarsniglar här än :)Och tänk alla goa varma komposter att bygga bo i när det blir vinter tummenupp.gif
Huggorm
Men sniglar äter dom bara i brist på godare mat. Daggmask tar dom mycket hellre.
zaaritha
Ge dem kattmat så stannar de o äter sniglar!
fuchsian
Hurraa!

Vår "Lopplisas" ättlingar har kommit tillbaka! den är fortf. så rädd, så jag går försiktigt fram med henne till nära boet och vi samlar ihop smågrenar och nåt mjukt att kunna lämna det nära boet för vintern.
Det finns ungar, men de är rätt så stora men vi vet inte hur många de är. Vattenskålen används flitigt.

min lilla kotte .... wub.gif ...fuchian...
xlxl67
Spännande - rapportera om det händer ngt mer! Såg i Mitt i naturen också att de gillade kattmat.
fuchsian

OK, jag har kameran (den gamla) laddad ute i växthuset.
du nämnde om kattmaten, men har du förslag att ge mig, för min gamla hund har en specialkost som passar nog inte till " Lopplisa". Kunde försöka lägga det vid vattenskålen.
Det finns inga katter som strövar runt, så då finge kotten lite mer på hullet innan vintern.

Tackar för tipset! ..... Fuchian .....
sparvuggla
Katt- och hundmat. Både burk och torrfoder. Absolut inte mjölk.
Ställ också fram vatten.

http://www.expressen.se/husdjur/1.2076298/tagg-for-maten
Motti
Oh !i fredags kväll såg jag vår "Issekotte"han promenerade efter en man i byn femtio meter efter honom på raka stadiga ben smiley_small_hug.gif hoppas nu att de blir många "kottar" i byn!föresten har han varit inne och bajsat i vårt garage med giggle.gif (det står öppet)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon