Full version: Humorbefriat..?
Sidor: 1, 2, 3
fuchsian
CITAT (Gossen Ruda @ 25-07-2010, 14:06) *
Minoriteten låter hälsa att hemma hos sig är minoriteten i majoritet, till 100 % faktiskt. På Odla möjligen en minoritet men även en minoritet kan göra sig till talesman för en majoritet.

Jo silos, om du tittar högst upp på sidan så finns svaret där, dvs inlägg av fuchian - silos - fuchian- silos osv. Det förekommer på flera andra ställen.

Men jag har ju sagt att det slipper ni nu, jag umgår inte närmare med nätpersoner, man kan inte köpa grisen i säcken, så att säga. Jag tar ett tiotal år på mig innan nån kommer nära mig och blir min vän på riktigt, sedan finns det tillfälliga bekanta och just tillfälliga är de slösar inte ork om det inte faller mig i smaken. ... Fuchian .....
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 25-07-2010, 23:02) *
Tänker inte ha privata kontakter från nätet, det som inte passar er, så då låter man bli, men vem har rätt att bestämma vilket tema jag skulle ha på ett tråd? Gäller det att komma till dig o Aqvacul och be och böna?
I så fall ställer jag inte upp.
Jag har lagt frågor om 2 olika växter, men får inga svar. Enl. stintan med gänget kommer inte nån svara på hur den och den växten ska skötas.
Är detta demokrati eller tyranni i så fall, nu gäller det mina 2 frågor om växter.
alltså total blockad lika med personangrepp! ------fuchian.

Nu får du fan ge dig! Ta fram dom trådarna med växtfrågor och visa mig var jag sagt att du inte kommer att få några svar!

Jag har aldrig svarat i någon av dina trådar i trädgårdsavdelningen så ljug lagom. Du ska inte snacka om personangrepp!
Gita
CITAT (Myosotis @ 20-07-2010, 09:31) *
kompiskram.gif Tanken har slagit mig också att det helt enkelt inte finns. Det är alltid samma människor som i hätska ordalag anklagar andra för att vara "präktiga" unsure.gif Undrar hur de mår?

Jag tillhör dem som har svårt för dem som alltid är präktigt självgoda, oantastliga och självförhärligande,de som kommer med allvarliga påpekande att så skall det minsann vara i alla möjliga sammanhang, de alltid så rättrådiga, de som alltid ansluter sig drevet när det går, de som alltid vill vara "lagom". Ni får ursäkta men jag uppfattar just denna kategori som ganska dumma och fantasilösa, däremot lite bitska repliker och intelligenta elakheter kan många gånger vara både underhållande och uppfriskande.

Om du undrar hur jag mår så är svaret att jag för det mesta mår alldeles förträffligt bra!

När det gäller vänskap så förstår jag inte hur man kan vara vän (eller för den delen ovän) med en anonym signatur på nätet, man vet ju just ingenting om personen bakom inläggen. De flesta framställer sig säkert som de vill eller tror att man bör vara. Vänner har jag irl, inte många men dock en handfull riktigt goda vänner.
Riktigt nära står mig dock bara min man, mina barn och mina bröder (i nämnd ordning). Förut några få nära vänner har jag många bra kompisar, inte minst kollegor och till sist ett stort umgänge med massor av bekanta.
Och det är precis så jag vill ha det! Använder man begreppet vänskap alltför lättvindligt så blir det ju ganska urvattnat.
För övrigt tycker jag att Abbes inlägg var väldigt träffsäkert.
Gita

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon