kerstin z5-6
Falt pa Falt av rosor, ung som vi odlar potatis... rosenfestival, rosen produkter med fa ga runt o valja pa dessa otaliga hektar!rosor
Tog 6 timmar, bokningslistan for senare leverans full och jag kopte aldeles for manga med hem .. hur jag nu ska packa in dem
Ha det bra ros vanner
Halsar K rose.gif
Ezereht
Låter alldeles underbart biggrin.gif Hoppas på lite regn sen då när du kommer hem så dom rotar sig bra inför vintern. Eller har du tänkt kruka en del?
Dag
Det skal bli spennende å høre hva dine nye roser heter tummenupp.gif
Dag
renate
Det låter helt underbart med feld efter feld med rosor.Spännade att höra vad det blev för rosor.Har en fortsatt trevligt semester.
tvilling77
Oj vad kul det ska bli att se vad du köpt och framförallt hur dom klarar sig hos dig!! biggrin.gif
stennie
Önskar det var jag!!! Hoppas du lyckas med alla dina fynd! tummenupp.gif

Idag har jag suttit och skrivit lista från Lottum !!!
kerstin z5-6
Rosfestivalen startar dar om en vecka.. men priserna var mkt bra redan nu pga detta 4 till 6 euro pa plats for de flesta.
Tyvarr ar web utbudet mindre an i verkligheten ..
Kajsa
Ha det bra och vi får höra när du är tillbaka hoppas vi !
Hur får du hem rosorna, bilar ?

Kryddan03
Åh! Bilder, bilder, bilder! wink.gif
Det låter fantastiskt! smile.gif
kerstin z5-6
Hemma , mer än 400 bilder och ung lika många rosor hahaha.. nja inte sååå farligt .. jag la in beställningar så jag slapp hyra en långtradare
Dock har jag 5 rosor och 15 perenner med som handbagage..allt går om man ler smile.gif Bilder kommer såklart snart:)
Anki V
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-07-2010, 21:57) *
Hemma , mer än 400 bilder och ung lika många rosor hahaha.. nja inte sååå farligt .. jag la in beställningar så jag slapp hyra en långtradare
Dock har jag 5 rosor och 15 perenner med som handbagage..allt går om man ler smile.gif Bilder kommer såklart snart:)

Du måste ju berätta vad du hade med dig hem...inte bara att du hade med dig hem.

Sen gör det inget om du visar lite bilder också yes.gif .

/Anki
kerstin z5-6
[attachment=53033:DSC01891asna.jpg]
DSC02058 sa.jpg

DSC02069sa.jpg

DSC02884 sa.jpg

DSC01892sa.jpg

jojo ...så här var det ..rad på rad..I rosariet var det torrt o överblommat tyvärr gissar att det senare floret kommer men de hade haft svårt torka.
DSC01892sa.jpg

DSC01893sa.jpg

DSC01882 sa.jpg

DSC01883 sa.jpg

DSC01885sa.jpg

En åsna mellan hötappar.
listan innehåller bla smile.gif
Azubis(klätter (kruka)Blålila
Double delight med hem

Assemblage des Beautés
jenny duval-återköp)
Rose des Maures
Gloire de Ducher
Zwergrose(Rugosa)

Cuisse Nymphe Emue
The Hon. Mrs. Cat- Alba
Kryddan03
Vilket ställe! Den där "rosengången" var ju helt otrolig. Tänk när den står i full blom! wub.gif
Och vilken mängd med rosor att välja på! Förstår att du måste varit salig - som rubriken säger. wink.gif
Själv skulle jag ha blivit alldeles tossig: Vad skall jag välja? Hur skall jag få med mig allt hem? Hur skall jag få plats? Är det enklast att ta en av varje? biggrin.gif
Anki V
Vilken underbar semester du måste ha haft! Jag blir aldeles varm i hjärtat när jag ser dina bilder.wub.gif

Föresten, ska du till Nordvik på lördag?

/Anki
kerstin z5-6
mmm e de på lördag ? Nu på lördag?
Kan tilägga att det var + 35 i skuggan den dagen och säkert 60 mot den svarta plasten ..jag var ja .. helt koko...
Tur man har vänner som lovar skicka och ta hand om plantor jag köpt o gud vet vad ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon