|
För över en månad tillbaka var jag till röntgen för min höfts skull som värker på den vänstra sida.
Idag var jag då till doktorn eftersom höften och vä.ben värker lika mycket om inte mera.
Här kommer det roliga:doktorn titittade på svaret från Rtg och sa:här står det att du har protes bäcken. Jag frågade:vad betyder det och läkaren sa:det är att du har in inoperedad bit! VA;sa jag,jag har ALDRIG blivit opererad i min höft!!! Då sa läkaren;du kanske har glömt det för det är lätt gjort att man glömmer. Jag svarade:jag är inte senil!!!
Inte glömmer man en sådan operation!!! Jag kunde bara skratta åt det hela och sa att de måste ha tagit nån annans röntgen bilder....
I alla fall så kommer läkaren att undersöka det hela!
P.SFör flera år sedan gjordes datotomografi på min hjärna och tänk om det hade gjorts igen och svaret då hade blivit:patienten har inopererad "proteshjärna"
fuchsian
20-07-2010, 17:01
Ja du Silos, så kan det gå, men jag vet av egen erfarenhet att man får se noga efter själv, de blandar hej vilt ibland och särskilt nu på sommartid. När jag har haft operationerna på min hö. fot, har jag sett till att det inte infaller under sommaren utan även pinats över semestrarna om det inte har varit min personlige läkare. Ibland kan en skratta åt en och en annan gång gråta. Jag fick i våras diagnosen cancer i urinblåsan och de tog provbitar och jag fick vänta 2-3 v. om besked. Först blir man handlingsförlamad, men sedan bad jag om svar (där uppifrån) och fick ett lugnande besked direkt när jag tänkte på det hela. Maken var totalt ifrån sig, men jag lugnade honom att min tid är inte kommen, det har jag fått besked om. Vid nästa undersökning av det påstådda cancer kom jag till urologen som konstaterade att det är endast lite ärrbildningar efter urinvägsinfektioner och att min blåsa är mindre än normalt, men inga fel hittades och jag bad dock om ett nytt besök senare i hösten, och det gick de med på. Man måste ha en allert och frisk person bredvid sig när man blir sjuk, annars gör de som du fick uppleva, men många har inte det stödet. Men jag hoppas att du slipper att få liknande besked för du är allert och inte alls på väg mot en demens. ........  ... fuchian ...
Hej fuchian! Nå,de är människor och kan gör fel...
fuchsian
21-07-2010, 12:23
CITAT (silos @ 21-07-2010, 13:02)  Hej fuchian! Nå,de är människor och kan gör fel...  Silos, Jag vet att det kan gå hur galet som helst, men detta var mer än jag just då orkade bära och när jag såg min mans reaktioner så känndes det hjärtskärande. Jag brydde inte så om mig men för hans och vårt barns och hennes familjs skull var det jobbigt. Jag bad min make att inte säga nåt till dottern, utan vi väntar på svar, men han hade gjort det ändå. Jag vet att ge ett sådant besked till en patient är bland de jobbigaste jag har själv behövt att ge. Under denna undersökning kallade läkaren på andra för att titta vad hon hadde hittat .... se, titta, hela blåsan full av tumörer .... uch. ush ...osv. Jag sa att nog av rotandet och släpp ner mig, annars hoppar jag upp själv, Men ... ojdååå, precis som "underlivet" hadde en kropp och hjärna och egen vilja! Jag bad om att komma till urologen, för de är vana vid dessa saker, och jag fick tid dit rätt fort. Men, det går inte hänga läpp för det, slutet blev gott och friskt ......  ... Fuchian ...
CITAT (fuchian @ 21-07-2010, 13:23)  Silos, Jag vet att det kan gå hur galet som helst, men detta var mer än jag just då orkade bära och när jag såg min mans reaktioner så känndes det hjärtskärande. Jag brydde inte så om mig men för hans och vårt barns och hennes familjs skull var det jobbigt. Jag bad min make att inte säga nåt till dottern, utan vi väntar på svar, men han hade gjort det ändå. Jag vet att ge ett sådant besked till en patient är bland de jobbigaste jag har själv behövt att ge. Under denna undersökning kallade läkaren på andra för att titta vad hon hadde hittat .... se, titta, hela blåsan full av tumörer .... uch. ush ...osv. Jag sa att nog av rotandet och släpp ner mig, annars hoppar jag upp själv, Men ... ojdååå, precis som "underlivet" hadde en kropp och hjärna och egen vilja! Jag bad om att komma till urologen, för de är vana vid dessa saker, och jag fick tid dit rätt fort. Men, det går inte hänga läpp för det, slutet blev gott och friskt ......  ... Fuchian ... Förlåt för mitt korta svar okännsliga svar!Det är klartt du och din familj blev chockade när detta skedde! Hmhh,jag tycks vara för trött att skriva jag glömde kramen
fuchsian
21-07-2010, 15:25
Ingen fara på taket, Silos, Jag förstod ditt svar ändå med vänlighet och det var inte mer med det, men jag hade just legat på infektionsklin. med lunginflammation (det kunde du inte veta) så när man kom ur en sak så kommer en ny prövning efter det. Som väl var, gick det bra även att personalen var rätt klumpiga just då, men jag har också förståelse för dem när jag själv har jobbat, så är det lätt att glömma personen bakom sjukdommen, men jag brukar ha mål i munnen och om inte så följer makem med, vilket han gjorde när vi gjorde om samma undersökning på urologen. ..... jaa ja, man har hamnat bland prostatafarbrödernas klubb ....  Fuchian ....
Red Top
21-07-2010, 16:01
Jag blir lite fundersam Fuckian!
Hade inte du vänner som kan kosmisk och annan healing? Eller var det du själv, som kunde det?
Då behöver du väl inte utnyttja den redan överbelastade svenska sjukvården?
*Stintan*
21-07-2010, 16:15
CITAT (Red Top @ 21-07-2010, 17:01)  Jag blir lite fundersam Fuckian!
Hade inte du vänner som kan kosmisk och annan healing? Eller var det du själv, som kunde det?
Då behöver du väl inte utnyttja den redan överbelastade svenska sjukvården?
CITAT (Red Top @ 21-07-2010, 17:01)  Jag blir lite fundersam Fuckian!
Då behöver du väl inte utnyttja den redan överbelastade svenska sjukvården? Det är inte så att man alltid blir helad så fort man har krämpor,utan dessa kan vara livets läxor man måste gå genom.
fuchsian
21-07-2010, 16:59
Ja visst det kan jag, men svårigheten är den att den är inte så enkel att kanalicera på en själv än vara kanal åt en annan. Jag skulle nog inte sitta här och må bra om jag inte hadde använt mig av min healingsandes hjälp på mig själv. Det var bra att få dessa undersökningar men de har inget botemedel, men nu fungerar jag nästan normalt. Egentligen ska det vara en annan som ger det och min mediala väninna har hjälpt mig likväl som jag har skickat bud till min healare att hjälpa mig om meningen är att jag ska hjälpa andra, måste jag vara först frisk själv. Men om min tid är till ända, ge mig besked!
De skrattar åt mig där uppe och säger att lugna ner dig, det har sin mening att jag skulle gå igenom detta till kommande händelser i livet. Cancerbeskedet tog jag med mig upp och fick endast att veta att det ordnar sig, ingen fara, men hur lätt är det trösta sina anhöriga genom dessa besked?
Men jag är medveten om att det styrs uppifrån och det var väl en läxa att jag under de senaste åren inte har hunnit sköta min hälsa på samma sätt som innan pga en herrans massa läxor mellan kursveckorna. Därför har jag nu haft en längre paus av allt annat än just det nödvändiga. Växterna har en rogivande kraft som verkar nästan som healande för själen. .......Fuchian ......eller var det nåt annat ni undrade?
Red Top
21-07-2010, 17:00
Tack för svaret Silos. Jag trodde att man kunde heala allt, men så är det alltså inte.
CITAT (Red Top @ 21-07-2010, 18:00)  Tack för svaret Silos. Jag trodde att man kunde heala allt, men så är det alltså inte.  Jag vet inte om man kan hela allt,men jag kan tänka mig att man kan det,men att det kanske inte alltid är mening att allt bli helad.
fuchsian
21-07-2010, 17:09
Silos, --- du har förståelse för detta som händer oss. Vi får många gånger mycket svåra läxor att gå igenom, och man har ju fått sin gåva att hjälpa andra än sitta enbart och heala sig själv. Där kan man inte vara för egoist, men de svarar på frågorna och hjälper till i den takt de anser det behövas. Hur skulle vi annars veta och känna till vad våra klienter går igenom? Men trots det får vi endast vad vi tål, de krossar inte oss om vi litar på att detta är deras mening och att man kan ha den inre kommunikationen i deras energinivå, och de hör även om man inte vet hur man kommer i samma energinivå, så det finns inget konstigt i det hela om man orkar se det på längre sikt och inte rusar fram. Då sätter de krokben tills man fattar kaloppen ....Genom att jag har så många smärtklienter, avlastas sjukvården på så sätt.....  fuchian .....
titti49zon6
21-07-2010, 21:01
Vad krävs för att man ska bli ´healad`från sjukdom eller skada? Vore ju bra mycket bättre om jag slapp att bli uppskuren igen (dissekerad aorta för andra gången) och att jag och familjen fick veta att den är hel igen. Nu är jag ju inte troende eller tror på sådana krafter även om jag har släktingar som är kända för att se och hitta saker och människor och spå framtiden. Är släkt med Hanna och Saida Lidman som är vida kända. Det är från det Lidmanska släktet som min Aortasjukdom kommer, den är ärftlig.
CITAT (titti49zon6 @ 21-07-2010, 22:01)  Vad krävs för att man ska bli ´healad`från sjukdom eller skada? Vore ju bra mycket bättre om jag slapp att bli uppskuren igen (dissekerad aorta för andra gången) och att jag och familjen fick veta att den är hel igen. Nu är jag ju inte troende eller tror på sådana krafter även om jag har släktingar som är kända för att se och hitta saker och människor och spå framtiden. Är släkt med Hanna och Saida Lidman som är vida kända. Det är från det Lidmanska släktet som min Aortasjukdom kommer, den är ärftlig. Jadu,tänk om man kunde få veta det. Det måste vara svårt för dig och att få healing,det vore jo underbart! Men att läsa om healing etc..när man är sjuk kan göra en både arg och ledsen... Jag hoppas innerligt att du inte behöver bli opererad igen!
fuchsian
22-07-2010, 09:11
Till Titti, Det är just den frågan jag brukar få och med healing kommer man långt med, men man behöver hjälp av den vanliga sjukvården. Genom healing kan man inte få nya organ, men förbättra det som finns, och det skadar ingen. Har varit med om fall där det sker så stor förändring att klienten slipper anlita sjukvården. Använd av dina släktingars kunskap, för jag känner till Saida och beundrade henne mycket för hon är så äkta och rak på sak. Hon har hjälpt många under sin tid på jorden. Om din tillstånd kräver en ny operation, så försök skaffa healing innan, under ingreppet och efteråt så att du kommer snabbare på benen och din kropps läkningsförmåga ökar under tiden. Även jag har skickat en del av klienter till den vanliga sjukvården, för anatomin kan jag och ser felen, men kan bara öka den egna healingskraften. Har just skickat iväg en dam som klagade om ont i ryggen, men jag "såg" ett trasigt knäskål, och efter undersökningar ska hon få en ny knäskål och efter det kommer jag hjälpa henne med healing, så hon kommer upp fortare. Visste ni, att i Norge får en sjuksköterska använda healing med sin läkares tillstånd om hon har kunskaperna? Min dotters svärmor berättade detta, men hon föredrar mig så fort vi träffas. det är värkproblematik som bottnar i hennes psyke, så hon är en tacksam klient och det lättar redan vid första behandling även att jag ger det innan vi skills åt. Men tänk på hur du skulle kunna få en kombination ......  .. fuchian ..
titti49zon6
23-07-2010, 08:00
Var ju det jag trodde, om jag nu skall opereras igen så tror jag nog att jag blir hel utan healing. Mina släktingar utövar inte healing och jag tror inte på sånt heller, ville bara kolla.
fuchsian
23-07-2010, 08:21
Till Titti49zon6,
Det är det enda svaret jag kan ge dig. Om du inte har möjlighet att få healing på plats där du bor så då får du lita på de läkarna som ska operera dig, men det utesluter inte att du kan använda din egen tankekraft och enbart be om att allt går väl. Du behöver inte tro på nån Gud, men för din egens skull kan du försöka vända tankegången till det positiva, för även det är mer läkande än bara vara ledsen och missmodig. Din kropp anpassar sig att vara det du själv vill. Inget av detta är enkelt och din situation är allvarlig, men ändå, kan du ha påverkan över det hela om du nu inte är deprimerad eller alldeles sliten att orka med att börja med en enda positiv tanke till din egen kropp.
Hoppas det går väl med dig och du kommer över denna sjuksom. Jag lovar att tänka på dig när det är dax, om du vill. Vänlig Hälsning .... Fuchian ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|