Whiskuchi
Jag har tagit bort allt ur en gammal rabatt, jordförbättrat, lagt barkduk och satt barrväxter samt klätterhortensia som är tänkt som marktäckare, och till sist lagt täckbark på duken. Det kommer bli bra när hortensian och barrväxterna växer till sig, det vet jag, men just nu ser det erbarmligt tomt ut.. kan jag sätta något i barken? Jag vill inte göra för många hål i barkduken och riskera att det kommer upp ogräs där. Jag tänkte på ettåringar, de får ju med sig jorden från krukan och till hösten ska de ändå bort whistling.gif
Biggan_
Det blir nog alldeles för torrt!
Du har inga stora stenar som du kan gruppera där som det ser mest tomt ut? ...och kanske en grupp större krukor med sommarblommor eller kanske något prydnadsgräs?
Whiskuchi
Hmmm, jag får gå en runda och se om jag hittar stenar som är stora nog.. är barken för torr för t.ex. stenpartiväxter också?
ingrids
Något som funkar i grus och stenmurar och eventuellt kan funka i täckbark är att plantera stenpartiväxter i sockar eller strumpor (såna man har på fötterna) med rätt jordblandning. Det blir antagligen torkkänsligt men kan vara värt ett försök.
Whiskuchi
Det är absolut värt ett försök!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon