Full version: Sommar i P1
Red Top
Om ni missade dagens sommarprogram med Tina Jansson, sommarvärd framröstad av lyssnarna, rekommenderar jag verkligen att ni tar er tid att lyssna. Det är hennes syster, som är hennes röst i radion.

Saxat från SR:s hemsida:
"Framröstad till ”Lyssnarnas Sommarvärd”. Arbetade som lärare i många år, men insjuknade i nervsjukdomen ALS för snart fyra år sedan. Är nu helt förlamad och kan varken äta eller prata. Kommunicerar via en liten reflex på glasögonen och en så kallad huvudmus på datorn som är kopplad till en talsyntes. Är gift och har tre barn. Har alltid tyckt om att göra nya saker – fånga trollsländor, spela saxofon eller göra smycken. Äger ett par örhängen gjorda av kalkinkapslade binnikemasklarver.

– Mitt Sommarprogram kommer att handla om en del av det jag tänkt på och lärt mig sedan jag fick ALS. Om hur man väljer att leva när man vet att man ska dö. Helst skulle jag vilja göra folk lite mindre rädda."

Det var länge sedan jag hörde en så intressant, glädjespridande och ispirerande sommarpratare. Mina egna krämpor känns plötsligt lättare att stå ut med. flirting.gif giggle.gif

Du kan lyssna direkt eller ladda ner programmet.

Sommar i P1

Lyssna direkt här, eller gå in på länken ovan.
Sommar i P1 med Tina Jansson
Aqvakul
KANONPROGRAM! wub.gif
RibesRubusVitis
Faktiskt suveränt bra. Och systern som lånade ut sin röst var även hon lysande, och borde höras mer...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon