Full version: Fikonträdsfråga
Suz
Hej!

Ja nu kommer jag och frågar om mina fikonträd igen då.
Ett av de små tog bra stryk under vår semester då vi var bortresta 1 månad och "vattnaren" tydligen missade just den.
Jag trodde den var stendöd men lät den stå bland de andra.
Nu har den piggat på sig och fått massor av nya blad och även rotskott men det är några grenar som inte vill hämta sig.
Även en del där det kommer blad på mitten av grenen men inte längst ut, där den ser torkad ut.

Bör jag klippa bort det dåliga eller ska jag låta det vara?

Mitt stora träd har just nu 30st fikon och jag ser fram emot att kunna skörda dem i höst.
Dock känns även det jättelitet efter semesterresan på en italiensk ö där fikonträden växte vilt och var runt 6-8 meter höga blink.gif
Alexander-VG-zon3
vad roligt att ditt stora träd ger så många frukter, bravo.gif hos mig har det varit ett dåligt ''frukt'' i år bland mina fikonplantor.

allt det döda och där det inte kommer nåt kan du ta veck nu under JAS. och även om du vill beskära andra friska grenar så kan det ockås göras nu under JAS (juli-aug-sept).
Suz
CITAT (flaxss @ 22-07-2010, 12:28) *
vad roligt att ditt stora träd ger så många frukter, bravo.gif hos mig har det varit ett dåligt ''frukt'' i år bland mina fikonplantor.

allt det döda och där det inte kommer nåt kan du ta veck nu under JAS. och även om du vill beskära andra friska grenar så kan det ockås göras nu under JAS (juli-aug-sept).

Tack flaxss!!
Då tar jag bort det dåliga!
Är liiite feg för att beskära annars utan de får växa som de vill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon