|
aanderss
22-07-2010, 18:38
Vad är er högsta dröm
Inga från Närke
22-07-2010, 18:40
Att få vara så frisk som det går ( eftersom jag har kol) i flera år till så jag kan se mina barnbarn bli vuxna och kanske bli gammelmormor och att min sambo blir så frisk att han känner att han är värd något trots att han inte orkar att gå tillbaka till sitt gamla arbete. Att det kan få vara fred på jorden också förståss.
herkules
22-07-2010, 18:41
vet inte om den är rimlig men min högsta dröm är att bli av med mina allergier så jag kan köpa en katt.
bergvallmo
22-07-2010, 18:51
1. Att vi i familjen får vara friska... 2. Att vinna pengar så man kan göra onödiga roliga saker
Monarda
22-07-2010, 18:52
Att all ondska på vår jord ska utplånas.
*Stintan*
22-07-2010, 18:55
Att bli av med ett antal överflödiga kilon.
Alexander-VG-zon3
22-07-2010, 18:56
att alla mina önskningar alltid slår in är min dröm. men det kommer ju såklart aldrig att hända.
Aqvakul
22-07-2010, 18:57
Troligen börjar jag bli gammal, för jag önskar inget mer spännande än att jag och mina närmaste får ha en god hälsa..
Gunilla T
22-07-2010, 18:59
Att våra ögon öppnas så vi slutar exploatera och förgifta vår natur.
aanderss
22-07-2010, 19:19
kanske att göra en ögon operation så man ser perfekt
ängsvädd
22-07-2010, 19:20
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 19:59)  Att våra ögon öppnas så vi slutar exploatera och förgifta vår natur. Det kan jag skriva under på. Att jag slipper mina mediciner kommer som nr 2.
Min skräck är att jag skall bli senil på äldre dar  . Låt mig vara klar i knoppen till sista andetaget så är jag nöjd. Och så vill jag bli med växthus.
Elisabeth-Västkustkolonisten
22-07-2010, 20:20
Min högsta önskan är lite bättre hälsa så att min sambo och jag har några bra år tillsammans ( gärna under sommaren i och med husbilen) och så klart att det går bra för alle i familjen
Vakna en morgon kliva upp och orka gå till köket (5-6 m) utan att få andnöd.  Men om jag tänker efter så är prio ett, att maken får fortsätta vara frisk och vi får vara tillsammans
Just nu är min högsta önskan att kunna komma till en fors som är torrlagd och ta en massa bilder.
Men jag har en önskan som står över alla mina andra önskningar och det är:att under resten av mina dagar här lära mig tjäna allt som lever,men DET kommer jag nog inte lyckas med eftersom mitt ego är för stor!
mamamaggan
22-07-2010, 22:11
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 19:59)  Att våra ögon öppnas så vi slutar exploatera och förgifta vår natur. Skriver jag under på! Annars är min dröm att min man och jag kan få några fler år tillsammans innan sjukdomar och annat sätter stopp för det.
Huggorm
22-07-2010, 22:17
Min dröm är att få stugan färdigbyggd och betald så jag slipper jobba slut på mitt liv. Att få leva livet i lugn och ro, att ha tid att följa naturen och årstidernas skiftningar. Att kunna göra det jag vill på dagarna, och inte vara styrd av andra hela tiden.
Jag jobbar på det, nästa sommar kanske jag är där. Eller nästa igen, eller ytterligare nästa...
Just nu är min högsta dröm att min älskade bästa vän och syssling blir botad från sin cancer  det skulle betyda sååå mycket för både mig och hennes annhöriga
Sussie F-Flower
22-07-2010, 22:42
Förutom alla världsliga saker som fred på jorden m.m. m.m. så önskar jag att jag kunde få komma ikapp med allt som jag ligger efter, för att känna harmoni i livet. Harmoni är för mig absolut nr 1 på listan! Jag var nästan där för bara några månader sedan men så drog jag på mig så mycket att nu har jag kommit efter igen. Saker (läs moderna/flashiga saker) bryr jag mig inte om. Jag är bara i behov att det funkar, det som ska funka. En fast anställning igen, skulle inte heller sitta fel...
fuchsian
23-07-2010, 04:47
Önskar att kunna göra det aldra bästa åt mina medmänniskor, att kunna utvecklas till sista andedag av den tid jag har kvar på jorden. Önskar ---- att kunna medverka till en positiv och friskare liv åt så många som möjligt. Önskar ----- att kunna se och göra något åt mina egna fel och brister och förstå dem Önskar ---- att inte dömma andra för ingen är felfri Önskar ...... att kunna ge tröst åt den som gråter Önskar ----- att kunna inse och stanna upp med jämna mellanrum och se var jag har brustit, och kunna förlåta mig själv först innan jag kan fortsätta det jag kommit hit att göra. Att kunna älska mig själv i alla lägen ---- DET ÄR NYCKELN till att kunna älska andra fullt ut med deras fel och brister. Att kunna göra mera åt våra djur och natur. Önskar ------ att ingen ska behöva lida och att det finns någon åt alla till hands när det är svårt. Till sist och inte minst ---- kunna ge och känna den kärleken till mina medmänniskor. Önskar ---- att flera kunde se det positiva i sin tillvaro och bli mer toleranta mot andra ......  ... Fuchian ...
titti49zon6
23-07-2010, 08:17
Att bli så pass frisk från KOL och Aortadissektioner så att jag kan återuppta mitt trädgårdsintresse Naturligtvis önskar jag att få leva länge än och att umgås med nära och kära, se barnbarnen växa upp. Att åter få komma ned till Trädgårdsmässan och träffa alla trevliga odlaiter.
Myosotis
23-07-2010, 11:30
att stå ut med mig själv
Aqvakul
23-07-2010, 12:51
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 12:30)  att stå ut med mig själv Konstigt att vissa människor har så lätt för självförakt, fast de sprider så mycket glädje till andra..
fuchsian
23-07-2010, 12:57
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 12:30)  att stå ut med mig själv Det är en konst som man får lära sig ......
sommarhumla
25-07-2010, 16:46
At vi alla blir mer toleranta med varandra, att mobbing i skolan och på arbetsplatser utrotas, likaså våld mot barn, ja våld överhuvudtaget. Livet är för kort.
Kort sagt, min högsta dröm är att vi alla ska få må bra och njuta av livet.
Eva-Helene
25-07-2010, 17:40
Jag har fler än en "högsta dröm".
Att livet kommer att ordna sig för 2 av mina söner - dom har en autismspektrumstörning som gör deras liv lite väl komplicerat (mest p.g.a. andra människors oförmåga att förstå).
Att min make får jobb och att det är ett jobb som passar honom. Alltså inte bara en "arbetsmarknadspolitiskt åtgärd"!
Att maken och jag får många år tillsammans!!!
Att alla i min familj får ha ett bra liv!
fuchsian
25-07-2010, 18:41
Att bli av med min förbannelse.
blomkronan
25-07-2010, 19:57
CITAT Vad är er högsta dröm, en rimlig dröm måste de vara Ja... en rimlig dröm har jag, och den ska jag förverkliga en dag...  Jag vill ha en stuga på landet med stor tomt, inte för långt bort... utan mina vänner och släkt ska kunna komma på besök ofta  och jag ska ha tid... tid som jag inte har idag! då jag jobbar heltid, så i min dröm ingår att jag inte ska behöva jobba heltid CITAT (Sussie F-Flower @ 22-07-2010, 23:42)  Förutom alla världsliga saker som fred på jorden m.m. m.m. så önskar jag att jag kunde få komma ikapp med allt som jag ligger efter, för att känna harmoni i livet. Harmoni är för mig absolut nr 1 på listan! Jag var nästan där för bara några månader sedan men så drog jag på mig så mycket att nu har jag kommit efter igen. Saker (läs moderna/flashiga saker) bryr jag mig inte om. Jag är bara i behov att det funkar, det som ska funka. En fast anställning igen, skulle inte heller sitta fel...  Håller med dig sååå... nu har jag turen att ha ett fast jobb som jag förstås är mycket glad över att jag har. flashiga grejer klarar jag mig utan, ett liv i harmoni  med goda vänner och jag önskar mig en massa barnbarn  eller 4 st räcker  man ska hinna med dom oxå
Monica M zon 4
26-07-2010, 06:54
Att bli frisk!
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 11:30)  att stå ut med mig själv Myo, jag vet hur det känns och skickar en stor  till dig. Min dröm just nu, på kort sikt, är att få ha fungerande kameror. Min nya kamera som jag hade blivit lovad i förra veckan har fortfarande inte kommit, och om fem dagar åker jag till Österrike. Videokameran är jag rädd att jag kan glömma också. Första filmen från i vintras blev hur bra som helst på DVD, men den andra är riktigt usel efter två försök att spara den. Återstår att se hur det jag filmade i helgen blev - är det lika dåligt är det ingen idé att ha kvar den kameran. Olle
Orkidétjuven
26-07-2010, 08:49
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 19:59)  Att våra ögon öppnas så vi slutar exploatera och förgifta vår natur. Precis som Gunilla sa. Att folk lär sig, öppnar sina ögon och förstår hur mycket de skadar naturen med sin livstil. Jag önskar de kunde se vad som håller på att hända, och göra ngt åt det. Naturen måste komma i första hand. Det är vad jag önskar.
Den drömmen delar jag också! Olle
Solstorm
26-07-2010, 11:18
Min dröm är att få tag i ett deltidsarbete. Det jobbet jag hade fick jag inte betalt för hela arbetstiden. Jag arbetade ca 4-6 timmar varje arbetspass men ca 15 min till en timma var obetalt varje gång. Blev förbannad och sade upp mig. Jag har några småsysslor nu men det ger väldigt lite i pengar. Jag är i stort behov av ett deltidsarbete.
Myosotis
01-08-2010, 10:41
CITAT (Aqvakul @ 23-07-2010, 13:51)  Konstigt att vissa människor har så lätt för självförakt, fast de sprider så mycket glädje till andra..  CITAT (Olle A @ 26-07-2010, 08:58)  Myo, jag vet hur det känns och skickar en stor  till dig.
fuchsian
01-08-2010, 11:00
Min högsta dröm just nu är att få ge och möta ännu mer av det positiva varje dag. ... fuchian...
malcolm
01-08-2010, 19:00
... att få tillbaka livsgnistan och orken igen efter mina strokes...
Biggan_
01-08-2010, 19:38
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 12:30)  att stå ut med mig själv
lilla mamma
02-08-2010, 12:51
Min dröm är att min man ska få bli transplanterad så vi kan få börja leva igen utan massa dialys och sjukhusbesök.
En liten dröm är att få tag i clematisplantor som kan fylla vår altan med sin gröna gunst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|