Full version: Inläggningar
krafth
Tänkte ge mig på att göra saltgurka med som är lite stark. Dvs med med lite chili i eftersmaken...
Har en burk på ca ½ liter där jag tänkte trycka ner några gurkor.

Någon som har tips på hur jag kan göra? Recept som man kan labba med etc. Jag har kollat på nätet men hittar bara hur man gör saltgurka och ättiksgurka i större mängder. (2kg) Vet inte riktigt hur jag ska räkna om ingredienserna för att det ska bli bra. Orkar inte hålla på o räkna i oändlighet så jag lägger en tråd här och hoppas på att någon har ett välsmakande "husmorsrecept" på saltgurka i ganska liten mängd som aldrig misslyckas. flirting.gif

Chilismakerna kan jag labba med själv sen.
sara i landet
Kolla på www.matklubben.se Jag såg några recept med chili när jag sökte på inlagd gurka.
krafth
CITAT (sara i landet @ 23-07-2010, 19:46) *
Kolla på www.matklubben.se Jag såg några recept med chili när jag sökte på inlagd gurka.

Ok, tack hittade. Men jag måste räkna om receptet eftersom det var gjort för 10 pers! -cry-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon