Full version: Okänd bagge
Moonwind
Här är kunskapen stor hos många och jag hoppas att någon vet vad detta är för insekt? Jag har inte lyckats hitta den i någon av mina böcker eller på nätet.
Olle A
Det ser ut som en bärfisunge, vilken art vet jag inte.

Olle
Piccante
Ja outvecklade skinnbaggar är inte lätta att artbestämma. Vilken växt satt den på? Det finns en art med gula fläckar på vingarna som går på kålväxter som liknar denna.
Moonwind
CITAT (Markus_H @ 23-07-2010, 19:55) *
Ja outvecklade skinnbaggar är inte lätta att artbestämma. Vilken växt satt den på? Det finns en art med gula fläckar på vingarna som går på kålväxter som liknar denna.

Vet ej vilken växt den besökte. Jag rensade bland blandade högvuxna perenner som t.ex. blåklocka och Gillenia med undervegetation av europeisk hasselört och Lamium. Baggen landade på marken mellan växterna. Där finns både kaprifol, rosor och höstanemoner.

Jag trodde absolut att det var en fullgången insekt. Storlek som en vanlig sjuprickig nyckelpiga. Intressant att se om den går att artbestämma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon