lagenunder
Det här är zon 5-6. Jag har redan tagit kål på flera bl två alpina. Princess Diana klarade inte denna vinter. Har blivit bortskämd av en Sommer Snow som återkommer med blommar trots norrläge. Skulle vilja ha en lika generös sort (stor o yvlig) som är härdig och den får gärna blomma lite tidigare än denna Sommer Snow som nästan är Höst Snow här.
Kajsa
Har dessa två klematis som enligt Cedergrens klematis katalog ska klara zon 6 - 7
Dom blommar mest hela sommaren juli - september och blir som fylliga buskar, men klättrar inte med bladskaften, Diversifolia gruppen och måste knytas fast mot ett stöd.
Har köpt mina av Cedergrens som har postorder.
Och dom har blivit mycket högre än det står i katalogen.

Gazelle med vita söta klockor, blir i min zon 3 - 4 ca 2 m
klipps ner sen höst

Medley, rosa klockor, busklik och lika stor ca 2 m, klipps ner sen höst.
titti49zon6
Det finns ju många bland dom estniska som blir fina här i zon5-6
Bild på 2 som jag haft i minst 6 år nu och som bommar fint

Clematis Romantika hundratals blommor och massor med knopp,får måla om väggen så att den syns

Clematis Kotkas jättestora blommor drygt 20 cm i diameter

Kajsa

Polish Spirit, från Polen av Stefan Franczak ska enligt Cedergrens katalog klara zon 5. Visar den för Polish Spirit är mycket starkväxande och helt underbar, en av mina större.
Klipps ner sen höst och blommar juli - sept.
Finn Klematis
Hej!

Alla klippgrupp 3 från våra östra grannläner.

Finn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon