laila66
Hejsan!
Nya försök att få med texten.
Finns det någon vänlig själ som kan tala om vad växten med dom stora bladen heter.
Har hört någon kalla den för Elefantöra eftersom bladen blir väldigt stora.
Eftersom jag inte kan hitta något vetenskapligt namn på den börjar jag bli orolig att jag fått in något eländigt "ogräs".[attachment=52775:1.jpg]
Åsa, mälardalen zon 2
Flaxss gav dig svaret i andra tråden som det verkar vara fel på man kan bara läsa den ifall man själv klickar på skriv svar. = jätteslide kan bli ett besvärligt ogräs.
laila66
Hej.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig på första försöket, texten ville inte riktigt följa med dit jag ville!
Går det att hålla Jätteslide i shack om man planterar den i tex hink utan botten?
Den har ju trots allt sin charm.
HelenJ
CITAT (laila66 @ 24-07-2010, 19:38) *
Hej.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig på första försöket, texten ville inte riktigt följa med dit jag ville!
Går det att hålla Jätteslide i shack om man planterar den i tex hink utan botten?
Den har ju trots allt sin charm.

Rötterna går väldigt djupt, så en vanlig hink på några dm höjd lär inte förslå långt. Ett meterhögt betongrör skulle ev kunna funka, men jag är tveksam till att över huvudtaget plantera in slide i sin trädgård.
Gunilla T
En del växter kan man inte ha "bara lite av" - hur tjusiga de än är - jätteslide är en sådan växt. Ta bort den så länge du öht rår på den..
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 25-07-2010, 08:49) *
En del växter kan man inte ha "bara lite av" - hur tjusiga de än är - jätteslide är en sådan växt. Ta bort den så länge du öht rår på den..

yes.gif
Visst är den stilig, men du kommer att ångra dig många gånger om du inte tar bort den medan det fortfarande är möjligt....
laila66
Tack för alla svar!
Har varit ute i regnet och grävt upp den nu! Vet inte om jag lyckades få med alla rötter men man kanske kan vara på sin vakt och pensla med Roundup om det dyker upp nya plantor. det borde väl ta död på rötterna i så fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon