Full version: Orange klättrare
annelizon1
Har byggt en spalje där en orange klättrare skulle passa bra. Har ni några bra förslag? Är det en remonterande med lite taggar är det bonus, men alla förslag välkommna. Tack på förhand.

Annelizon1
Kajsa

Kordes Rose Aloha, en pärla, frisk, doftar starkt och fruktigt.
Min frös bort i vinter, men jag köpte en ny i våras, i zon 1 lär du få behålla den, zon 3 ros. Blir ca 3 m hög, blommar om.

Alchymist, som här i mellan Sverige fryser hårt ibland som i vinter och då blommar den inte i sommar, blommar på gamla grenar. Blir ca 2- 3 m och doftar fruktigt.

Och vill du ha en lägre orange/gul ros runt klätterrosen, Linnaeus, en älsklingsros !
Blir ca 1.20 hög
Monarda
Westerland är väl ingen klätterros men jag har den mot spalje och den blir dryga metern hög. Doftar ljuvligt och blommar länge.

[attachment=52825:P7250265.jpg]
annelizon1
Tack för för era fina förslag. Linnaeus är ju helt magisk, tyvärr blir den för liten, 2-3 meter bör den bli om den ska passa.

Har nu hittat en ordentligt orange klättrare vid namn Matanoia på nätet. Någon som har erfarenhet av den?

/Anne-Li
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon