Full version: Hinner ni med..
Tesa
Och i så fall - hur bär ni er åt??? Själv tycker jag att jag ibland bara skummar igenom en massa och när jag läser samma inlägg 2 dar senare så får jag en Aha- upplevelse wacko.gif blink.gif tongue.gif
Fialotta
Håller med dig...jag hinner inte heller med allt..
måste jobba lite också tongue.gif
Dessutom har strömmen kommit och gått här hos mig...
vi har storm...nordanvinden ligger på utifrån sjön smile.gif

Just nu får jag läsa fort, fort rolleyes.gif tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Detta forum tror jag jag läser minst i likaså krukväxter.......och dammar.
Men det är så olika.....och så olika beroende på årstiden med.

Hälsar Ingrid
Posse
CITAT (Tesa @ 20-01-2004, 12:26)
Hinner ni med.., att läsa allt här?????

rolleyes.gif Jag vet inte - jag har aldrig försökt.

Sållar nog efter rubrik och skribent.... unsure.gif
Sylvia
Jag sållar också efter rubrik - därför är det bra om man startar en ny tråd om innehållet förändras under resans gång!! Annars kan man ju missa mycket som man skulle velat läsa...
Almdalen
Visst sållar man annars skulle man inte få tid med något annat. Det jag är intresserad av läser jag, ibland till och med två gånger!!
unsure.gif
Ingegerd
renate
Nej,allt hinner jag inte med,men detta forum läser jag mest i alla fall nu på vintern.Titta in varje dag en stund. tongue.gif
Ingo
Nej, jag hinner bara läsa en bråkdel. Jag läser de trådar som låter som något som kan intressera mig. På sommaren är det prydnadsväxter, buskar och träd och trädgårdsbyggen jag följer mest, nu på vintern får småprat bli substitut.
Wargen
CITAT
bra om man startar en ny tråd om innehållet förändras

Det har jag oxå tänkt på, jag har missat en del p.g.a. det. Jag har en tendens att fastna i småprat, vill nog egentligen läsa en massa på de andra avdelningarna men det blir mer efter behov som jag går dit.
Rubrikerna styr mig en hel del.... unsure.gif
Eva Swahn
Jag väljer också och ändå tycker jag att det ibland tar lite för mycket tid från annat, som nattsömn till exempel. Men det handlar ju mest om självdisciplin. Jag läser bara i forum som intresserar mig och läser bland annat aldrig om krukväxter, växthus och medicinalväxter.

Men i forum som ligger närmare mig och känns angelägnare läser jag alltid vissa skribenter - jag har absolut mina favvisar - oavsett om de skulle skriva om löss på blommor och kattor, cementplattor, växellådor eller rabarbersaft. Det finns skribenter här som har finurliga tips om allt möjligt, har enorm trädgårdskunskap, som uppmuntrar och tröstar, som har humor - medmänniskor som har blivit som nära och kloka vänner. Och vem vill vara utan dessa?
Hannele
CITAT (Sylvia @ 20-01-2004, 16:55)
Jag sållar också efter rubrik - därför är det bra om man startar en ny tråd om innehållet förändras under resans gång!! Annars kan man ju missa mycket som man skulle velat läsa...

Ja, men fortsätt på gammal tråd, när samma ämne diskuteras om och om igen...
Posse
CITAT (Hannele @ 21-01-2004, 12:56)
CITAT (Sylvia @ 20-01-2004, 16:55)

Ja, men fortsätt på gammal tråd, när samma ämne diskuteras om och om igen...

Jo, och vill man kommentera, rätta e.dyl., är det väldans praktiskt om man gör det i just den tråd det handlar om (istället för att starta en ny). smile.gif
yla
jag läser en hel del men inte allt
skummar ofta
o vissa saker kanske inte intresserar mej just då
men jag läser alla rubriker så det är dom jag går på

sen kollar man ju extra i sådana trådar man varit o skrivit i själv
Lena N
För att spara tid vid läsning av trådar som fortsätter under kanske 1-2 veckor hoppar jag över den under några dagar för att sedan läsa många inlägg på en gång. Det är svårt att helt hoppa över trådar med många inlägg, de måste ju vara intressanta när så många engagerar sig. tongue.gif
Virgo
Förr läste jag allt, numera läser jag nästan allt.
99,9% är det nog.
Jag säger som Eva, vissa skribenter läser jag alltid, favorit eller inte spelar ingen roll.
Ewa L
Jag skummar igenom, men framför allt använder jag sökmotorn.
Imorse ex.vis ville jag veta lite om Rosenvial var lätt att så. Sökte på det och hittade mängder av intressanta svar.
Om en stund skall jag söka på pergola av armerat järn. Får kanske testa ett par ggr, men det brukar ge sig.

Allt man vill veta (och lite till tongue.gif ) finns samlat på detta forum. wub.gif
yla
CITAT (Ewa L @ 22-01-2004, 07:47)
Jag skummar igenom, men framför allt använder jag sökmotorn.
Imorse ex.vis ville jag veta lite om Rosenvial var lätt att så. Sökte på det och hittade mängder av intressanta svar.
Om en stund skall jag söka på pergola av armerat järn. Får kanske testa ett par ggr, men det brukar ge sig.

Allt man vill veta (och lite till tongue.gif ) finns samlat på detta forum. wub.gif

hehe nästa gång du söker på rosenvial så kommer denna tråd me laugh.gif rolleyes.gif laugh.gif
Ewa L
Iofs, men känner mig som om jag kan allt om Rosenvial nu och behöver inte söka på det mer. Som uppslagsverk är detta forum oöverträffat!

Ibland kan det dock vara hopplöst pga att man minns "för lite". Ex.vis kom jag ihåg att någon rekommenderade en fantastisk annuell som klättrade förra sommaren. Inte mycket att gå på när jag skulle göra min beställning till Impecta.
Plötsligt i natt (det är då jag får mina flesta infall) kom jag på att den som gjorde det hade en blå signaturbild. Då blev det lättare!

(Hittade Cilla, och därefter Klockranka som jag då kunde söka på). Dessvärre efter att jag skickat beställningen, men det kommer ju fler år.
yla
jo du har alldeles rätt de e jättebra med sökfunktionerna o man skulle kanske puffa lite mer för dom då samma frågor kommer upp ibland
för det finns som du säger ett helt uppslagsverk här me ideer o information o allt

tack igen odla för en bra site laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon