Full version: En liten vän
silos
Den här lilla krabaten gick på en trottoar häromdagen och jag fick bråttom att ta fram min kamera...[attachment=52821:hos_I.R_115.JPG]
Tikka
Vilken söting smile.gif
ängsvädd
Ååå så söt <3 Jag älskar igelkottar smile.gif
silos
Jag med älskar Igelkottar wub.gif
zaaritha
Måtte den klarat sej från bilar o elaka människor!
Vi har en minikotte som äter här---den är verkligen ursöt!
fuchsian

Äntligen har även jag fått en kotte i trädgården! Jag vet var hon har sitt bo och har satt ut vatten åt den när det är hett och lite av varje för att äta. Det stryker inga katter här länge så den lille får vara ifred.

Jag samlar lite material till kotten för vinteride och hoppas den överlever och kommer hålla sig där.
Den aktiverar vår larmljus på baksidan, men vad gör det, då ser hon ju komma hem till sitt.
Jag blev sååå himla glad för har berättat om dem som fanns tidigare i forumet ....... wub.gif .. fuchian ...
sqrulan
g.gif Om Silos pratar om dockor så gör du det?
Om Silos pratar om igelkottar så gör du det?
Om nån pratar om änglatrumpeter så GÖR DU DET?
Förstår du?!!!
sqrulan
g.gif Varför härmar du andra? Förklara för mej så att jag kan förstå? Är du otrygg eller har du ingen egen livsvilja? Måste du GÅ andras vägar för att känna styrka? ÄR du svag????
Försöker du att förverkliga dej själv till något som du kanske inte är?
Ja ser ju att du är "normal" i vissa frågor ;o)
Frågor som jag ställer till dej som en vän!?
Varför gör du som du gör och skriver som du skriver?
Ja jag fattar inget, en sak har jag uppfattat och det är en otrolig ensamhet någon som ropar efter hjälp!
JAG känner att du är hopplöst förlorad, du sitter i rullstol och ser ner på andra för du är så djäkla besviken över livet!?
fuchsian
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 19:28) *
Förstår du?!!!

vad är det för fel med det? många delar olika intressen och många kan sammanfalla av nån konstig anledning.
Jag uppfattar detta så att jag ska inte prata om dockor, änglatrumpeter (allt dett finns i mitt hem) och jag får inte prata med Silos.
OK, jag förstår ....... sleeping.gif ... f....
fuchsian
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 19:42) *
g.gif Varför härmar du andra? Förklara för mej så att jag kan förstå? Är du otrygg eller har du ingen egen livsvilja? Måste du GÅ andras vägar för att känna styrka? ÄR du svag????
Ja jag fattar inget, en sak har jag uppfattat och det är en otrolig ensamhet någon som ropar efter hjälp!
JAG känner att du är hopplöst förlorad, du sitter i rullstol och ser ner på andra för du är så djäkla besviken över livet!?

Hej du
fel diagnos igen!!!!

Tar inte emot detta för jag är både stark och känner mig själv. förklara hur du ser att jag skulle sitta i rullstol och varför? det var ju 8 år sen jag opererades i foten, som är nu lika bra som innan olyckan.
Jag behöver inte ropa på hjälp, endast hojta så kommer de som är närmast. Annars använder jag min mobil,
e. åker till stan och handlar eller annat.

du ska inte behöva bära den börda som inte finns, jag är inte förlorad av något och har det gott på alla sett och vis.
OK nu har jag fått nog av dina elakheter (trodde att jag skulle ge PM om mig,) så dum är jag inte.....
zaaritha
Men---vad ÄR detta?
Rihane
CITAT (zaaritha @ 31-07-2010, 21:58) *
Men---vad ÄR detta?

Lördagskväll tror jag...
Aqvakul
CITAT (Rihane @ 31-07-2010, 22:07) *
Lördagskväll tror jag...

tummenupp.gif giggle.gif
zaaritha
"Kul"!
Era påhopp menar jag förstås!
Eller; skämtar ni med varann?
Rihane
CITAT (zaaritha @ 01-08-2010, 01:13) *
"Kul"!
Era påhopp menar jag förstås!
Eller; skämtar ni med varann?

Inget påhopp, om inte ditt var det. Det var du som undrade...Låt det vara hon har lagt sig nu.
zaaritha
Nej--jag menade absolut inget illa!
Så--jag ber om ursäkt--om det uppfattades så!
M-B
silos
CITAT (zaaritha @ 30-07-2010, 23:53) *
Måtte den klarat sej från bilar o elaka människor!
Vi har en minikotte som äter här---den är verkligen ursöt!

Det hoppas jag också,lille-lilla Igelkotten!Här finns jo en massa bilar,men elaka människor har jag inte sett,som ger sig på Igelkottar!

CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 20:28) *
Förstår du?!!!

VARFÖR skulle det vara fel???

Även jag talar-skriver med mina medmänniskor om sådant som de tycker om,detta visar jon genuint intresse för sina medmänniskor.
smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 20:42) *

Måste dina medmänniskor vara "normala" för att du skall kunna förstå dem?
Vad är "normalt" för dig?

Och jag undrar skriver en vän sådana här frågor på ett öppet forum?

Varför skriver du själv som du gör?

Vi människor kommer aldrig förstå allting,medans vi är här på jorden (de upplysta kan det)
Är du säker på att h*n lever i ensamhet och ropar på hjälp?

Är du verkligen säker på att h*n upplever allt detta:JAG känner att du är hopplöst förlorad, du sitter i rullstol och ser ner på andra för du är så djäkla besviken över livet!?

Snälla;var försiktig med vad du skriver,eftersom du lämnar ut dig som en öppen bok för andra att läsa!
smiley_small_hug.gif

Förresten denna tråd handlar om Igelkotten som jag såg häromdagen och tog bilder av!

CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 21:01) *
vad är det för fel med det? många delar olika intressen och många kan sammanfalla av nån konstig anledning.
Jag uppfattar detta så att jag ska inte prata om dockor, änglatrumpeter (allt dett finns i mitt hem) och jag får inte prata med Silos.
OK, jag förstår ....... sleeping.gif ... f....

Fuchian!
Du är välkommen att skriva om vad du vill i mina trådar! smiley_small_hug.gif
sqrulan
whistling.gif Tro du att jag bry mej? Jag är bara så djäkla less på folk som nervärdera andra, låt varje person få ha sin egen vilja! Varför är allt så negativt hela tiden?
Jag vill gärna veta mer än det jag redan vet, man blir aldrig fulllärd!!
Jag kan kanske be om ursäkt för vissa saker som jag skrev i går, jag var inte nykter! En flaska vin fick mej att säga vad jag hela tiden har tyckt!
Jag tycker om alla på forumet men jag tycker INTE om att vissa bli mobbade för sina åsikter!

wub.gif Kramar från en som har ont i huvudet idag! Tokiga jag! slap.gif
Aqvakul
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 15:40) *
whistling.gif Tro du att jag bry mej? Jag är bara så djäkla less på folk som nervärdera andra, låt varje person få ha sin egen vilja! Varför är allt så negativt hela tiden?
Jag kan kanske be om ursäkt för vissa saker som jag skrev i går, jag var inte nykter! En flaska vin fick mej att säga vad jag hela tiden har tyckt!
Jag tycker om alla på forumet men jag tycker INTE om att vissa bli mobbade för sina åsikter!

smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 15:40) *

Jag som tror att du bryr dig om andra människor.

Jag nedvärdera definitivt inte mina medmänniskor,gjorde jag det så nedvärderade jag mig själv också!

Det negativa hör jo livet till och människor som inte ser sina egna "demoner"inom sig är det svårt för här i livet,eftersom man ser då allt detta utanför sig själv!Detta har livet lärt mig och det tog låååång tid för mig att lära mig.Livet lär sa min pappa och det är så sant så!

Mobbning är alltid mycket destruktivt!!!
smiley_small_hug.gif
sqrulan
smiley_small_hug.gif Silos, du e bra! wub.gif Det du skriver är bra, ibland så tror jag att du egentligen är Fuchian!? g.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 16:41) *
smiley_small_hug.gif Silos, du e bra! wub.gif Det du skriver är bra, ibland så tror jag att du egentligen är Fuchian!? g.gif

smiley_small_hug.gif jag är jag biggrin.gif och tack för dina goa ord! smiley_small_hug.gif
fuchsian

Hej Silos,

Har inte hunnit med så mycket idag. Vädret hinner växla innan man hinner bestämma sig vart man ska gå. Trodde att växthuset var lagom, och det var den, men sedan kom solen, så vi flydde in igen.

Det du frågade om är stängd just nu. Det gäller inte dig, men du förstår.

syrran har det tufft, mamma håller på att lämna oss, så jag försöker trösta, min egen sorg tar jag sedan.

Ha det gott! jag får inte besöka din docksida enl. Sqrulan, så det gäller väl att lyda överheten.

många kramissar får du ..... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif ... fuchian ...
silos
CITAT (fuchian @ 01-08-2010, 20:09) *
Hej Silos,

Har inte hunnit med så mycket idag. Vädret hinner växla innan man hinner bestämma sig vart man ska gå. Trodde att växthuset var lagom, och det var den, men sedan kom solen, så vi flydde in igen.

Det du frågade om är stängd just nu. Det gäller inte dig, men du förstår.

syrran har det tufft, mamma håller på att lämna oss, så jag försöker trösta, min egen sorg tar jag sedan.

Ha det gott! jag får inte besöka din docksida enl. Sqrulan, så det gäller väl att lyda överheten.

många kramissar får du ..... smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif ... fuchian ...

HejFuchian!

Ååå så härligt att ha växthus,det hade jag med en gång i tiden.

Tröstekramar till dig och din syster och hjärtekramar till eran mamma smiley_small_hug.gif wub.gif

Du är hjrtligt välkommen till min docksida! smiley_small_hug.gif

Massor av kramar från mig till dig smiley_small_hug.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon