Full version: Tuscany Superb
Ezereht
Nu blommar mina två Gallicor i rabatten mot staketet.

Den här ska vara Tuscany superb.

och Charles de Milles.

och gallican i landet mot innervägen, från Odla förra hösten: Duchesse de Montebello.
tvilling77
Vilka fina bilder!!! Dom är så vackra Gallicorna! Väntar på att mina ska slå ut och det är sååå nära nu!!
Ezereht
Mina har nästan helt blommat över, dom fick fnatt medan jag var borta ohmy.gif och det var så varmt.
Kajsa
Vackra rosor rose.gif ja visst blommade allt över i ett huj i värmeböljan, nu får vi se fram emot rosorna som remonterar under augusti.
renate
Vackra bilder på dina rosor,mina har tyvärr sagt adjö för i år efter en intensiv men kort blomning pga värmen.Tuscany Superb har några blommor kvar såg jag i kväll.
[attachment=52867:2010_07_...__Large_.JPG] Adele Prevost
[attachment=52868:2010_07_...__Large_.JPG] Apotekerrosorna
Heidi24
Härliga bilder!
tvilling77
Nu blommar min Duchesse oxå så jag måste ut med kameran! Idag slog även Crown Princess M ut och vilken doft!! Helt sagolik! Fast vad skumt...nu på kvällen så har lukten helt försvunnit!!! Meeeeeen!! crying.gif Har ni varit med om nåt sånt?
octachoron
Jag tycker att oftast så doftar rosor mest på morgonen.
Då får man uppleva dofterna som intensivast.
Ezereht
Jag känner ingen direkt doft från mina CPM så jag blev lite avis när du sa dina doftar. Men jag har aldrig sniffat just när dom slagit ut, och jag är verkligen inte morronpigg. Så kanske är det.
tvilling77
Ja det var skillnad i doften! Men nu doftar hon ändå lite grann fast inte så intensivt som den morgonen just innan hon slog ut!
Ezereht
Okej nu ska jag klistra in min Tuscany jämförelse från Wij.
Här är närbildjämförelse:
Tuscany vanliga:

Tuscany Superb:
(fast lite bias för just den här bilden är från min trädgård, för den jag tog på wij på superb blev så suddig)

Och höjd på buskarna:
Vanliga till vänster och superb till höger. Vit pil indikerar ungefärlig höjd.

Det har kommit lite nya höga skott på båda buskarna men jag valde sätta pilen där "blomningen" slutade. På vänster bakom Tuscany vanliga är det en annan ros med rosa blommor, minns inte vad den hette.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon