September
Ja, nu frågar jag igen. Det känns som jag bara bombarderar er med frågor. Jag hoppas att jag själv kan bidra med något snart. Jag är helt okunnig på blommor.

Vad är detta för blomma? Jag har haft den i snart 20 år och aldrig vetat vad det är för någon krukväxt. Den har varit svårt misshandlad och nära på att dö många gånger, för den har stått i ett rum och blivit bortglömd. Nu har jag dragit fram den igen och är faktiskt glad att den fortfarande lever.

Vad är det för växt?
Hur sköter man den? (lite sent att fråga när jag haft den så länge rolleyes.gif )
Kan jag göra något för att få fler växter? Går det att ta skott eller vad man nu säger.

Tack alla ni tålmodiga människor som hjälper mig smiley_small_hug.gif
Alexander-VG-zon3
Euphorbia leuconeura - Skvättiväg
September
CITAT (flaxss @ 27-07-2010, 17:37) *
Euphorbia leuconeura - Skvättiväg

Tack! smile.gif
Hittade info om den tack vare att jag fick namnet.

Snällt av dig thanks.gif
daddel
plantera fröna som den "skvätter i väg", så har du snart fler plantor yahoo.gif
inkans
Fantastisk rolig växt! Blev så frestad att jag köpte sticklingar på Tradera som står nyplanterade i en kruka och ser för ynkliga ut just nu. Jag hoppas att det inte tar 20 år innan de blir stora! Någon som vet hur snabbt Skvätt-iväg växer?
Sussie F-Flower
Typ 3dm/ år växte mina det första eller om det var andra året.... därefter lite långsammare.
Det beror nog på hur dom står placerade och vad dom har för jord...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon