Full version: Örebro och Askersund
Kajsa i Arvika
Tänkte ge mej ut på en liten tur till helgen som kommer och undrar om någon har nåt litet tips på trevliga oaser att stanna till på? Målet är Bastedalens kinapark, tänkte campa nånstans vid Askersund och utgå därifrån. Kikar gärna runt på trevliga örtagårdar t ex och allt som har med grönt att göra, även bra garden center eller mysiga affärer med trädgårdsanknytning.. yes.gif
mamamaggan
Missa inte Stadsparken i Örebro !!! En jättefin park med en massa blommor. Bl a har de många rosor i en del av parken och de har alla namnskyltar . Ta tid på er och bara gå omkring och njut . Har för mig att det finns ett trädgårdskafé också . Passa på att besöka Wadköping också , ett litet område med bl a gamla hus.

Askersund är en liten pittoresk stad , man kan gå runt och bara njuta där också. Finns ett litet kafé vid torget med trädgårdsservering inne på gården i gammaldags trädgårdsmiljö. Kaféet ser inte mycket ut från torget men när man kommer ut på bakgården , wow !

Vandra en liten runda i hamnen , glöm inte det.
Kajsa i Arvika
Tack för tipset mamamaggan! smile.gif

Wadköping har jag varit på väg till flera gånger, kanske det blir av den här gången..

kafét i Askersund lät också himla mysigt, hoppas bara man får ta med sej vovven "in".. hihi
Olle A
CITAT (mamamaggan @ 27-07-2010, 21:34) *
Missa inte Stadsparken i Örebro !!! En jättefin park med en massa blommor. Bl a har de många rosor i en del av parken och de har alla namnskyltar . Ta tid på er och bara gå omkring och njut . Har för mig att det finns ett trädgårdskafé också . Passa på att besöka Wadköping också , ett litet område med bl a gamla hus.

Askersund är en liten pittoresk stad , man kan gå runt och bara njuta där också. Finns ett litet kafé vid torget med trädgårdsservering inne på gården i gammaldags trädgårdsmiljö. Kaféet ser inte mycket ut från torget men när man kommer ut på bakgården , wow !

Vandra en liten runda i hamnen , glöm inte det.

Håller med om alltihop! tummenupp.gif Det är alltför länge sedan jag var i de krokarna där det finns så mycket fint att se. En båttur från Askersund till Stjernsunds slott kan också rekommenderas, och glöm inte att man inte kan besöka Askersundstrakten så här års utan att se de röda näckrosorna i Fagertärn. smile.gif

Olle
Kajsa i Arvika
Vi hade en mycket trevlig utflykt till Bastedalens kinapark och på hemvägen tog vi svängen om Wadköping och Örebros stadspark. Här kommer lite bilder..

[attachment=53606:Bastedalen_2.jpg][attachment=53607:bastedalen_6.jpg]

[attachment=53608:Bastedalen_3.jpg][attachment=53609:bastedalen_8.jpg]

Kajsa i Arvika
[attachment=53614:wadk_ping_1.jpg][attachment=53615:wadk_ping_4.jpg]

[attachment=53616:wadk_ping_2.jpg][attachment=53617:wadk_ping_3.jpg]
mamamaggan
Ni fick se mycket fint ser jag , fina bilder. Kinaparken har jag aldrig varit till så nu fick jag ett tips från dig, ser ju ut att vara väl värd ett besök.
Kajsa i Arvika
Örebro stadspark var en ovanligt angenäm överraskning och jag tackar så mycket för det tipset! thanks.gif

[attachment=53653:_rebro_1.jpg][attachment=53654:_rebro_2.jpg]

[attachment=53655:_rebro_4.jpg][attachment=53656:_rebro_6.jpg][attachment=53657:
_rebro_5.jpg]

Kajsa i Arvika
Hej mamamaggan, ja jag gillar Kinaparken, har tidigare varit där i maj månad men nu blommade näckrosor och höstanemoner otroligt fint.

[attachment=53659:bastedalen_9.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon