Full version: Äntligen!
Kryddan03
Min terrass har varit stängd p g a renovering av tak och fasader på huset halva sommaren. Under tiden har mina växter varit på "semester" hos goda vänner. Men sedan ett par veckor fick jag åter tillgång till den och nu har mina växter kommit hem igen. En del hade gått åt och en del ser lite tilltufsade ut, men med lite omvårdnad skall det nog bli bra igen. smile.gif
Igår fick jag äntligen hem kökssoffan jag köpte för två veckor sedan och nu känner jag att jag verkligen kan flytta ut och njuta av terrassen igen. Nu är det bara ett bord till soffan som saknas. Under tiden får jag bära ut mitt lilla köksbord när jag behöver. smile.gif

mamamaggan
Oj vilken härlig terass du har ! Blommorna kommer att trivas bra nu när det blivit färdigrenoverat och de fått komma hem.
Anki V
Oj, vad fint du har det!

/Anki
Kryddan03
Tack mammamaggan och AnkiV! smile.gif
Skall väl tillägga att jag inte fått upp allt ännu - t ex spaljéer och balkonglådor m m - då de skall ha besiktning i mitten av augusti och jag vill inte ha för mycket som kanske måste monteras ner igen p g a den. smile.gif

Men, det kommer ju en sommar nästa år också får vi hoppas. wink.gif
Rihane
Vad fint du har det och härligt med en så stor terrass

Vad är det för träd du har på 3:e bilden?
blomkronan
ÅÅÅ vilken härlig balkong du har... VA stor den var! växterna kommer hämta sig.
Vad roligt att se hur du har det men.... vem kryper på golvet giggle.gif den lilla svarta "saken" wub.gif påminner om min shaggy smile.gif
Kryddan03
CITAT (Rihane @ 27-07-2010, 22:20) *
Vad fint du har det och härligt med en så stor terrass

Vad är det för träd du har på 3:e bilden?

Tack!
"Trädet" är en uppstammad och flätad forsythia. smile.gif
Kryddan03
CITAT (blomkronan @ 27-07-2010, 22:21) *
ÅÅÅ vilken härlig balkong du har... VA stor den var! växterna kommer hämta sig.
Vad roligt att se hur du har det men.... vem kryper på golvet giggle.gif den lilla svarta "saken" wub.gif påminner om min shaggy smile.gif

Tack blomkronan!
Jo, jag tror också att det mesta kommer att hämta sig. Det blev ju inte av att jag fick ge dem ny jord i våras då renoveringen började så tidigt. Sedan var det ju lite medtagna p g a vintern också redan då.

Den "lilla svarta saken" är en Whisky. D v s min lille skotte. wink.gif
Gunilla T
Vilken mysig uteplats du har Kryddan! ...men ännu mysigare är ju förstås vovsingarna, såå fina!
Kryddan03
CITAT (Gunilla T @ 28-07-2010, 10:35) *
Vilken mysig uteplats du har Kryddan! ...men ännu mysigare är ju förstås vovsingarna, såå fina!

Tack Gunilla T! smile.gif
Du kan förstå att vovvarna skulle älska en mossplantering att rulla runt i. wink.gif Får fixa en liten i något hörne, tror jag.
Kryddan03
Var tvungen att lägga in några myspysbilder från idag och ikväll. Regnet är ju på väg och skall stanna ett tag.

[attachment=52982:DSC00003.JPG]
[attachment=52983:DSC00010.JPG]
[attachment=52984:IMG_42621.jpg]
Gunilla T
..mmmmmm...vilka mysiga bilder, kan nästan känna hur skönt det är..
silos
Ååå så vackert du har det och mysigt!
Kryddan03
Nu har jag fått lite vatten som porlar också.
Byttan fick jag av mams, koppartratten hängde på väggen och samlade damm, pumpen hade jag sedan tidigare och flytväxterna svämmar över i akvariet. smile.gif

Nu skall jag bara fixa ihop en liten, låg plattform eftersom den läcker lite och jag vill inte ha den direkt på golvet då. Får se om jag har någon passande drivved liggande eller några andra gamla brädor.

(Bilderna är tagna med mobilen - måste komma ihåg att fixa nya batterier till kameran.)

[attachment=53409:DSC00036.JPG]
[attachment=53408:DSC00035.JPG]
[attachment=53410:DSC00037.JPG]
mamamaggan
Vilken underbar oas du har ! Vatten är helt underbart och du har gjort det så fint med byttan och tratten , grattis !
Kryddan03
CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 20:36) *
Vilken underbar oas du har ! Vatten är helt underbart och du har gjort det så fint med byttan och tratten , grattis !

thanks.gif
Ja, det är verkligen min oas i storstaden. smile.gif
Gunilla T
Kreativt Kryddan!....såå trevligt gjort!
sqrulan
tummenupp.gif Väldigt mysigt och vilka söta husdjur du har!
Kryddan03
CITAT (Gunilla T @ 08-08-2010, 09:02) *
Kreativt Kryddan!....såå trevligt gjort!

Tack Gunilla!

P S Fast det är svårt att slå dig i kreativitet. wink.gif Vilken fantastisk trädgård du har från de bilder jag har sett på forumet! Det hade varit trevligt att se den t ex vid öppna trädgårdar, men du bor lite för långt bort för mig.

CITAT (sqrulan @ 08-08-2010, 13:44) *
tummenupp.gif Väldigt mysigt och vilka söta husdjur du har!

Tack sqrulan! smile.gif
Alba
Så fint du gjort men jag håller med Sqrulan - husdjuren tar all uppmärksamhet - så gulliga.
Den avlånga plåtkrukan med handtag är sååå snygg.
Kryddan03
CITAT (Alba @ 10-08-2010, 15:26) *
Så fint du gjort men jag håller med Sqrulan - husdjuren tar all uppmärksamhet - så gulliga.
Den avlånga plåtkrukan med handtag är sååå snygg.

Tack! smile.gif

Jag får väl lägga in en bild på mamma Liliith också så att alla hjärtegrynen har kommit med i tråden. wub.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon