Full version: Mae har fonder lit
Överbölingen
Är allt verkligen så där jäkla viktigt?
Måste jag göra alla saker som jag har planerat?
Måste jag ösa ur sig galla över någon oliktänkande?
Måste jag rätta in mig i ledet?
Är det fel att tycka på ett annat sätt?
Måste jag förmana vuxna som man påpekar fel hos barn?
Vad är fel förresten?
Självmarkerande saker måste naturligtvis åtgärdas. T ex vattning.
Söka reda på golvet und so weiter.
Varför hacka på språket? Det är lappri.
Varför måste jag böja mig ner och rycka upp en förgätmigej just nu?
Listan kan bli lång.

Vadan då detta grunnande?
Jo! Jag läste om kantstötta forumvänner på ett forum. De till och med kastade in handduken. Det har förekommit diskussioner med knäppa undertoner (min åsikt) på alla forum. Naturligtvis skall fel påpekas. Disputerandet överlåter jag åt blivande doktorer och professionella tyckare (politiker).

Respekt inom normala värderingar är ett måste. Visst händer det någon gång att jag vill reda ut en fråga med någon. Då tar jag personlig kontakt.

En (ev fler) forumist/er och jag är på kollisionskurs. Men vi har rett ut frågan och kör vidare som vänner.
Sett från det här perspektivet så är Trädgårdsriket mest förskonat. Odla har ju så himla många kategorier så det inbjuder till avvikande meningar. Trädgårdsamatörerna håller sig inom ramarna tycker jag. Sparkarna där skall nog mer ses som frågor om framåtskridande. AoT skrynklar till det några gånger om året.

Personligheter är en krydda. Men sätt inte ner foten i en koblaja. Fast det ”krämar gott mellan tårna”. Upplevt 1953.
Motti
Bara att köra på och vara sig själv !bara man är lycklig och lever sitt liv väl och ta vara på "de små stunderna" som tex vi upptäckte att vi har en igelkott i byn smiley_small_hug.gif vilken lycka !Men då !kom på att jag glömt skrapa mina Skit samma två trisslotter ,jag rusar och skrapar nu,kan ju vara millionär igen:)All sin da smiley_small_hug.gif lite bra om man inte vinner för mycket wink.gifÖverbölongen du är en skön människa :kompiskram:fortsätt skriva här om dina betraktelser thanks.gif
Mollis
Mae har fonder lit = Jag har funderat lite?
Aqvakul
Klokt som alltid, Överbölingen! tummenupp.gif
Monica M zon 4
Håller helt och hållet med dig! Blir jäkligt less på tröttsamma diskussioner som inte leder nån stans förutom till sårade känslor. Och rena personangrepp känns så onödigt.

Nä, leve mångfalden! Och låt oss ha olika ideér och åsikter och respektera varandra!
silos
CITAT (Monica M zon 4 @ 28-07-2010, 07:46) *
Håller helt och hållet med dig! Blir jäkligt less på tröttsamma diskussioner som inte leder nån stans förutom till sårade känslor. Och rena personangrepp känns så onödigt.

Nä, leve mångfalden! Och låt oss ha olika ideér och åsikter och respektera varandra!

En vis man är du Överbölingen!
Mentha-Arvensis
CITAT (Mollis @ 28-07-2010, 06:22) *
Mae har fonder lit = Jag har funderat lite?

Om du läst det han skrivit så förstår du att vad du skrev är sant. biggrin.gif

Innan jag läst inlägget trodde jag att det var någonting om ett norskt företag som fortfarande hadde lite fonder över. g.gif
abbbe
CITAT (Mentha-Arvensis @ 28-07-2010, 10:00) *
Innan jag läst inlägget trodde jag att det var någonting om ett norskt företag som fortfarande hadde lite fonder över. g.gif

Haha
Gåsis
He é inte mindre artut än je kan bju deg tell tellspeles. På odla då... Vis man och vis iaktagelse. Mae jett gäre som mae har förstånd tee.
/Åsa
fuchsian
CITAT (Överbölingen @ 27-07-2010, 23:07) *
Är allt verkligen så där jäkla viktigt?
Måste jag göra alla saker som jag har planerat?
Måste jag ösa ur sig galla över någon oliktänkande?
Måste jag rätta in mig i ledet?
Är det fel att tycka på ett annat sätt?
Måste jag förmana vuxna som man påpekar fel hos barn?
Vad är fel förresten?
Självmarkerande saker måste naturligtvis åtgärdas. T ex vattning.
Söka reda på golvet und so weiter.
Varför hacka på språket? Det är lappri.
Varför måste jag böja mig ner och rycka upp en förgätmigej just nu?
Listan kan bli lång.

Vadan då detta grunnande?
Jo! Jag läste om kantstötta forumvänner på ett forum. De till och med kastade in handduken. Det har förekommit diskussioner med knäppa undertoner (min åsikt) på alla forum. Naturligtvis skall fel påpekas. Disputerandet överlåter jag åt blivande doktorer och professionella tyckare (politiker).

Respekt inom normala värderingar är ett måste. Visst händer det någon gång att jag vill reda ut en fråga med någon. Då tar jag personlig kontakt.

En (ev fler) forumist/er och jag är på kollisionskurs. Men vi har rett ut frågan och kör vidare som vänner.
Sett från det här perspektivet så är Trädgårdsriket mest förskonat. Odla har ju så himla många kategorier så det inbjuder till avvikande meningar. Trädgårdsamatörerna håller sig inom ramarna tycker jag. Sparkarna där skall nog mer ses som frågor om framåtskridande. AoT skrynklar till det några gånger om året.

Personligheter är en krydda. Men sätt inte ner foten i en koblaja. Fast det ”krämar gott mellan tårna”. Upplevt 1953.

Överbölingen,
Ditt inlägg är bra och tänkvärt att ta till sig. Vore dum om jag inte skulle vilja reda ut det hela, men med tiden lär man sig, och det du kommer med behövs så väl. Hoppas fler läser och tänker till! Ha en bra kväll! ...fuchian ....
fuchsian
CITAT (Monica M zon 4 @ 28-07-2010, 06:46) *

Tack Monica M för den påminnelsen, hoppas fler läser hans text för det fick han till så bra och tänkvärt.
All tjaffs är ju så onödig, men ibland kokar det över när man har vissa i nacken och flåsar, men vad gör det, inget att bry sig om och lära sig att stiga av tåget på rätt station. .... tummenupp.gif Fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon