Full version: Klen klematis
Lady Q
Förra sommaren planterade jag 2st Klematis I am Lady Q i krukor. Jag vinterförvarade dem i vårat förråd och fick igång dem i våras. Tyvärr verkar de vara mycket klenare med mindre blommor än förra sommaren. Jag gödslade lite i våras. Vad ska jag göra för att få igång växten?
Kajsa
Planterade en I am Lady Q i våras och det är en viticella som har en massa växtkraft, jag tror att krukor ev blir för trångt ? Den har i alla fall vuxit fort och mycket här, ca 3 m.
Gräv ner den istället om du har trädgård

I am Lady Q och Alba Luxurians som jag vill ska växa ihop
båda viticella
Lady Q
Åh, vilka otroligt vackra Klematis!

Ja, jag kanske gräver ner den i höst. Eller är det bättre att göra det i vår istället?
Mollis
Åhhh så otroligt vackert Kajsa, nu fick jag inspiration verkligen wub.gif
Kajsa
Vi är bara i slutet av juli så om du vill gräv ner den nu, om du kan vattna mycket vid torka, klipp tillbaka den en del också.
Köp en 50 - liters säck med Rosjord och låt den få all jord då ska du se att den tar fart !!!
Brukar också ta ett par nävar benmjöl
Det måste vara enklare att gräva ner en klematis från en kruka än att flytta en klematis från en rabatt, nu behöver inga rötter ta skada.

Jo jag gillade, I am Lady Q
den var pigg som viticellorna ska vara !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon