SidneyB
Planterade en rudbeckia Magnus för några år sedan. Första åren var den såå vaker med sotra blommor. Med åren har blommorna blivit mindre och kronbladen är inte fullt utvecklade utan korta och konstiga. Det verkar inte som om någon äter på dem utan som om de inte kan bli finare längre:-(
Trist! Vad kan det bero på? För lite näring? För trångt? Eller bara att de blir så med åren..?

Hur ser era Rudbeckior ut?
Kan någon hjälpa mig?

Tack!!
Gunilla T
Rudbeckior håller sig fina är efter år så något fel är det. Har du gödslat varje vår och vattnat nu när det varit så torrt?

Lättare att gissa vad felet är om du kan visa bild på hur de växer..alltså hela rabatten.
SidneyB
Tack för hjälpen! Jag har försökt lägga upp bilder men de är förstora säger programmet.

Ja, det är nog så att jag har för mycket i rabatten... rosor, bolltistel rudbeckia, lammöron, kaprifol, allium. Jag har gödslat ganska bra men kanske inte tillräckligt.
Jag ska försöka ta bort endl till nästa säsong.

Tack igen!
kerstin z5-6
Ja jag tror det beror på torkan, vänta o se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon