DragonLady
Hej!

Undrar om det e någon på detta eminenta forum som kan tänkas veta vad detta kan vara som jag sått men inte kommer ihåg vad det var? confused.gif dunno.gif
Red Top
Har du möjligen sått fransk, eller någon annan dragon?
DragonLady
Ja jag tycker oxå det liknar nåt sånt men jag har inte sått dragon.. om det nu inte varit fel frön i påsen g.gif
kan tillägga att det växer långsamt.. var väl i våras jag sådde sleeping.gif
Margith
Jag tänkte också dragon när jag såg bilden, men kan det kanske vara lavendel?
Doftar bladen?
kerstin z5-6
Väldigt likt lavendel ja smile.gif
Kryddan03
Jag tänkte också på dragon eller lavendel när jag såg bilderna. Men båda borde väl vara ganska lätta att identifiera på doften bara genom att dra handen över bladen?
Om de inte doftar - finns det någon klint som har så tätt mellan bladparen? Blir lite osäker och svårt att hitta bra klintbilder på google som inte bara visar blommorna.
DragonLady
Bladen är väldigt mjuka, inte styva och det doftar ingenting när jag rör dem g.gif
man får väl se vad det blir av dem om de förändras så någon känner igen kanske giggle.gif
Skruttis
Jag har frösådd Isop som ser ut precis så där.

Är jag lite hårhänt med bladen så doftar de en aning kryddigt.
Mentha-Arvensis
Jag tycker det ser ut som en Rysk dragon,
den luktar knapt inte någonting. smile.gif
DragonLady
Nu kommer det lite sporadiskt små blå blommor confused.gif
Alba
Det finns en Rosmarin som blommar med blå blommor. Det stämmer inte på de blommor du visar.
Kan det vara en lite speciell sort av Rosmarin ?
Eva 33c
Med den blomman måste det väl ändå vara lin, kanske Linum perenne, berglin?
DragonLady
CITAT (Eva 33c @ 28-08-2010, 20:45) *
Med den blomman måste det väl ändå vara lin, kanske Linum perenne, berglin?

Jaaa thanks.gif Eva!
det måste ju vara lin... inte för att jag vet att jag sått detta men det e ju på pricken likt happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon