Jag har en regnvattentunna av plast och en stor tunna av zink, jag skulle vilja sätta en kran på dessa kan man göra det eller måste man köpa färdig? Om man kan, gärna lite tips på hr å vart jag kan hitta kran. Tack
malcolm
29-07-2010, 15:48
Bauhaus har lösa kranar i plast som inte kostar en förmögenhet.
Louisen
29-07-2010, 21:33
Eller om du kan skarva ihop hålet på tunnan direkt med en slang så behövs ingen kran. Min tunna har ingen kran, jag ser bara till att fästa änden på slangen så högt att det inte vill rinna ut. När man vattnar är det bara att sänka slangen så rinner det ut
malmberganna
29-07-2010, 22:01
ja det var ju en ide! Men måste fråga lite... Du menar den ände som är utanför liksom, som du fäster långt upp? Hur lyckades du få det tätt, hålet i baljan alltså där slangen ska in? tack på förhand
Louisen
04-08-2010, 22:45
Oj förlåt, glömde kolla denna tråden... Ja det är änden som är utanför som jag fäster högt upp. Men själva skarven in i tunnan... jag får erkänna att den fanns färdig på min tunna , som en gummimuff liksom, som sluter tätt runt slangen, men drar man i den så lossnar den lätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.