Full version: Mina Pelargoner
silos
Det är först nyligen som mina pelargoner har börjat blomma,men bättre sent än aldrig!
Dessa mina Pelargoner har jag inomhus hela vintern.
[attachment=53032:e.m_063.JPG]
Sollan A
Härligt! Plocka in och sätt i vas också...
Sussie F-Flower
bravo.gif wub.gif tummenupp.gif
silos
CITAT (Sollan A @ 30-07-2010, 19:49) *
Härligt! Plocka in och sätt i vas också...

Håller de sig då?
Trampendal
CITAT (silos @ 01-08-2010, 23:18) *
Håller de sig då?

De håller väldigt bra, är min erfarenhet, det går t.o.m. att få knoppar att slå ut i vas.
silos
[attachment=53205:007.JPG]
Idag regnar det och jag tycker att min lilla pelargon blev så vacker med regndropparna!
silos
[attachment=53372:002.JPG]
Idag har jag städat på min lilla balkong.
[attachment=53371:001.JPG]
fuchsian

Silos,

Kommer du ihåg vad den vita pelargonen du har heter? Tycker om den. annars har jag mest rosa och röda, men fick i våras fr. Odla en gul pelargon och en mycket mörk röd med svarta strimmor som en ampelpelargon. Den blev vacker och alla 3 plantorna tog sig, men en väninna fick en av mina gula småttingar med sig, samt en del av små änglatrumpeter som jag tog fr. förra årets växt.

Hon blev mer än glad .... så är det ibland, och hon var inte den enda, utan en klient fick ta med sig en liten planterad ängel med sig.

Vad gör det, bara man gläder någon, och det behövs inte mycket för det. ...... rolleyes.gif ..fuchian ...
Primavera in anticipo
Snyggt!!! Jag älskar pelargoner! tummenupp.gif
inkans
Vilka vackra pelargoner silos!
Mina två vita pelargoner klarade inte vintern, vad är tricket för att övervintra vita pelargoner? Jag undrar en till sak: brukar du rota pelargoner i vatten eller sätta ner dem direkt i jord?
silos
CITAT (inkans @ 13-08-2010, 08:16) *
Vilka vackra pelargoner silos!
Mina två vita pelargoner klarade inte vintern, vad är tricket för att övervintra vita pelargoner? Jag undrar en till sak: brukar du rota pelargoner i vatten eller sätta ner dem direkt i jord?

Tack så mycket!
Jag hade alla mina pelargoner i fönstret under hela vintern.
Jag har både stoppat pelargon skott i vatten och direkt i jorden och bägge sätten fungerar.
Men jag har läst att man skall helst stoppa dem i jorden så att de får tjockare rötter.
abbbe
CITAT (silos @ 05-08-2010, 19:09) *
[attachment=53372:002.JPG]
Idag har jag städat på min lilla balkong.
[attachment=53371:001.JPG]

De kanske står lite för tätt just nu. Tips: sära på krukorna lite så alla får ljus på sig!
Wilmer
Sådär står mina och trängs för det mesta också rolleyes.gif Utom på vintern..

Läckert Silos!!
Alba
CITAT (silos @ 02-08-2010, 12:43) *
[attachment=53205:007.JPG]
Idag regnar det och jag tycker att min lilla pelargon blev så vacker med regndropparna!

Åh vilken fin bild.
fuchsian
Om pelargoner och vinter,

Jag har många i mitt växthus som har blivit så fina, men de som jag hade förra sommaren, klarade inte sin vinterförvaring, utan alla dog. Hade dom i ett garage på bänken och där finns 2 stora fönster och värmen går inte under +10.
Jag har en verandra, men även där är det minst +15 och mera och massa fönster.

Jag har tänkt och tänkt, men hittar ingen lösning. Vissa av dessa kan jag med gott samvete bara kasta, men har några som jag skulle vilja ha kvar till nästa år. Växthuset är inte uppvärmt på vintern, och jag brukar hänga amplar på hösten med blandingar av höstblommor och då finns det inga möbler där utan vi har ställt 2 lampor vilka tänds automatisk och vi kan beundra det innifrån.

Men beskymmet med pelargoner kanske någon har råd att ge mig. ..... confused.gif fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon