malcolm
29-07-2010, 18:25
Läste på nätet idag att Phil Harris från "Dödlig fångst" (Deadliest Catch, Discovery) är död, synd på en så stor profil och jag lider med hans söner. Han verkade vara en trevlig prick som inte tog saker och ting så himla allvarligt förutom kontakten med sina grabbar. Har följt denna serie under en längre tid och han har nästan känts som en familjemedlem på något sätt, låter kanske fånigt men jag blev uppriktigt sagt ledsen när jag hörde om hans bortgång. Tror inte serien kan bli densamma utan honom och skall nu även skeppare Sig Hansen lämna serien blir det inte mycket kvar.
sommarhumla
29-07-2010, 18:33
Jag brukar se något avsnitt då och då när jag råkar ramla in i det...känner inte till så många av skepparna, men Sig Hansen (låter nästan som om han skulle komma från Norge eller nåt) vet jag hur han ser ut. Riktig adrenalinkick är det iallafall att se dem och man kan ju inte annat än beundra deras mod, tror inte att jag skulle klara av de sjöarna utan att bli alldeles grön i ansiktet.
malcolm
30-07-2010, 11:43
Ja, Sig Hansen har norskt påbrå men han är inte norrman. Var gäst hos Skavlan i våras men pratade enbart engelska. Tuffa grabbar är de i alla fall de som arbetar på krabbåtarna, fattar inte hur man kan jobba ute till havs i full storm och 20°C kyla.
[attachment=53060:phil_jos..._siteimg.png]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.