Full version: Myrattack!
maxmaxmax
Hej allihopa förresten. Jag är ny på forumet, är en 20-årig student med växtintresse sen barndomen.

Jag har en väldigt gammal och fin hibiscus i stor kruka inomhus. När jag bytte jord sist tog jag kompostjord och lade i. Nu kan jag rätt ofta se myror som knatar omkring på ytan, jorden har också hål där och där. Kan det vara skadligt för plantan?

Ska också beskära den och är tacksam för tips. Kunde inte hitta någon annan tråd på forumet om det, men ursäktar mig om jag missat något.
Betty
Du har tydligen råkat få med dej ett myrbo när du tog av kompostjorden. Jag tycker att du ska ge din Hibiscus ny jord. Jorden torkar upp lite väl snabbt av att myrorna gräver gångar i krukan.
maxmaxmax
Min hibiscus är förresten väldigt fåbladig.. Klippa ner? Hjälper ny jord?
Betty
Den tappar rätt mycket blad pga ljusbrist och den varma och torra luften inne vintertid. Men den kommer igen när det blir bättre med ljus framöver, då är det också dags att tukta den.
maxmaxmax
Tack för hjälpen och de snabba svaren!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon