|
 Nu är det verkligen vinter!Till och med här i söder Sverige!Ingen vår i sikte än,Olivia vände nästan på "klacken"när hon skulle går ut och gör "sitt". Jag fick nästan puttar ut henne,Fritz ville inte heller var ute.Murvel vandrade till skogs.Nu har det blivit lite"varmare"-13,4°,blå himmel,solsken. Soliga hälsningar Renate
I Västerås samma - 18 grader och jag ska cykla till en arbetskamrat på lunch, det blir långkalsongerna på. Så bra att vi har mycket snö så alla våra växter klarar sig.
CITAT (Kajsa @ 21-01-2004, 10:21) I Västerås samma - 18 grader och jag ska cykla till en arbetskamrat på lunch, det blir långkalsongerna på. Så bra att vi har mycket snö så alla våra växter klarar sig. Vilket sammanträffande!jag skall också ut och äter lunch med en gammal arbetskamrat,hon är pensionär nu,så vi är några stycken som bjuder ut henne,det blir trevligt att träffas.Har det så trevligt på lunchen.Nu är här bara -10,8° Hälsar Renate
andreas i uppsala
21-01-2004, 18:25
Även här har det varit KALLT, men det har inte varit lika kallt som ni har haft det. -18 har vi inte ens haft i år.(varken på dagen eller på natten) Jag förstår inte varför västerås kan ligga i zon 2.De är ju alltid så kallt där borta i väst.Det är i alla fall kallare än uppsala. Men jag har idag säkert upplevt -30.De blåste starka arktiska vindar på mälarens "slätt" men i lä där var det så pass varmt eller solen var så pass stark att snön smälte.Det var riktigt skönt att sitta där i värmen och dricka chocklad.  mvh andreas
Hannele
21-01-2004, 19:02
Vi har ju fyra årstider i Sverige, denna kallas väl vinter...? http://www.smhi.se/sgmain/om_smhi/vadersprak/temp.htm
CITAT (andreas i uppsala @ 21-01-2004, 18:25) Även här har det varit KALLT, men det har inte varit lika kallt som ni har haft det. -18 har vi inte ens haft i år.(varken på dagen eller på natten) Jag förstår inte varför västerås kan ligga i zon 2.De är ju alltid så kallt där borta i väst.Det är i alla fall kallare än uppsala. Men jag har idag säkert upplevt -30.De blåste starka arktiska vindar på mälarens "slätt" men i lä där var det så pass varmt eller solen var så pass stark att snön smälte.Det var riktigt skönt att sitta där i värmen och dricka chocklad.  mvh andreas Håller med dig, har alltid tvivlat på zonkartan, zon 4 vore mera riktigt så mycket som frusit bort här under 20 år. En mil från Mälaren och det blir stor skillnad, vi har stora öppna kalla fält nära vårt villaområde. Zon 2 måste vara en smal ring närmast Mälaren men hur många bor där?
andreas i uppsala
21-01-2004, 20:57
västerås ligger väl precis vid mälaren? Enlikt zonkartan så ska västerås ligga i zon 2.
Även jag skulle vilja ha en uppdatering av vår zonkarta.Kommer det någonsin att komma en?
mvh andreas
Jo Västerås ligger vid Mälaren, men zon 2 är kanske bara om man har strandtomt, men jag tvivlar även på detta. Finns ingen som planterar Austinrosor här.
Nu är här -19,4° och termometern sjunker fortfarande,skriver Renate i Z4 Katterna vägra att går ut,så de får går på lådan,olivia ska går ut nu. God natt alla
*Felix matte*
21-01-2004, 21:34
CITAT (renate @ 21-01-2004, 09:48)  Nu är det verkligen vinter!Till och med här i söder Sverige!Ingen vår i sikte än,Olivia vände nästan på "klacken"när hon skulle går ut och gör "sitt". Jag fick nästan puttar ut henne,Fritz ville inte heller var ute.Murvel vandrade till skogs.Nu har det blivit lite"varmare"-13,4°,blå himmel,solsken.  :P Soliga hälsningar Renate Då skulle du se Felix...han känner nog på sig när det är riktigt kallt som idag, då går han och gömmer sig i sängen under mattes täcke När han sedan "hittas" ser han sååå ledsen ut så man tror att han allraminst har drabbats av öroninflammation och benen blir lealösa som kokt spagetti när tossarna skall på -22,6 har vi just nu Brrr!!!!!
kerstin z5-6
22-01-2004, 11:23
-28 i morse -nu måste man nog ta på sig nåt annat än shorts o linne och börja torka tvätten inomhus
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-01-2004, 11:23) -28 i morse -nu måste man nog ta på sig nåt annat än shorts o linne och börja torka tvätten inomhus  jamen frystorkat e inte de bra
andreas i uppsala
22-01-2004, 13:41
-14 hade vi i natt . Vilket hemskt land vi lever i ,och tänk om det flipflop effekt sätter in. Då gäller det att flytta illa kvickt.
Tycker inte alls att vi lever i ett hemskt land.  Och som Hannele sa tidigare, det är ju faktiskt vinter nu, då ska det väl vara vinter också?
 grannen smygfotade mej då jag va ut o provgick mitt nyopererade knä ser ju kul ut eller hur jag tar stavarna me mej för att inte trilla o vinter gillar jag som sagt va de e sköööööönt me vinter o VACKERT så det så idag va det bara 8minus men mycke snö
andreas i uppsala
22-01-2004, 14:59
Det är inte vinter. Det är arktis.En vanlig vinter är inte som den svenska dvs KALL,Mörk och LÅNG.En vanlig vinter ska ligga runt +10(+2 som kallast) med en sol som visar sig hela dagen.Den ska också vara kort Om flipflop effekten sätter in så blir det ännu kallare.
Hmmm. Stämmer det....eller? Kyla
CITAT (pimpim @ 22-01-2004, 15:10) hehehe den e bra
andreas i uppsala
22-01-2004, 16:42
hehe
- 27 i morse, nu ligger det stadigt på -23. Men solen har lyst i alla fall. Burr, burr.
andreas i uppsala
22-01-2004, 20:20
*Felix matte*
22-01-2004, 22:30
-13 som lägst inatt och idag  och 8,9 minusgrader just nu ändå bor jag långt upp i norr i staden Kiruna som har förorten Jukkasjärvi. Ni vet Jukkas där Icehotel finnsJag unnar er sörlänningar (ni som längtar efter det) alla minusgrader och snö i mängder
-30 grader i morse, sen steg temperaturen till -28. Jag gillar en "riktig" vinter med snö, sträng kyla och klart väder! Då känner man att man lever!  Men vårtendenserna märks ändå, eftersom solen håller sig uppe längre nu. Jag unnar också er sörlänningar lite kyla och snö! Sköt om er alla i kylan! /Ann-Louise i Lycksele
*Felix matte*
23-01-2004, 07:32
Snabba svängar i temperaturvärlden Just nu + 0.8
minus 5,7 o jag har varit vaken sen 5 uuurrrkkkkkkkkk kan inte sova
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|