MarieC
Jag satte Bokharabinda i våras. Den har växt kanonbra! Men nu är en massa blad uppätna angry.gif ! Kan det va larver eller? Vad gör jag? Finns det nåt medel att spruta på? confused.gif
MarieC
Snälla är det ingen som vet crying.gif ?
Nån bara äter o äter!!!!
Åsa, mälardalen zon 2
Du måste hitta vem som äter innan man kan välja och sätta in åtgärder man kan inte spruta bort allt. Oftast är det mest effektiva att mosa larver, sniglar etc. för hand. Om du inte hittar några skadegörare på dagen gå ut när det är mörkt med ficklampa.

De allra flesta fleråriga växter brukar dock klara insektsangrepp, de brukar t.o.m klara totala kalätningar.
MarieC
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 01-08-2010, 21:05) *
Du måste hitta vem som äter innan man kan välja och sätta in åtgärder man kan inte spruta bort allt. Oftast är det mest effektiva att mosa larver, sniglar etc. för hand. Om du inte hittar några skadegörare på dagen gå ut när det är mörkt med ficklampa.

De allra flesta fleråriga växter brukar dock klara insektsangrepp, de brukar t.o.m klara totala kalätningar.

Jaså gör dom det! Åh va glad jag blir o höra det ! Då kanske det inte gör så mycket att en massa blad är bort nu då? Den kommer klara sej iaf.....Tack !!
Men vid närmare eftertanke....jag ska nog ut sent ikväll o kolla VEM coolgleam.gif ....HEHEHE!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon