kerstin z5-6
Hoyasläkting , humlorna gillar den mkt
064.JPG
Gunilla T
Men så trevligt att du visar upp sidenört Kerstin...här blommar den också och rekommenderas till alla som vill gynna insekter.

[attachment=53137:DSCN18270001.JPG]
Alexander-VG-zon3
väldigt vacker, en sådan ska jag försöka skaffa. hur trivs den ?
kerstin z5-6
Jag odlar min i grus, men den går nog bra i trädgårdsjord hos dej flax, där blir den 1 meter hos mej kortare ca 55cm hög
Återkommer troget sen 4-5 år då jag sådde den
ska ta frö i höst av den
HelenJ
Jag tog hem den till vår butik för jag tycker den är vacker och lite annorlunda, men vi har inte sålt en enda planta! Hur ska jag göra reklam för den så den blir såld?
Alexander-VG-zon3
skriv så som kerstin skrev här, typ '' en härdig exotisk hoyasläkting''. och sätt fram den där den syns med en stor skylt. har den inte blommor så sätt en blombild på skylten.

det var det som gjorde att jag föll för den just av blommorna och att den var släkt med hoya.

CITAT (kerstin z5-6 @ 01-08-2010, 14:59) *
Jag odlar min i grus, men den går nog bra i trädgårdsjord hos dej flax, där blir den 1 meter hos mej kortare ca 55cm hög
Återkommer troget sen 4-5 år då jag sådde den
ska ta frö i höst av den

tack för infon. har dock ganska lucker jord (men näringsrik)på lotten så där borde den funka.
Miamamma
[attachment=53171:Getinggodis.JPG]
kerstin z5-6
jag håller med Flaxxs säg exotisk hoya släkting för rabatt:)
Gåsis
Men hur härdig tror du egentligen den är Kerstin? Jag har A. incarnata som har överlevt gott i zon sju, men bara den rosa. Den vita tvärdog.
Helen, du får komma till Östersund ska jag köpa av dig halva lagret yes.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Jag tror den är härdig om den slipper vintervått
Gåsis
Då ska jag prova den, är så glad i min incarnata. Men jag provar nog grus till syriaca, om man får tag på frö.

/Åsa
varghem
CITAT (HelenJ @ 01-08-2010, 21:21) *
Jag tog hem den till vår butik för jag tycker den är vacker och lite annorlunda, men vi har inte sålt en enda planta! Hur ska jag göra reklam för den så den blir såld?

Har du någon kvar så man kan köpa en???
HelenJ
CITAT (varghem @ 02-08-2010, 21:52) *
Har du någon kvar så man kan köpa en???

Ett helt brätte. wink.gif (OBS vita)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon