|
Gossen Ruda
05-08-2010, 17:43
CITAT (Aqvakul @ 05-08-2010, 18:39)  Jag känner mig lite urvattnad.. Då är botemedlet vatten, på homeopatvis utspätt triljoner gånger. Fast hur späder man ut vatten? I vadå?
Kryddan03
05-08-2010, 18:33
CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 18:43)  Då är botemedlet vatten, på homeopatvis utspätt triljoner gånger. Fast hur späder man ut vatten? I vadå?  Mitt alldeles egna recept - förskrivet av mig själv: 1 del vatten 2 delar vatten 3 delar vatten Det är så lätt att komma ihåg med 1-2-3! Jag har alltid en kanna stående.
*Stintan*
05-08-2010, 18:41
CITAT (Kryddan03 @ 05-08-2010, 19:33)  Mitt alldeles egna recept - förskrivet av mig själv: 1 del vatten 2 delar vatten 3 delar vatten
Det är så lätt att komma ihåg med 1-2-3! Jag har alltid en kanna stående. [attachment=53376:girl_haha.gif]
Anki på Öland
05-08-2010, 18:54
CITAT (Chamomille @ 05-08-2010, 18:22)  [attachment=53366:139fs122428.gif]
Edit: Det är ju farligt! Dessutom har jag badat i sånt idag! [attachment=53367:hj_lp.gif] Fick du en kallsup?? Anki
Chamomille
05-08-2010, 19:56
CITAT (Anki på Öland @ 05-08-2010, 19:54)  Fick du en kallsup?? Anki Undrar om jag inte fick flera stycken... Känner mig sjuk. CITAT (Kryddan03 @ 05-08-2010, 19:33)  Mitt alldeles egna recept - förskrivet av mig själv: 1 del vatten 2 delar vatten 3 delar vatten
Det är så lätt att komma ihåg med 1-2-3! Jag har alltid en kanna stående.
herkules
08-08-2010, 08:22
tror inte att folk som faktiskt blivit botade från sina livshotande sjukdomar skulle hålla med om att det de fått är vatten, vatten botar inte exvis cancer.
Christa
08-08-2010, 19:53
CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2010, 14:44)  Det finns många olika faktorer som påverkar blodtrycket, att bara haspla ur sig att man kan "bota" det med kost och motion är närmast att vara självgod. Övervikt, ingen motion, rökning kan påverka blodtrycket åt fel håll men inget av det passar in på mig. Att dessutom hävda att de flesta sjukdomar har samma orsak då är du ute och cyklar ordentligt. Möjligen då om du menar att alla sjuka är födda. Att födas är ingen hit, alla vet hur det slutar.  Hur förklarar du då att de sjukdomar som är vanligast i den industrialiserade världen är mycket sällsynta hos människor som lever mer ursprungligt. När ett land blir industialiserat så får befolkningen samma sjukdomar som vi. Vad tror du det beror på?
Bengalow
08-08-2010, 20:51
Stress, övertidsarbete, jävliga ungar, jakt på rikedomar t.ex. Vi har ju i det närmaste slutat att jaga "mat för dagen" vilket var urtidsmänniskans omilda lott, men vi har så mycket annat att tävla om. Grönaste gräsmattan, största rosorna, minsta ogräset, flashigaste bilen...jaja Men det tar slut. Då slipper vi stress, även om det blir lite varnare än vi varit med om någonsin
Christa
09-08-2010, 07:58
CITAT (Bengalow @ 08-08-2010, 21:51)  Stress, övertidsarbete, jävliga ungar, jakt på rikedomar t.ex. Vi har ju i det närmaste slutat att jaga "mat för dagen" vilket var urtidsmänniskans omilda lott, men vi har så mycket annat att tävla om. Grönaste gräsmattan, största rosorna, minsta ogräset, flashigaste bilen...jaja Men det tar slut. Då slipper vi stress, även om det blir lite varnare än vi varit med om någonsin Ja stress spelar också in men faktum kvarstår. Svensk sjukvård ger läkemedel mot symptomen istället för att titta på orsaken. Det är f öv märkligt att om man inte är nöjd med den svenska sjukvården då blir man anklagad för att smutskasta en hel kår men om man raljerar och idiotförklarar dem som jobbar med alternativa metoder då verkar det vara o key. Om den svenska sjukvården var så bra, varför skulle då massor av människor vända sig till homeopater, naturläkare m fl efter att de först sökt hjälp på vårdcentralen? Alternativsjukvården och de alternativa preparaten är en jätteverksamhet. Om sjukvården vore så perfekt som en del här hävdar så skulle det inte vara så.
Solstorm
09-08-2010, 08:21
CITAT (Christa @ 09-08-2010, 08:58)  Det är f öv märkligt att om man inte är nöjd med den svenska sjukvården då blir man anklagad för att smutskasta en hel kår men om man raljerar och idiotförklarar dem som jobbar med alternativa metoder då verkar det var o key. Du har rätt och det är tråkigt att det är så. Man kan inte helt välja bort varken vanlig sjukvård eller alternativvård. De är helt enkelt duktiga på olika grejer. I andra länder, tex Tyskland så är det mycket vanligare att "vanliga" läkare samarbetar med örtläkare. Tänk om de kunde hjälpas åt här också istället för att pinka revir och bygga murar. De som blir hjälpta av alternativvården tvingas välja i vilka sällskap de vill berätta om det för att inte bli ansedda som dårar. De som förlorar mest är de som inte kan tänka sig att söka olika sorters vård när det faktiskt skulle kunna hjälpa dem ibland.
Gossen Ruda
09-08-2010, 08:56
CITAT (Christa @ 08-08-2010, 20:53)  Hur förklarar du då att de sjukdomar som är vanligast i den industrialiserade världen är mycket sällsynta hos människor som lever mer ursprungligt. När ett land blir industialiserat så får befolkningen samma sjukdomar som vi.
Vad tror du det beror på? Bengalow har redan svarat men jag kan fortsätta med att skriva livsstilsproblem. Människan är inte skapt att sitta still 8 timmar om dagen framför datorn, äta för mycket av för bra mat, röka och tillbringa kvällen i TV-soffan. Vi, dvs alltför många, drar på oss en massa följdsjukdomar som övervikt, blodtrycksproblem, cancer mm. Fast om inte så många hade gjort detta skulle vi inte ha den standarden vi har och det hade varit otänkbart för människan att kunna kommunicera via internet t.ex. Det är bara att välja. Om den moderna medicinen inte kan komma tillrätta med följdsjukdomarna så är det rätt så svårt att föreställa sig att några kloka gummor och gummor skulle löst detta med några örter. Fast tror man på det... Det är nyttigare mat och liv som behövs.
*Stintan*
09-08-2010, 10:08
CITAT (Christa @ 09-08-2010, 08:58)  Ja stress spelar också in men faktum kvarstår. Svensk sjukvård ger läkemedel mot symptomen istället för att titta på orsaken.
Det är f öv märkligt att om man inte är nöjd med den svenska sjukvården då blir man anklagad för att smutskasta en hel kår men om man raljerar och idiotförklarar dem som jobbar med alternativa metoder då verkar det vara o key.
Om den svenska sjukvården var så bra, varför skulle då massor av människor vända sig till homeopater, naturläkare m fl efter att de först sökt hjälp på vårdcentralen?
Alternativsjukvården och de alternativa preparaten är en jätteverksamhet. Om sjukvården vore så perfekt som en del här hävdar så skulle det inte vara så. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Sjukvård = vårda sjuka, läkemedel = medel som läker/lindrar symptom. Orden talar för sig själva. Om jag är sjuk och har ont så blir jag väl inte frisk för att en läkare tittar på orsaken istället för att ge mig medicin som tar bort det onda och sjuka. Det vill nog till en kombination av att läka/lindra och titta på orsaker för att resultatet ska bli bra. Läkare rekommenderar ibland jobbyte t.ex. och är ju involverade när det gäller rehab och återanpassning i arbetslivet. Det var bara en sak som har med orsak att göra det finns massor av fler saker som sjukvården tittar på vad gäller orsak. Sen har vi forskare som forskar på sånt som inte är så självklart. Tycker det låter mest som om du har en dålig kommunikation med din läkare. Vad gör alternativsjukvården och de alternativa preparaten? Och då pratar jag inte om godkända naturläkemedel som är fritt fram att använda.
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-08-2010, 10:28
Jag hade ju inte tänkt att skriva här men nu måste jag bara.
För sisådär 40 år sedan drabbades min mamma av Trigenminusneuralgi. Den som vet vad det är, vet också att det är ett helvete och driver många till självmord. Smärtorna är outhärdiga.
Det enda hon fick, var tabletter som hon mådde mycket dåligt av. Och än idag är det samma sak. Men när hon inte ens kunde prata längre för det gjorde så ont, då hämtade jag henne hem till mig. Jag tänkte, jag måste bara hitta något.
Vi började hos min husläkare, han kunde inte heller göra något annat än dessa tabletter. Eller remiss till sjukhuset för att skära av dessa nerver i ansiktet. Och då skulle ansiktet hänger och hon skulle aldrig känna varken varmt eller kalt eller vad något smakar.
Så jag letade vidare för jag kunde bar inte längre se hur min mamma led.
Till slut gick jag till en homeopat med henne. Han lovade ingenting men han ville försöka. Efter en vecka bleve hon bättre och efter 2 veckor var smärtorna borta. Men eftersom min mamma inte hade så mycket tålamod, så slutade hon med alla dessa piller hon hade fått. Och då kom det hela tillbaka. Also börja om från början.....
Efter 2 veckor var hon såpass bra igen att hon kunde få sin nya höftled. Men då tog jag alla dessa piller med till sjukhuset och pratade med läkaren och övrig personal så att hon kunde fortsätta.
Och även om tron kan förflytta berg sägs det, så kan man inte inbilla sig att trigeminusneuralgi försvinner av ren inbillning.
Elisabeth
fuchsian
09-08-2010, 10:46
Elisabeth,
Det är så synd att den vanliga skolmedicinen vill nervärdera dessa homeopatiska medel som skrivs ut i Tyskland. Varför ser de inte fördelarna att kunna ta upp det och ge en patient fler alternativ? Även att läkarna har inte läst om dessa, så borde det bli nån sags sammarbete mellan dom.
Samma sak gäller hos oss, går du till en kiropraktor, så är du inte välkommen till sjukvården. Min sjukgymnast gav mig ett val; antingen att gå på sjukgymn. och skippa kiropraktorn, annars skulle jag inte få gå på sjukg. och även hos vår läkare. (Hon är inte i tjänst, förfjyttades bort, för mkt klagomål).
Min kiropraktor ville att jag skulle få skonsam sjukgymnastik emellan besöken, han ville kontakta min sjukg. och komma överens att samarbeta, vilket hon nekade givetvis.
Jag behövde då båda, så jag sa till sjukgym. att OK jag går hos dig.....det som hon inte visste, var att jag fortsatte med kiropr. under den tiden jag fick sjukgymn.
Min skada fanns i ryggens nedredel, 3 kotor ur led, efter en olycka --99, och jag pratade med min husläkare om detta och besedet kom med att steloperera, men jag bad om en remiss till kiropraktorn, vilket gjorde att jag gick den rätta vägen för att få ersättning av olyckan fr, försäkringen.
Himla liv, men det hjälpte mig och nu springer jag och är smärtfri sedan 8 år tillbaka. .... fuchian...
Gossen Ruda
09-08-2010, 10:48
Elisabeth. Bäst att hålla isär begreppen, homeopati är att försöka bota något med vatten. Sen finns det även alternativmedicin, dvs mediciner som inte kommer från något etablerat företag. Det förra har ingen verkan, det senare kan ha verkan. Man kan ju undra vad som finns i pillren? Många preparat som används inom alternativmedicinen skulle aldrig klara sig igenom en tillståndsprocess. De kanske hjälper en del men biverkningarna är för farliga.
Christa
09-08-2010, 12:46
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-08-2010, 11:28)  Jag hade ju inte tänkt att skriva här men nu måste jag bara.
För sisådär 40 år sedan drabbades min mamma av Trigenminusneuralgi. Den som vet vad det är, vet också att det är ett helvete och driver många till självmord. Smärtorna är outhärdiga.
Det enda hon fick, var tabletter som hon mådde mycket dåligt av. Och än idag är det samma sak. Men när hon inte ens kunde prata längre för det gjorde så ont, då hämtade jag henne hem till mig. Jag tänkte, jag måste bara hitta något.
Vi började hos min husläkare, han kunde inte heller göra något annat än dessa tabletter. Eller remiss till sjukhuset för att skära av dessa nerver i ansiktet. Och då skulle ansiktet hänger och hon skulle aldrig känna varken varmt eller kalt eller vad något smakar.
Så jag letade vidare för jag kunde bar inte längre se hur min mamma led.
Till slut gick jag till en homeopat med henne. Han lovade ingenting men han ville försöka. Efter en vecka bleve hon bättre och efter 2 veckor var smärtorna borta. Men eftersom min mamma inte hade så mycket tålamod, så slutade hon med alla dessa piller hon hade fått. Och då kom det hela tillbaka. Also börja om från början.....
Efter 2 veckor var hon såpass bra igen att hon kunde få sin nya höftled. Men då tog jag alla dessa piller med till sjukhuset och pratade med läkaren och övrig personal så att hon kunde fortsätta.
Och även om tron kan förflytta berg sägs det, så kan man inte inbilla sig att trigeminusneuralgi försvinner av ren inbillning.
Elisabeth Det var intressant att höra din berättelse. Gick sjukvårdspersonalen med på att hon tog homeopatmedicin under sjukhusvistelsen utan protester? Hur gick det sedan. Var smärtorna borta för gott? Hur länge var hon tvungen att äta homeopatmedel för att bli bra? Svårt att veta exakt hur jag skall ställa frågorna. Det var ju tur för din mor i alla fall att du tog saken i egna händer.
Christa
09-08-2010, 17:27
CITAT (fuchian @ 09-08-2010, 11:46)  Elisabeth,
Det är så synd att den vanliga skolmedicinen vill nervärdera dessa homeopatiska medel som skrivs ut i Tyskland. Varför ser de inte fördelarna att kunna ta upp det och ge en patient fler alternativ? Även att läkarna har inte läst om dessa, så borde det bli nån sags sammarbete mellan dom.
Samma sak gäller hos oss, går du till en kiropraktor, så är du inte välkommen till sjukvården. Min sjukgymnast gav mig ett val; antingen att gå på sjukgymn. och skippa kiropraktorn, annars skulle jag inte få gå på sjukg. och även hos vår läkare. (Hon är inte i tjänst, förfjyttades bort, för mkt klagomål).
Min kiropraktor ville att jag skulle få skonsam sjukgymnastik emellan besöken, han ville kontakta min sjukg. och komma överens att samarbeta, vilket hon nekade givetvis.
Jag behövde då båda, så jag sa till sjukgym. att OK jag går hos dig.....det som hon inte visste, var att jag fortsatte med kiropr. under den tiden jag fick sjukgymn.
Min skada fanns i ryggens nedredel, 3 kotor ur led, efter en olycka --99, och jag pratade med min husläkare om detta och besedet kom med att steloperera, men jag bad om en remiss till kiropraktorn, vilket gjorde att jag gick den rätta vägen för att få ersättning av olyckan fr, försäkringen.
Himla liv, men det hjälpte mig och nu springer jag och är smärtfri sedan 8 år tillbaka. .... fuchian... Man kan ju undra vad de har för motiv till att inte samarbeta? Frågan är också om de får neka till samarbete. Det finns troligen en massa fina ord om hur man skall bemöta patienter. Skulle vara intressant att veta vad där står. Grattis i alla fall till att du blev bra!
Aqvakul
09-08-2010, 17:32
Kostnaderna för sjukvård är enorma och bärs till största delen av samhället, dvs via skattemedel. Det är inte rimligt att samhället ska subventionera sjukvård som inte har bevisad effekt. Det är likaså tveksamt om man vill starta en kostsam behandling samtidigt som patieneten genomför en alternativ behandling som man uppfattar som kontraproduktiv.
fuchsian
09-08-2010, 18:30
till Christa,
Jo, men jag tror att den goda hederliga sjukgymnasten kunde inte acceptera ett alternativt metod. Hon visste bäst - stilen var det som hon körde med. Min läkare gjorde det, för han känner mig väl. Här kom hon ingenstans för jag var röntgad i ryggen och skadan kunde man se. Att jag valde denna väg var att denne kiropraktor jobbar inte som en "kotknackare" utan med mycket milda metoder och är inte utbildad i sverige. I mitt fall tog inte sjukvården hänsyn till att jag hade en gammal, felläkt skada precis i början av den nya och kiropraktorn sade att då kan det brista och jag får mer besvär med tiden. Mina bäckenben fick också en smäll, så att det blev en förskjutning och ena benet 1.5cm kortare. De hade ingen bot för det. Jag fick en del av det nya homeopatmedicinen som verkar för att hjälpa till i läkningen och att jag slapp ta kortison, vilket jag inte tål, samt för värken mer naturliga saker än morfin.
Hadde jag följd det som sjukhuset erbjöd mig, skulle jag sitta i rullstol eller inte orkat leva, för att bli en belastning för familjen ville jag inte bli och sedan har jag att tacka för min livsfilosofi och livsglädje, men när jag blev deprimerad, skickades det fr. USA ett naturmedel som påverkade att jag inte sjönk ner.
Men man måste ha en frisk och allert person bredvid sig, det underlättar. .....fuchian .....
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2010, 18:32)  Kostnaderna för sjukvård är enorma och bärs till största delen av samhället, dvs via skattemedel. Det är inte rimligt att samhället ska subventionera sjukvård som inte har bevisad effekt. Det är likaså tveksamt om man vill starta en kostsam behandling samtidigt som patieneten genomför en alternativ behandling som man uppfattar som kontraproduktiv. Givetvis skall inte skattemedel läggas på homeopati. Det är ju upp till var o en att betala för det man tror på. Samma gäller ju för hälsokost/medicin. Läkemedel är ju utprovade. Många hälsokostpreparat är direkt livsfarliga. Men folk tror på reklamen och köper.
CITAT (gnon49 @ 09-08-2010, 21:17)  Givetvis skall inte skattemedel läggas på homeopati. Det är ju upp till var o en att betala för det man tror på. Samma gäller ju för hälsokost/medicin. Läkemedel är ju utprovade. Många hälsokostpreparat är direkt livsfarliga. Men folk tror på reklamen och köper.
fuchsian
10-08-2010, 12:19
CITAT (xlxl67 @ 10-08-2010, 07:43)  Jag vet allt detta och har fått betala vad det kostar, både det alternativa medicinerna som skrevs ut av min homeopat och också kiropraktorbehandlingar är nu uppe i 400kr per besök. Vissa landsting har gett kiropraktorer subventioner, kostar som sjukgymn. men vår landsting har inte gått med på det, men det kommer väl? Då 8 år sedan jag behövde honom så kostade varje beh. tillfälle 220kr. Det görs reklam för ginseng i alla möjliga former, men det som allmänheten inte vet att det påverkar levern och om man har andra mediciner, så .. hur går det då? Mer sunt bonnförnufft skulle behövas, för att man ska inte tro att det är ofarligt med det som säljs i hälsokost, men vissa saker gillar jag som är bra just för mig, men det blir endast periodvis. En riktig ljungel är det, men om de kunde samsas så skulle det bli mer struktur. Den medicinen mot depression som jag fick då fr. USA kunde min läkare be ett läkemedelsföretag i Sverige att tillverka åt mig då. Nu är det så länge sedan jag var i behov av det, så jag vet inte mer om det.  ...fuchian...
Aqvakul
10-08-2010, 14:13
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 13:19)  Den medicinen mot depression som jag fick då fr. USA kunde min läkare be ett läkemedelsföretag i Sverige att tillverka åt mig då. Fantastiskt att kunna få sånt specialtillverkat!
*Stintan*
10-08-2010, 14:18
CITAT (Aqvakul @ 10-08-2010, 15:13)  Fantastiskt att kunna få sånt specialtillverkat!
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 13:19)  Jag vet allt detta och har fått betala vad det kostar, både det alternativa medicinerna som skrevs ut av min homeopat och också kiropraktorbehandlingar är nu uppe i 400kr per besök. Vissa landsting har gett kiropraktorer subventioner, kostar som sjukgymn. men vår landsting har inte gått med på det, men det kommer väl? Då 8 år sedan jag behövde honom så kostade varje beh. tillfälle 220kr. Det görs reklam för ginseng i alla möjliga former, men det som allmänheten inte vet att det påverkar levern och om man har andra mediciner, så .. hur går det då? Mer sunt bonnförnufft skulle behövas, för att man ska inte tro att det är ofarligt med det som säljs i hälsokost, men vissa saker gillar jag som är bra just för mig, men det blir endast periodvis. En riktig ljungel är det, men om de kunde samsas så skulle det bli mer struktur. Den medicinen mot depression som jag fick då fr. USA kunde min läkare be ett läkemedelsföretag i Sverige att tillverka åt mig då. Nu är det så länge sedan jag var i behov av det, så jag vet inte mer om det.  ...fuchian... Kanske du kan tipsa om namnet på den läkaren. Den läkaren borde alla få kännedom om som kan fixa så bra.
Visst finns det bra hälsokostmedel. Apoteken saluför ju en del. Men det är en djungel där många preparat är direkt hälsoskadliga. Särskilt om man överkonsumerar. själv äter jag omega3-kapslar. Men det har ju en dokumenterad effekt.
fuchsian
10-08-2010, 14:45
CITAT (Aqvakul @ 10-08-2010, 15:13)  Fantastiskt att kunna få sånt specialtillverkat! Ja, det blev så när jag inte ville äta lyckopiller, så den medicinen som jag fick först fr. USA är naturpasserad, och min egen läkare läste i min burk och info och då fick han en sån funderingsrynka på pannan och sade att detta borde vi kolla lite närmare. Inga biverkningar, mer än att man tog den till natten, så somnade man lite fortare. Samt att det motsvarade samma substans som debbiga har lite ont om i sådana tillfällen. Detta hölls på att testas just då av vanl. medicinfirma, men vad jag har hört gm min läkare att kostnaderna skulle bli för stora och i spec. fall gjorde de den, men det var billigare att utveckla nya lyckopiller. Har hört andra som gått på dessa lyckopiller att det blir abstinens och man mår väl inte så bra, men jag är inte kunnig att säga mer om dem.... .....Fuchian....
ninnisky
10-08-2010, 14:49
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 11:19)  Den medicinen mot depression som jag fick då fr. USA kunde min läkare be ett läkemedelsföretag i Sverige att tillverka åt mig då. Nu är det så länge sedan jag var i behov av det, så jag vet inte mer om det.  ...fuchian... kvalificerat ljug som så mycket annat , sorry men jag kunde inte hålla fingrarna i styr längre !!!
Jag pratade en gång med en kille som jobbade som kock på lyxkryssare ... en massa stordirektörer och stjärnor träffade han dagligen ... de kom och tackade för otroligt god mat och läckra desserter. I själva verket gick han på Komvux i Kalix. ... tänkte sätta skrattsmiley ... fast eg borde man gråta.
fuchsian
10-08-2010, 14:55
Alba,
Det vore ju bra om detta kunde spridas, så att andra som har återkommande nergångnar kunde få denna medicin istället. Vi har haft våra tankar och diskussioner om detta.
Denna läkare är en före detta arbetskamrat och när jag slutade, så blev han min personlige läkare. Jag känner honom såpass bra och han mig så det har blivit ett bra sammarbete mellan oss även att jag inte jobbar längre. Var enbart hemmafru några år innan jag råkade illa ut och efter det har jag varit min egen och sysslad med det som jag vill eller låter bli.... .....fuchian....
*Stintan*
10-08-2010, 15:43
[attachment=53587:smilie_g...082snurr.gif]
fuchsian
10-08-2010, 16:04
CITAT (ninnisky @ 10-08-2010, 15:49)  kvalificerat ljug som så mycket annat , sorry men jag kunde inte hålla fingrarna i styr längre !!! Bevisa detta med fakta, annars håll truten! Jag har ingen anledning att ljuga och jag har ju burken kvar och det står på mina journaler, alltså dokumentation.  ..fuchian... CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 16:43)  [attachment=53587:smilie_g...082snurr.gif] du verkar vara lika snurrig som vanligt, lycka till! ....  fuchian...
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 15:55)  Alba,
Det vore ju bra om detta kunde spridas, så att andra som har återkommande nergångnar kunde få denna medicin istället. Vi har haft våra tankar och diskussioner om detta.
Denna läkare är en före detta arbetskamrat och när jag slutade, så blev han min personlige läkare. Jag känner honom såpass bra och han mig så det har blivit ett bra sammarbete mellan oss även att jag inte jobbar längre. Var enbart hemmafru några år innan jag råkade illa ut och efter det har jag varit min egen och sysslad med det som jag vill eller låter bli.... .....fuchian.... Och namnet är ....?
fuchsian
10-08-2010, 16:21
Alba och Stinta
Ni kommer inte få mer av mig för gå och lek för er själva i eran sandlåda. dummt att ens dela info för mindreåriga! ----- f....
*Stintan*
10-08-2010, 16:22
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 17:04)  Bevisa detta med fakta, annars håll truten! Jag har ingen anledning att ljuga och jag har ju burken kvar och det står på mina journaler, alltså dokumentation.  ..fuchian... du verkar vara lika snurrig som vanligt, lycka till! ....  fuchian... Jamen hellre snurrig än egotrippad och oärlig.
Det låter som det var Melatonin som fuchian fick.
Melatonin säljs sedan länge i USA som kosttillskott precis som i flera europeiska länder. Det används ofta vid "jetlag".
Här i Sverige har det under många år funnits ett licenspreparat som innehåller melatonin….numer skrivs det ut som ett ”vanligt” läkemedel vid sömnstörningar.
/Anki
fuchsian
10-08-2010, 16:37
Mina vänner kommer att få ett gott skratt när jag visar hur en del beter sig .... mig biter det inte och ni är så himla skenheliga och dumma att man spyr pået! Piss off! OBS; stängt för dagen hos mig! reta nån annan .... CITAT (Anki V @ 10-08-2010, 17:32)  Det låter som det var Melatonin som fuchian fick.
Melatonin säljs sedan länge i USA som kosttillskott precis som i flera europeiska länder. Det används ofta vid "jetlag".
Här i Sverige har det under många år funnits ett licenspreparat som innehåller melatonin….numer skrivs det ut som ett ”vanligt” läkemedel vid sömnstörningar.
/Anki Anki V Där hade du namnet som jag inte kom på när debatten blev så ilsken. Jag brukar blanda det med serotonin, så jag iddes inte att hämta burken, så det var bäst att inget säga. Men den funkade på mig. Har sparat den tomma burken för säkerhets skull. Tackar för det .....  ... fuchian...
Vill ni vara så vänliga och SLUTA med att jaga Fuchian,SPECIELLT DU Stintan!!!
CITAT (fuchian @ 10-08-2010, 17:21)  Alba och Stinta
Ni kommer inte få mer av mig för gå och lek för er själva i eran sandlåda. dummt att ens dela info för mindreåriga! ----- f.... En vänlig fråga och så ett sådant svar från dig. pssst jag har ingen sandlåda
CITAT (ninnisky @ 10-08-2010, 15:49)  kvalificerat ljug som så mycket annat , sorry men jag kunde inte hålla fingrarna i styr längre !!! VARFÖR gör du så här ninnisky?
fuchsian
10-08-2010, 18:44
CITAT (Alba @ 10-08-2010, 17:48)  En vänlig fråga och så ett sådant svar från dig. pssst jag har ingen sandlådaAlba, Det var inte ditt fel utan Stintan och den andra, du skrev ju om det och jag svarade dig som sig bör, inget gruff från min sida, Alba, men man blir galen dessa kärringar och är ledsen om du åkte med, det var inte min mening, sorry! ... fuchian....
*Stintan*
10-08-2010, 18:49
CITAT (silos @ 10-08-2010, 17:41)  Vill ni vara så vänliga och SLUTA med att jaga Fuchian,SPECIELLT DU Stintan!!! Jag undrar vem som jagar vem jag. Antar att jag får svara när något skrivs till mig
CITAT (*Stintan* @ 10-08-2010, 19:49)  Jag undrar vem som jagar vem jag. Antar att jag får svara när något skrivs till mig  Visst får du svara!
Jag har inte orkat/velat läsa tråden, men skriver ändå min åsikt om homeopati. Det är bluff och båg och ett djävulens verktyg. Djävulen i detta fallet är de som använder sig av homeopatin för att lura desperata människor.
Varför tycker jag då detta? Jo för att en vän till mig fick en svår sjukdom. Sjukdomen kan saktas ner med moderna mediciner, men ej botas eller förhindras. Min vän blev deprimerad för diagnosen och fick då medicin mot det. Det gick något år och det visade sig att sjukdomen i min väns fall var ganska aggressiv. Då vände sig personen till homeopatin för att få hjälp. Personen har bland annat varit på homeopatisk behandling i Österrike. Vad hände? Jo, enligt dessa bluffmakare beror personens sjukdom på läkemedelsförgiftning (antideppmedicinerna), inte den givna diagnosen. Ingen minns att diagnosen fanns före läkemedlet!! Vad blev resultatet? Personen slutade att ta emot sjukvårdens hjälp med bromsmediciner och annat, så idag klarar personen ingenting utan hjälp. Totalt handikappad alltså. Kanske skulle det varit lika illa även om personen fortsatt med vanlig sjukvård, men då hade det åtminstone försökts att hjälpa med mediciner som faktiskt hjälper istället för sockerpiller.
Så fy fan för homeopatin.
Christa
11-08-2010, 15:13
CITAT (gnon49 @ 10-08-2010, 15:33)  Visst finns det bra hälsokostmedel. Apoteken saluför ju en del. Men det är en djungel där många preparat är direkt hälsoskadliga. Särskilt om man överkonsumerar. själv äter jag omega3-kapslar. Men det har ju en dokumenterad effekt. Är du säker på att det är vanligare att de alternativa preparaten är mer hälsoskadliga än de konventionella läkemedlen? Läkemedel är inte så utprovade som många tror och de orsakar massor av biverkningar av varierande skadligehetsgrad. Det finns en massa saker som skall kollas med patienten innan man skriver ut ett läkemedel och det görs långt ifrån alltid.
sqrulan
11-08-2010, 15:43
 Vilka skojiga trådar som nu mera finns här på odla! Ett gott skratt förlänger väl livet?
mamamaggan
11-08-2010, 17:20
CITAT (Christa @ 11-08-2010, 16:13)  Är du säker på att det är vanligare att de alternativa preparaten är mer hälsoskadliga än de konventionella läkemedlen?
Läkemedel är inte så utprovade som många tror och de orsakar massor av biverkningar av varierande skadligehetsgrad.
Det finns en massa saker som skall kollas med patienten innan man skriver ut ett läkemedel och det görs långt ifrån alltid. Men med läkemedel är det i alla fall så att man testat och dokumenterat testerna. Man anger också på bipacksedeln vilka biverkningar som kan förekomma . Om man då mår dåligt av läkemedlet så kan man i alla fall oftast veta varför men vad vet man om det homeopatiska medlet ? Görs det dokumenterade tester av homeopatiska medel ? Vart vänder man dig om man får skador av medlet ? Får du det av läkemedel så kan du anmäla det och kanske få ersättning , jo jag vet pengar är inte allt men ........................ En anmälan leder till att man granskar läkemedlet , kanske tar bort det från marknaden och därmed så undviker man att fler råkar illa ut . Kan du gör likadant med ett homeopatiskt medel ?
Chamomille
11-08-2010, 17:46
CITAT (sqrulan @ 11-08-2010, 16:43)   Vilka skojiga trådar som nu mera finns här på odla! Ett gott skratt förlänger väl livet? Visst är det skojigt [attachment=53672:gapflabb.gif] Man kan lätt garva läppen av sig ibland.
CITAT (sqrulan @ 11-08-2010, 16:43)   Vilka skojiga trådar som nu mera finns här på odla! Ett gott skratt förlänger väl livet? Ja tänk så gamla vi kommer att bli.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|